sykemeldt + trening

Poten

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Nå vil jeg ha deres mening i dette:

Jeg jobber som frisør, men er sykemeldt nå pga bekkenløsning (5mnd på vei).
Jeg går til fysioterapi 2 ganger i uken for dette. Har begynt å trene på treningsstudio for å prøve å holde meg noen lunde i form i svangerskapet, + jeg har en Rottweiler som trenger sin trim. Det vil si at jeg går litt turer + trener på treningstudio.

Er dette feil av meg i forhold til jobben min med tanke på at jeg er sykemeldt?
Jeg har så absolutt ikke lyst til å sitte å glo i sofaen dag inn og dag ut...På treningsstudioet tar jeg selvsagt hensyn til bekkenet mitt, og trener deretter....

Jeg kjenner jeg får litt dårlig samvittighet siden jeg er sykemeldt....burde jeg det?

Du kan jo høre om du kan få gradert sykmeld eller aktiv sykmelt. Bare godt for kroppen bevege seg det du klarer så trening er bra. Men ville nok spart energien heller jobbet det jeg hadde klart men det er meg [:)]. Masse god bedring.

Jeg prøvde med å gå ned i stilling, jobbet bare 3timers vakter, men det gjorde ondt å både stå og sitte, fikk frarådet fra legen om å jobbe :( Har litt med at når jeg var 15 knakk jeg foten, og dette har gjort at foten er en del lengre enn den andre, noe som visst nok gjør bekkenet værre...så ja :P hehe

Synes det er helt greit at du trener selv om du er sykemeldt. Det kan faktisk være at det er vondt å stå statisk og klippe i flere timer, men at du kan trene det som ikke gjør vondt. Trener du vil du lettere kommer deg etter fødselen og vil jeg tro. [:)] Tren med god samvittighet.

det er jo mange som blir anbefalt å trene når man er sykemeldt så jeg hadde nok fortsatt å gjort det[;)]

Anbefaler deg og få legen din til å skrive eit skriv som du kan levere til arbeidsgiver,
om at du får lov å trene. Sånn at du har alt på ditt reine![:)]
Eg blei innkalla på jobb pga eg trente når eg var sjukemeldt med ryggen min,
da måtte de ha papirer fra fysioterapaut at eg fikk lov å trene.