sykemeldt

4xS

Forumet er livet
VIP

er det andre som har blitt det her? jeg ble det idag pga at jeg nesten ikke kan røre meg uten å brekke meg/spy..

men arb.giver mente det var feil at jeg ble sykemeldt, at jeg heller skulle fått svangerskapspenger? men fastlegen mente at sv.skapspenger kun var  hvis man kunne være litt i jobb men ikke gjøre samme arb.oppg som før/få tilrettelagt arb.dagen? 

Eg er også sykmeldt pga kvalme og oppkast. Eg har ikke greie på svangerskapspenger. Men i det to andre svangerskapa mine fikk eg sykemelding om eg ikke kunne jobbe. Tenker legen vet det best, hva som er rett.

Er ikke svangerskapspenger noe man går på dersom man er ikke kan være i jobben sin som gravid, f,eks. dersom man jobber med kjemikalier etc, som kan være skadelig for fosteret. Når man er kvalm så er det nok riktig med sykemelding - for dersom kvalmen forsvinner (noe vi alle håper på), så kan man jo jobbe igjen. Men de som går på svangerskapspenger er "sykeneldt" hele svangerskapet.

Jeg har ikke peiling at jeg ikke kan si noe om denne saken. Håper det vil ordne seg mellom deg og arb. giveren. H*n hørtes ikke positiv ut, men no er du sykemeldt og må bare ta det med ro :) Go' bedring.

Budeio skrev:
Jeg har ikke peiling at jeg ikke kan si noe om denne saken. Håper det vil ordne seg mellom deg og arb. giveren. H*n hørtes ikke positiv ut, men no er du sykemeldt og må bare ta det med ro :) Go' bedring.

ho er egentlig veldig grei altså ho omfavna meg og gratulerte meg skikkelig når jeg fortalte at jeg var gravid og hadde full forståelse for at jeg ikke kunne jobbe når formen min er som den er. og jeg trengte ikke stresse med å komme med papirene, kunne ta det en dag jeg var litt bedre og kanskje skulle ut på farta.

3xS skrev:

Budeio skrev:

ho er egentlig veldig grei altså ho omfavna meg og gratulerte meg skikkelig når jeg fortalte at jeg var gravid og hadde full forståelse for at jeg ikke kunne jobbe når formen min er som den er. og jeg trengte ikke stresse med å komme med papirene, kunne ta det en dag jeg var litt bedre og kanskje skulle ut på farta.

Den er god :)

Jeg er også sykemeldt. Syns det høres riktig ut det som noen andre her skriver om svangerskapspenger,men jeg har egentlig ikke peiling..:)

Er 50 % sykemeldt, jobber annenhver dag. Gjør at jeg får hvilt meg mellom dagene. Er kvalm og spyr hele dagene :/

Hei,

svangerskapspenger får man bare dersom det er fare for barnet ved at man er i jobb. Når man er sykmeldt handler det om mor selv, men når det gjelder svangerskapspenger er det barnet det gjelder. 

Et eksempel er dersom man får så sterke og mange kynnere slik at det kan føre til at barnet blir stresset eller lignende. Om jobben har innvirkning på kynnerne, slik at barnet kan ta skade av at du jobber, fører det til svangerskapspenger i stedet for sykepenger.

Jeg har fått det forklart noenlunde slik iallefall. Kvalme går på mor selv, så da er det nok riktig at du kun er sykemeldt og ikke får svangerskapspenger.

Håper du forstod dette sånn noenlunde. :)

Er også sykemeldt.. Foreløplig ut september og lenger hvis ikke oppkastene gir seg.. Er under behandling på sykehuset no så noe jobb er ikke aktuelt på lenge.. Jeg har vanlig sykemelding jeg og.. Svangerskapspenger fikk vi snakke om senere sa fastlegen..

Back
Topp