Sykemeldt og arbeidsledig

• Trådstarter Trådstarter dama12
  • Opprettet Opprettet
D

dama12

Guest
Jeg fikk barn for et år siden og har nå vært hjemme i ulønnet permisjon i noen mnd. Har søkt noen jobber rundt omkring, foreløbig ikke fått noen. Hadde veldige bekkenplager under svangerskapet og disse har nå blusst opp igjen( er ikke gravid). Noen som vil si at jeg ikke kan gjøre jobben min da jeg nesten ikke greier å bevege meg( er sykepleier). Vikariatet mitt gikk ut rett før fødsel.

Har jeg rett sykepenger?

Men det kan kanskje tenkes at du har rett på andre ytelser.

Jeg gikk ett år sykmeldt på ryggen og hadde heller ingen jobb da vikaret mitt gikk ut da jeg gikk ut i permisjonen med minstemann. Og jeg fikk sykepenger. Men det blir jo mindre enn det jeg hadde når jeg jobba da. Gå ned på nav og snakk med de, det er det beste.

Jeg gikk ett år sykmeldt på ryggen og hadde heller ingen jobb da vikaret mitt gikk ut da jeg gikk ut i permisjonen med minstemann. Og jeg fikk sykepenger. Men det blir jo mindre enn det jeg hadde når jeg jobba da. Gå ned på nav og snakk med de, det er det beste.

Da regner jeg med du ble sykemeldt etter permisjonen var slutt, her er det snakk om at man har gått i flere måneder ulønnet permisjon. Situasjonene er dermed ikke sammenlignbare..

TS - som en annen skrev lenger oppe, nei du får ikke sykepenger. Du må ha jobbet i minst 4 uker for å få sykepenger.. Dette er en av risikoene ved å ta ulønnet permisjon, man må opparbeide seg nye rettigheter når man starter å jobbe igjen....

Back
Topp