Sykemeldt og dårlig samvittighet for å sende barn i barnehage

Mjeee. Her har jeg hatt dårlig samvittighet, men ofte er jeg så syk at jeg ikke greier å ha dem hjemme de dagene. Det er en dårlig barnehage så kan ikke trøste meg med at de har det topp der heller. Noen dager er det bra,andre dager er bhg dårlig. Kommer veldig an på hvem som jobber der den dagen. Bor midt i ingenmannsland så ikke bare å velge og vrake mellom barnehager

Så trist at du sitter med den opplevelsen :( kan du ta det opp med bhg?

Det er faktisk et poeng

Staten betaler sykepenger fordi du er syk, ikke for at du skal være hjemme med barna/QUOTE]

Jeg er sykemeldt og unga i skole barnehage. Jeg føler også ovenfor min arbeidsgiver at det hadde blitt veldig feil av at unga fikk ferie når jeg var syk.
Ikke ha dårlig samvittighet for man må ta vare på seg også [emoji5]

Men hvis man er sykemeldt over lengre tid. Og velger å ta barnet fri en dag i blandt. Blir det feil?

Ikke at det er feil at barna har fri en dag innimellom om du orker det.

Men på fast basis skal ungene ikke være hjemme fordi du er sykemeldt. Da er du trolig frisk nok til å jobbe. Å ta seg av små barn er ikke lett når en er syk.

Så ikke ha dårlig samvittighet for at unger sendes i bhg.

Så trist at du sitter med den opplevelsen :( kan du ta det opp med bhg?
Ja, har tatt det opp i 2 år :( hatt "tusen" møter. Så det er ingen god følelse nei, men plutselig er de flinke en periode. Så skjer det et eller annet :/

Jeg er for øyeblikket sykemeldt da jeg er gravid og sliter med bekkenet og ustabilt blodsukker. Jenten min på tre år går i barnehage. Jeg pleier å levere hun kl 9.30, og henter ca kl 14.30. Jeg prøver å ta hun fri en dag i uken, men jeg vet jo ikke om formen tillater dette videre.

Jeg jobber selv i barnehage, og syns det er et flott sted for læring, utvikling og sosialt samspill med andre. Jeg ser at hun trives og at hun lærer så mye der!
Likevel kommer denne samvittigheten snikende. Tanken om at "jeg går jo bare hjemme, jeg burde hatt hun hjemme og". Akkurat nå har jeg veldig nok med å bare hvile meg på dagtid, men denne samvittigheten er ikke god!
Er det flere som har følt det sånn?

Du går jo ikke hjemme for å være sammen med datteren din, du går hjemme for å bli frisk/holde helsen i sjakk.

Man vil nok alltid ønske å prioritere tid med barna. Men du har allerede mer tid til henne nå enn om du hadde jobbet fullt :)

Ikke at det er feil at barna har fri en dag innimellom om du orker det.

Men på fast basis skal ungene ikke være hjemme fordi du er sykemeldt. Da er du trolig frisk nok til å jobbe. Å ta seg av små barn er ikke lett når en er syk.

Så ikke ha dårlig samvittighet for at unger sendes i bhg.

Du går jo ikke hjemme for å være sammen med datteren din, du går hjemme for å bli frisk/holde helsen i sjakk.

Man vil nok alltid ønske å prioritere tid med barna. Men du har allerede mer tid til henne nå enn om du hadde jobbet fullt :)

Nei, jeg er helt enig med dere ! Så langt etter ferien har hun hatt fri en dag. Ny avd, masse nye inntrykk.
Og besteforeldre stakk innom, så mor fikk hvile den dagen og.

Ja, har tatt det opp i 2 år :( hatt "tusen" møter. Så det er ingen god følelse nei, men plutselig er de flinke en periode. Så skjer det et eller annet :/

Sånn skal det jo ikke være! Kan du snakke med kommunen? Finnes det iallfall en barnehage i nærheten barnet kunne ha gått i?

Sånn skal det jo ikke være! Kan du snakke med kommunen? Finnes det iallfall en barnehage i nærheten barnet kunne ha gått i?
Finnes ingen bhg i nærheten nei. Har tatt det opp ja, og vært i kontakt med barnehageansvarlig. Hovedproblemet var en mobber som nå er skolebarn. Så er noe bedring, men ikke bra i det hele tatt fortsatt

Finnes ingen bhg i nærheten nei. Har tatt det opp ja, og vært i kontakt med barnehageansvarlig. Hovedproblemet var en mobber som nå er skolebarn. Så er noe bedring, men ikke bra i det hele tatt fortsatt

Så trist!
Forteller barnet ditt ting, eller er det dere voksne som merker det? Nei det skal jo ikke være sånn at man kvir seg til å levere barnet!

Så trist!
Forteller barnet ditt ting, eller er det dere voksne som merker det? Nei det skal jo ikke være sånn at man kvir seg til å levere barnet!
Både og. Har sett mye dumt.. og hvis barnet slår seg ringer de ikke. Men særlig med mobbingen så vi mye stygt. Alltid vi som innkalte til møte. Heldigvis er det barnet ikke i bhg lenger da så det hjelper, men samtidig fungerer ikke den bhg særlig godt.

Nei :/ Og så er man syk da så det blir ikke gode følelser alltid. Blir liksom å vurdere hver dag, hver uke. Alltid tanker som gnager i bakhodet.

Både og. Har sett mye dumt.. og hvis barnet slår seg ringer de ikke. Men særlig med mobbingen så vi mye stygt. Alltid vi som innkalte til møte. Heldigvis er det barnet ikke i bhg lenger da så det hjelper, men samtidig fungerer ikke den bhg særlig godt.

Nei :/ Og så er man syk da så det blir ikke gode følelser alltid. Blir liksom å vurdere hver dag, hver uke. Alltid tanker som gnager i bakhodet.

Høres ut som en bhg med dårlig kvalitet!! Hva sier andre foreldre?

Er sykemeldt selv, og det sliter med dårlig samvittighet selv... man føler seg som en sikkelig dårlig mor! Men vi er faktisk borte fra jobb for å slappe av, jobben vår i sykemeldt perioden er faktisk sove og slappe av. Og deg får man ikke gjort med smårolling i hus. De får lekt og hatt det kjempe gøy i bhg så siden vi har fått slappet av de timene har vi energi til dem når de kommer hjem. Bedre det enn å ha de hjemme å gi meg varierende energi og oppmerksomhet.
Håper dette hjalp litt, for er grusomt denne dårlig samvittigheten!

Forstår samvittigheten men kjenner hvis folk er sykemeldte og holder barna hjemme bør de enten søke ulønnet perm eller gå tilbake på jobb. Er du sykemldt må du ta i mot avlastningen som bgh gir, forstår det blir kortere dager men ikke null timer i bgh

Back
Topp