Sykemeldt - Hvor lenge??

SMD

Gift med forumet
Himmelbarn
Desemberlykke2017
Hvor lenge var dere vekke fra jobb etter dere mistet? Vi mistet i uke 36+5 og har nå hatt de 6 ukene med permisjon som man har rett på etter en fødsel. Jeg begynte igjen i arbeid på fredag, dvs har jobbet 3 dager. Jeg er så usikker på om jeg burde sykemelde meg lengre, kanskje 50% eller noe slikt. Skal til legen til uken, får snakke litt med hun da. Bare lurer litt på hva som er "vanlig", selv om jeg skjønner at det er veldig individuelt hvor lenge man er vekke fra jobb.
Kjenner bare at noen dager så har jeg lyst å sitte meg ned og grine og grave med godt ned, men det går jo ikke når man er på jobb og er med kunder, og er heller ikke kjekt å grine når man er alene for så å møte kunder noen minutter etterpå. Samtidig så gir jo jobben meg ett dytt i rumpa til å komme meg tilbake til livet, men frykter at det kan slå tilbake dersom ting går for fort... ?
 
Hvor lenge var dere vekke fra jobb etter dere mistet? Vi mistet i uke 36+5 og har nå hatt de 6 ukene med permisjon som man har rett på etter en fødsel. Jeg begynte igjen i arbeid på fredag, dvs har jobbet 3 dager. Jeg er så usikker på om jeg burde sykemelde meg lengre, kanskje 50% eller noe slikt. Skal til legen til uken, får snakke litt med hun da. Bare lurer litt på hva som er "vanlig", selv om jeg skjønner at det er veldig individuelt hvor lenge man er vekke fra jobb.
Kjenner bare at noen dager så har jeg lyst å sitte meg ned og grine og grave med godt ned, men det går jo ikke når man er på jobb og er med kunder, og er heller ikke kjekt å grine når man er alene for så å møte kunder noen minutter etterpå. Samtidig så gir jo jobben meg ett dytt i rumpa til å komme meg tilbake til livet, men frykter at det kan slå tilbake dersom ting går for fort... ?

Jeg mistet gutten min i april og var sykemeld helt til november. Jeg hadde ikke godt av å jobbe. Angrer ikke på
At jeg var hjemme såpass lenge. Lykke til<3
 
Hvor lenge var dere vekke fra jobb etter dere mistet? Vi mistet i uke 36+5 og har nå hatt de 6 ukene med permisjon som man har rett på etter en fødsel. Jeg begynte igjen i arbeid på fredag, dvs har jobbet 3 dager. Jeg er så usikker på om jeg burde sykemelde meg lengre, kanskje 50% eller noe slikt. Skal til legen til uken, får snakke litt med hun da. Bare lurer litt på hva som er "vanlig", selv om jeg skjønner at det er veldig individuelt hvor lenge man er vekke fra jobb.
Kjenner bare at noen dager så har jeg lyst å sitte meg ned og grine og grave med godt ned, men det går jo ikke når man er på jobb og er med kunder, og er heller ikke kjekt å grine når man er alene for så å møte kunder noen minutter etterpå. Samtidig så gir jo jobben meg ett dytt i rumpa til å komme meg tilbake til livet, men frykter at det kan slå tilbake dersom ting går for fort... ?

Jeg var borte fra jobb i til sammen 8 uker etter vi mistet babyen etter fødsel. Trengte to uker ekstra pga infeksjon, men innser i ettertid at jeg burde tatt det mer med ro, og fulgt legens råd om en "myk start".. samtidig føler jeg at det ble en form for medisin å gå tilbake til jobb. Vanskelig å si hva som er riktig for andre, vet ikke engang selv om mitt valg var det riktige for meg. Skal sies at jeg fikk meg en kraftig knekk etter et halvt år hvor jeg ble ganske så dårlig med skyhøy CRP og elendig allmenntilstand som endte opp i flere døgn på sykehus.
Prøv å lytt til kroppen, gjør det du selv føler er riktig for nettopp deg <3
 
Hvor lenge var dere vekke fra jobb etter dere mistet? Vi mistet i uke 36+5 og har nå hatt de 6 ukene med permisjon som man har rett på etter en fødsel. Jeg begynte igjen i arbeid på fredag, dvs har jobbet 3 dager. Jeg er så usikker på om jeg burde sykemelde meg lengre, kanskje 50% eller noe slikt. Skal til legen til uken, får snakke litt med hun da. Bare lurer litt på hva som er "vanlig", selv om jeg skjønner at det er veldig individuelt hvor lenge man er vekke fra jobb.
Kjenner bare at noen dager så har jeg lyst å sitte meg ned og grine og grave med godt ned, men det går jo ikke når man er på jobb og er med kunder, og er heller ikke kjekt å grine når man er alene for så å møte kunder noen minutter etterpå. Samtidig så gir jo jobben meg ett dytt i rumpa til å komme meg tilbake til livet, men frykter at det kan slå tilbake dersom ting går for fort... ?
Så trist å høre om tapet deres [emoji173]
Jeg var sykemeldt i seks uker først. Så hadde jeg tre uker ferie. Etter det hadde jeg ei uke på jobb og kjente at jeg ikke var klar. Fikk to uker med 50% sykemelding. Det gjorde godt å få en mild start!
 
Jeg var sykemeldt i 2 MNDR etterpå.. hadde og infeksjon.. og etter 2 MNDR så sa jeg opp jobben og begynte å jobbe hjemme på gården.. så vansklig å si for meg da jeg slapp å være med kunder og hvis jeg hadde dn dårlig dag var jeg hjemme.. tror ikke jeg hadde klart kundejobb på en stund! Men og viktig å komme seg ut selv om man ikke vil møte folk!
 
Vi mistet 29. november (uke 16) og jeg var tilbake på jobb 100% to uker senere. Støttende kolleger så jeg fikk/får gjøre det jeg orker. Nå er jeg tilbake "som vanlig". Fremdeles vanskelige dager på jobb men synes ofte det hjelper meg til å fokusere på noe annet for en periode :)
 
Takk for mange gode ord. Ble sykemeldt 50% ut denne mnd. Så får vi ta det der i fra.
 
Jeg syns du burde ta absolutt den tiden du trenger.. ♥ Ingen kan si hvor lang tid DU trenger på å bearbeide dette.
Så bruk tiden, ta alt i ditt tempo.
Sender deg også en god klem ♥
 
Jeg er sykemeldt ut denne uken (tilsammen 2uker), så skal jeg ha 6uker med permisjon. Så får jeg se etter det om jeg er klar.
 
Babyen vår ble født til termin i november, men ble bare 1 uke gammel. Fortsatt 100% sykmeldt, både mannen min og jeg. Kjenner meg ikke klar for jobb.
Det jeg har lært disse ukene, er at det er vanskelig å vite når en skal begynne i jobb/ hvor mye, men det beste man kan gjøre er å lytte til seg selv. Hvis ingen andre skulle mene noen ting, hva ville DU foretrukket?
Jeg har fått tydelige råd på å passe på meg selv. Gjør det!
 
  • Liker
Reactions: SMD
Babyen vår ble født til termin i november, men ble bare 1 uke gammel. Fortsatt 100% sykmeldt, både mannen min og jeg. Kjenner meg ikke klar for jobb.
Det jeg har lært disse ukene, er at det er vanskelig å vite når en skal begynne i jobb/ hvor mye, men det beste man kan gjøre er å lytte til seg selv. Hvis ingen andre skulle mene noen ting, hva ville DU foretrukket?
Jeg har fått tydelige råd på å passe på meg selv. Gjør det!

Nå går jeg ennå med 50% sykemelding. Sliter ennå litt med tårer og søvn, men det går bedre og bedre så regner med å kunne jobbe 100% om ikke så alt for lenge...... når jeg er klar for det. [emoji171]
 
Er nok veldig individuelt. Ser for meg at jeg kommer til å gå hjemme en stund, med mindre jeg får en annen jobb. Trives ikke i den jobben jeg har.

Får foreldrepenger i 6 uker fra dødsfall, og evnt videre sykemld. Med erfaring fra da mamma døde, så tenker jeg at det er viktig at jeg ikke presser meg for mye. For sjansen for en reaksjon senere da er ganske stor fordi man ikke får tiden til å gå gjennom følelsene. Tenker og jeg kommer til å ta imot all hjelp jeg får fra psykolog fremover, for det kan hjelpe å få tømt seg litt for noen som ikke er helt nære.

Er nok lurt å begynne rolig, og ikke rett i 100%, og så se det an litt om man orker mer eller om det er for mye.
 
  • Liker
Reactions: SMD
Jeg er sykemeldt etter å ha mistet for 2 uker siden, og skal være sykemeldt i 2 uker til. Etter det så tror jeg at jeg skal tilbake på jobb igjen, mye fordi jeg ikke jobber 100 % uansett og jeg vil gjerne gå i gang igjen med hverdagen snart. Er i tillegg en jobb som jeg styrer mye selv, kan jobbe endel hjemmefra og den er ikke så krevende.

Tror ikke det finnes fasitsvar på dette, men at vi bare må høre på hva kropp og hode sier. Kanskje skal en begynne med å jobbe bare noen prosenter og så bygge på etterhvert, kanskje trenger man noen uker til - og noen er sikkert veldig kjapt klare til å begynne for fullt. Hadde jeg hatt større stilling og tyngre jobb så hadde jeg nok blitt sykemeldt i lengre tid, i alle fall gradert.
 
  • Liker
Reactions: SMD
Jeg var tilbake i jobb første dag etter senabort i dag, seks uker siden. Halv dag og det kjentes godt. Jobber vanligvis bare 60% så blir jo en myk start, med halve dager denne uka og påske neste uke. Var innom tre uker etter fødsel men da var jeg ikke klar i det hele tatt. Det er nok veldig individuelt, men lurt å gi seg selv litt tid og kjenne på magefølelsen.
 
  • Liker
Reactions: SMD
Jeg var tilbake i jobb første dag etter senabort i dag, seks uker siden. Halv dag og det kjentes godt. Jobber vanligvis bare 60% så blir jo en myk start, med halve dager denne uka og påske neste uke. Var innom tre uker etter fødsel men da var jeg ikke klar i det hele tatt. Det er nok veldig individuelt, men lurt å gi seg selv litt tid og kjenne på magefølelsen.

Er absolutt greit å ta det gradvis, jeg er fremdeles sykemeldt 30%, og kommer nok til å være det en stund fremover.... Selv om det er godt å komme seg på jobb igjen må jeg ha litt mer tid hjemme og slappe av, kan bli litt mye innimellom.
 
Ta vare på dere selv.
 
Er absolutt greit å ta det gradvis, jeg er fremdeles sykemeldt 30%, og kommer nok til å være det en stund fremover.... Selv om det er godt å komme seg på jobb igjen må jeg ha litt mer tid hjemme og slappe av, kan bli litt mye innimellom.
Ja, det er viktig. Siden jeg kun har 60% stilling så får jeg to ekstra fridager i uka, og det hjelper på å hente seg inn igjen syns jeg.

Ta vare på dere selv.
Takk! Du også :)
 
Jeg syns det var greit å begynne på jobb igjen etter 3 uker som sykemeldt, startet med å jobbe endel hjemme. MEN, jeg begynte samtidig å trene alt for mye på studio, i tillegg til å gå mye tur med hundene - og jeg fikk en skikkelig sterk fysisk og mental reaksjon etter to uker med kjør. Så, ikke vær redde for å ta det med ro - det straffer seg i alle fall å gå ut for hardt ... Holder på å komme meg igjen nå, men føler jeg ble satt endel tilbake.
 
Nettopp vært hos legen som til nød gav meg 4 uker sykmelding. Sa at nav er mer strenge på det nå enn før. Hadde dødfødsel 23.april og fikk sykmelding i 6 uker. Fant I dag ut at det var bortkastet da jeg får fødselspenger i 6 uker. Noe nav har klart å rote til. Ikke fått penger siden 24.april (dagpenger). Hva skal jeg gjøre om jeg trenger mer sykmelding? Følte legen min er litt kald. Vet ikke om det føles sånn fordi hun har annen kultur eller hva. Sliten... Mange grunner til at jeg ikke orker nav mas akkurat nå.
 
Back
Topp