sykemeldt + trening

Poten

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Nå vil jeg ha deres mening i dette:

Jeg jobber som frisør, men er sykemeldt nå pga bekkenløsning (5mnd på vei).
Jeg går til fysioterapi 2 ganger i uken for dette. Har begynt å trene på treningsstudio for å prøve å holde meg noen lunde i form i svangerskapet, + jeg har en Rottweiler som trenger sin trim. Det vil si at jeg går litt turer + trener på treningstudio.

Er dette feil av meg i forhold til jobben min med tanke på at jeg er sykemeldt?
Jeg har så absolutt ikke lyst til å sitte å glo i sofaen dag inn og dag ut...På treningsstudioet tar jeg selvsagt hensyn til bekkenet mitt, og trener deretter....

Jeg kjenner jeg får litt dårlig samvittighet siden jeg er sykemeldt....burde jeg det?

Du kan jo høre om du kan få gradert sykmeld eller aktiv sykmelt. Bare godt for kroppen bevege seg det du klarer så trening er bra. Men ville nok spart energien heller jobbet det jeg hadde klart men det er meg [:)]. Masse god bedring.

Jeg prøvde med å gå ned i stilling, jobbet bare 3timers vakter, men det gjorde ondt å både stå og sitte, fikk frarådet fra legen om å jobbe :( Har litt med at når jeg var 15 knakk jeg foten, og dette har gjort at foten er en del lengre enn den andre, noe som visst nok gjør bekkenet værre...så ja :P hehe

Synes det er helt greit at du trener selv om du er sykemeldt. Det kan faktisk være at det er vondt å stå statisk og klippe i flere timer, men at du kan trene det som ikke gjør vondt. Trener du vil du lettere kommer deg etter fødselen og vil jeg tro. [:)] Tren med god samvittighet.

det er jo mange som blir anbefalt å trene når man er sykemeldt så jeg hadde nok fortsatt å gjort det[;)]

Anbefaler deg og få legen din til å skrive eit skriv som du kan levere til arbeidsgiver,
om at du får lov å trene. Sånn at du har alt på ditt reine![:)]
Eg blei innkalla på jobb pga eg trente når eg var sjukemeldt med ryggen min,
da måtte de ha papirer fra fysioterapaut at eg fikk lov å trene.
Var mye visking og tisking i bedriften om at eg trente! Ikkje gøy i det heile![&:]

Tren med god samvittighet. Når en har smertefull bekkenløsning er det å ikke klare å stå/sitte for lang tid av gangen, ikke ensbetydenende med å ikke klare å trene eller gå korte turer (for en del er det det, men ikke for alle).

jeg fikk da beskjed om å trenne da jeg var sykmlet av både nav og lege, nav sa at nå er treningen jobben din mens du er syk for å kanjse klare å komme ut i jobb igjen

Jobber også som frisør. Vært 100 % sykemeldt siden jeg var 6 mnd på vei. 50% fra 4 mnd. Jeg har trent 3-5 ganger i uka frem til nå på slutten. Trening har vært det som har gjort at jeg kan være oppegående. Jeg har vært ærlig med det fra førsten av med sjefen at jeg må trene og det er det som gjorde at jeg greide å være på jobben så lenge. Jeg har ikke bekkenløsning, men beina svikter når jeg står for lenge, dritvondt i korsrygg og lyske, og skulle jeg sitte når jeg jobbet så hadde jeg fått nakke problemer fordi jeg er så lav.
Så tren så lenge det gjør deg godt! Bevegelse er ofte den beste medisin. Sist jeg var gravid trente jeg ikke, og da kunne jeg ikke gå rundt huset uten og få vondt. [:'(]

Arbeidsgiver har ikke lovpålagt rett til å vite hva du er sykemeldt for. Så det kan jo like gjerne være psykisk som gjør at du er sykemeldt. Jeg ville ikke tenkt på det hvertfall. Tren med god samvittighet.

Back
Topp