sykemeldt og danmarkstur

Tale09Henny11

Elsker forumet
Er det noen som vet hva som egentli skjer om jeg reiser utenlands mens jeg er sykemeldt?

tenker da på en 2 dagerstur til danmark.

vet jo at en skal melde fra til NAV om en skal utenlands, så lurer på hva de kan gjøre med det, bare kutte pengene de 2 dagene? eller stoppe hele sykepengeutbetalingen?

Om du sier ifra til NAV, blir de to dagene registrert som uttak av lovbestemt ferie, og det får ingen følger for sykepengeuttaket ditt (annet enn trekk), og du får heller ikke avkorting i reiseforsikring OM noe skulle skje.
Det er sikkert ingen som kommer til å merke det om du drar, så du kan jo velge å ikke si ifra, men vær obs på at forsikringen din ikke nødvendigvis gjelder når du reiser ut av landet som sykmeldt.

var nettopp i london en helg med sykemelding.da måtte jeg bare fylle ut et søknadsskjema å nederst måtte legen min skrive kort at turen ikke ville gå utover sykemeldingen.at jeg ville bli verre eller eventuelt lengre sykemeldt nettopp pga turen.min lege skrev bare at dette ville gjøre eg godt å såg ingen ting galt i å kunne reise bort noen dager. (jeg går å venter på en operasjon da i armen etter fødsel)men så lenge legen mener du ikke tar skade av d får du d innvilga =)d fikk ihvertfall jeg...er bare at da betaler de deg for dem dagene også[:D]

jeg er sykemeldt nå og jeg dro til tyskland.. men har ikke sagt ifra til noen.. det var bare noen dager.

ORIGINAL: Pijah

Om du sier ifra til NAV, blir de to dagene registrert som uttak av lovbestemt ferie, og det får ingen følger for sykepengeuttaket ditt (annet enn trekk), og du får heller ikke avkorting i reiseforsikring OM noe skulle skje.
Det er sikkert ingen som kommer til å merke det om du drar, så du kan jo velge å ikke si ifra, men vær obs på at forsikringen din ikke nødvendigvis gjelder når du reiser ut av landet som sykmeldt.

ja det er detmed forsikringen som gjør at jeg egentli vil si ifra, da grunnen til sykemeldingen bl.a er utslitthet i svangerskapet.
Og Siden det bare er litt over 1 mnd til termin når jeg reiser så vil jeg ikke være uten forsikringen i tilfelle fødsel i danmark. hehe. . [:)]

ORIGINAL: Jente09Spire11

ORIGINAL: Pijah

ja det er detmed forsikringen som gjør at jeg egentli vil si ifra, da grunnen til sykemeldingen bl.a er utslitthet i svangerskapet.
Og Siden det bare er litt over 1 mnd til termin når jeg reiser så vil jeg ikke være uten forsikringen i tilfelle fødsel i danmark. hehe. . [:)]

derfor gav jeg også beskjed[;)]

Jeg fikk legeerklæring når jeg dro til tyskland sykmeldt, som ble gitt nav.

jeg tok meg en helgetur over med kielferga da jeg var sm i svangerskapet.. sa ikke ifra siden det var prat om en helg[;)]

Back
Topp