Sykemeldt :-(

Lykkelig!!

Forelsket i forumet
Ja, da var det min tur til å bli sykemeldt....

Det begynte med at jeg våknet 4-5 ganger i løpet av natt til i går pga. menslignende tak i magen (fra navlen og ned). De varte ikke så lenge, kanskje 30-60 sek. Fikk også et par av disse takene på morgen/formiddag, i tillegg til at jeg fikk kraftige kynnere for ingenting! Gikk derfor oppom føden på jobb (jobber på sykehus). Jordmor der ba meg dra rett hjem og slappe av. Ble det ikke bedre i løpet av dagen ville hun ha meg inn til kontroll. Men de hadde ikke gynekolog på jobb i går (grunnet sykdom), så måtte i så fall reist helt inn til Førde. Siden min samboer bor i Ålesund, og jeg flytter opp til leiligheten vi har her når jeg går ut i permisjon, fikk jeg en sykemelding ut denne uka og reiste opp. Smertene kom sjeldnere og var mildere utover dagen i går, så tok dermed ikke kontakt med føden her oppe. Men våknet noen ganger i natt også av smerter. Ringte dermed til Føden i dag og fikk beskjed om å komme inn til en kontroll med en gang. Møtte en veldig hyggelig gynekolog som tok seg god til å undersøke nurket i magen. Alle mål var som de skulle og han hadde det bra [:)] Fikk også bekreftet igjen at det er en liten gutt inni der [:D] Deretter sjekket han livmorhalsen min for å se om det hadde begynt å åpne seg. Det hadde det ikke! [:D] Men jeg fikk ikke lov til å begynne å jobbe på mandag allerede (er jo litt fysisk krevende jobb, så var vel det han tenke på). Ble dermed sykemeldt ut neste uke også, og skal inn til ny kontroll neste torsdag. Så nå får jeg prøve å være flink jente og ta det heelt med ro! [:)]

Så håper jeg virkelig at jeg kan begynne å jobbe igjen neste mandag! For siden jeg er i turnus kan jeg kun ha 10% fravær for å få turnusen godkjent!!!

Oi, det ble litt langt det her!!

God bedring eller noe sånt [:)] Håper det roer seg [;)]

Håper det roer seg så du kan fortsette da [:)] men da må du nok passe på å ta det pent på fritiden din [;)]

Ja, nå må du være flink og ta det med ro! God bedring! [:)]

ORIGINAL: hb77

Men er ikke sykemelding regnet som gyldig fravær i turnus?
Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor dårlige rettigheter en har som student om en blir syk eller gravid eller annet...

ORIGINAL: PilleMille

ORIGINAL: hb77

Men er ikke sykemelding regnet som gyldig fravær i turnus?
Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor dårlige rettigheter en har som student om en blir syk eller gravid eller annet...

Takk jenter [:)]

Det er gyldig fravær, men om det overstiger 10% må jeg likevel ta igjen det jeg har vært borte. Om jeg såvidt går over de 10%ene kan jeg avtale med turnusstedet om jeg kan være igjen de dagene/ukene jeg mangler. Men om det blir mye fravær må jeg ta igjen hele perioden. Siden vi kun har 6mnd kommuneturnus og 6mnd sykehusturnus skal det ikke mange ukene til før jeg har oversteget 10%. Men jeg har i alle fall fullført kommuneturnusen, så i verste fall er det 6mnd på sykehus jeg må ta igjen.

Huff.. skikkelig kjedelig når det går utover turnusen som du må ha godkjent.. Men det aller viktigste er lille i magen. Så bra at han har det bra der inne.. Så får du heller ta det veldig med ro og slappe masse av!! Håper det gir seg og at du kan begynne igjen etter neste kontroll! [:)]

Back
Topp