Sykemeldt?

vilblistor

Elsker forumet
Er det flere som er sykemeldt?
Har vert aktivt sykemeldt i 2 uker. Var hos legen idag og blei sykemeldt 100% i halvannen uke for oppkast og antibiotika mot UVI. Tror ikke kroppen min vil ha tabletter. Bare kaster dem opp[:'(]
Men det er jo litt herlig å være sykemeldt da. Slappe av litt[:)]

ORIGINAL: Katya

har vært sykemeldt i to uker o er det i en uke til... deijligt... har ikke haft noen enrgi alls o vart dålig i influensa.. nå ska jeg bare vile opp meg så min energi kommer tilbake..

kjipt og kaste opp tabletterne hele tida stakkarn... god bedring!!!!

Takk takk. Ja, det er litt greit å få slappe av å samle litt krefter innimellom.[:D]

Blir man sykemeldt hele tiden pga blodtrykket? Ingen sjangs for å få jobbe litt?

Det må være litt kjedelig ja.. Håper du finner deg noe å bedrive tiden med..[;)]

ORIGINAL: jbrek

jeg er sykemeldt 100%. skal til legen igjen på mandag.

nå er det egentlig ganske deilig å gå hjemme. når våren kommer! [:D]

Det syns jeg også[:D] Sola gløtter frem innimellom, og det er ikke så forbanna kaldt lengre. Herlig!

Åh! Det håper jeg også å kunne få igjen. Greit å jobbe det man orker selv.
Har en kjempesnill sjef da. Han sier at jeg må komme tilbake når jeg føler meg klar for det og er på topp igjen.
Ingen jobb har godt av å ha folk på jobb som føler seg uvel og er udugelige..
Kan jeg spørre hva du er sykmeldt for?

Har vært sykemeldt siden 30. januar, og er foreløpig sykemeldt til 25. mars.. Synes ikke det er deilig å være sykemeldt i det hele tatt [&:] Ikke når det går over til å bli så lenge hvertfall.. Har virkelig lyst å jobbe, jeg.. Men klarer man ikke, så klarer man bare ikke [:(]

Nei jeg jobber nok fullt...Men skulle gjerne vært sykemeldt...utrolig deilig å være hjemme [:)]

ORIGINAL: Almalexia

Bare litt informasjon: Aktiv sykemelding må godkjennes av NAV for at du skal få penger. Det er heller ikke beregnt på gravide, så jeg har ikke hørt om noen som har fått det godkjent enda. Og det skal lages arbeidsplaner for den sykemeldte, og den sykemeldte skal ikke gjøre sine vanlige arbeidsoppgaver. Aktiv sykemelding er for at folk skal få hjelp til å komme seg ut i arbeid igjen.

Jeg har faktisk fått aktiv sykemelding et par ganger fordi jeg er gravid...

Æ e 50% sykmeldt pga bekkenløsning. Har vært de i snart en mnd no... [8|]

ORIGINAL: vilblistor

Bare litt informasjon: Aktiv sykemelding må godkjennes av NAV for at du skal få penger. Det er heller ikke beregnt på gravide, så jeg har ikke hørt om noen som har fått det godkjent enda. Og det skal lages arbeidsplaner for den sykemeldte, og den sykemeldte skal ikke gjøre sine vanlige arbeidsoppgaver. Aktiv sykemelding er for at folk skal få hjelp til å komme seg ut i arbeid igjen.

Jeg har faktisk fått aktiv sykemelding et par ganger fordi jeg er gravid...

men har du gått over 16 dager, sånn at du skal lønnes av NAV?

Nei. Kun 14 dager om gangen.

Back
Topp