sykemeldt....

venter!

Andre møte med forumet
Hei og håper noen kan hjelpe meg med spørsmålet mitt.
Jeg har vært så uheldig å få kraftig bekkenløsning tidlig i svangerskapet, og av den grunn blitt sykmeldt. Jeg har en 20% stilling, men har det siste året jobbet mye ekstra i tillegg til prosentene mine (ca 50% i gjennomsnitt tenker jeg). Det jeg nå lurer på er om det er riktig at jeg nå kun skal få utbetalt for min 20 % i mnd, eller om jeg har krav på å få utbetalt den gjennomsnittlige mnd lønnen jeg bruker å få...
I tillegg er jeg deltidstudent, om det skal ha noen innvikning....
Håper noen har peiling:)

Hilsen frustrert hjemmeværende..

stemmer at jeg er 100% sykemeldt ja:) å jeg kommer nok neppe ut i jobb igjen før etter svangeskapet:( så kjedelig!! for jeg elsker jobben min!!!
var som du beskriver jeg også trodde det var.. men på sist lønning fikk jeg bare for de 20%. Har ny skjef for tiden (grunnet permisjon på den ordentlige skjefen), så satser på at hun ikke helt vet hvordan reglene er;) tror jeg skal ta meg en telefon til nav i morgen for å skjekke skikkleig ut:)

takk for svar:) skal nok nyte tilværelsen i sola fremover, og det håper jeg du også gjør:)

De første 16 dagene er det arbeidsgiver som betaler, og i den perioden får du kun betalt for de vaktene du er satt opp på evt det som er din faste stilling om du ikke har jobbet ekstra. Etter de 16 arbeidsgiverdagene overtar nav og de vil da utbetale din faste stilling + et gjennomsnitt av hva du har tjent på ekstravakt jobbing (gjennomsnittet regnes over siste 3 eller 6 mnd som oftest).. Husk at det kan ta litt tid før nav "kommer i gang" med utbetalingene... (forskutterer arbeidsgiver sykepenger utover de 16 dagene vil du kun få for din faste stilling fra dem, og så vil nav utbetale for det du har jobbet ekstra..)

Back
Topp