Sykemeldt fra jobb

Jeg bare styrer dagene mine selv. Hadde jeg gått ned i lønn hadde det vært bedre med sykemelding. Jeg tror svangerskapspenger er noe en har rett på når arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge og det er risiko som gravid i jobben. Men usikker.

Jeg har kontorjobb i kommunen. Så kan tilpasse veldig. Også har vi endel sykefravær grunnet utbrenthet og andre personlige årsaker. Og om jeg blir sykemeldt så får de ikke inn noen nye så da blir det mer på mine kollega.

I bijobben er vi en ansatt på en bruker så det funker dårlig med hjemmekontor der. Hehe.
Wow du er så heldig! :happy: Hørtes veldig godt ut når det er så fleksibelt!

Kunne godt tenkt meg å jobbe på kontor i kommunen eller på rådhuset nedenfor her. Vurderer omskolering eller slutte som sykepleier og ta fagbrev i et eller annet, men samboer studerer deltid så går nok ikke med oss begge i studier, da må huset selges pga manglende inntekt..

Min samboer sier også at jeg ikke skylder henne noe og at jeg må ‘’drite i den jobben’’, men jeg er ett samvittighetsmenneske så feiger fort ut når det er snakk om en ‘’sjef’’ med makt
Altså jeg forstår deg 100%, det er vanskelig når man står midt oppi det. Men for meg hjelper det og på forhånd planlegge hva jeg skal si... :hilarious:

Send sykemeldingen digitalt rett etter legetimen. Hun får sms kort tid etterpå hun at hun har fått den på Altinn.no.

Så kan du evt sende henne sms og si du er sykemeldt fra og med dato til og med dato og be henne bekrefte at meldingen er mottatt. Enkelt og greit. Da har du gjort ditt.

Ellers kan du ringe og si det samme: hei. Ville bare si jeg er blitt sykemeldt så så mange prosent til og med…» Er hun profesjonell, så ønsker hun deg god bedring og så er samtalen over. Spør og graver hun mer, så er hun svært uhøflig og da ville jeg sagt at det er jeg dessverre ikke komfortabel med å fortelle deg nå. Ha det så lenge.
Jeg ringte, hun tok ikke telefonen. Sendte henne en sms. Hun har lest den, men ikke svart. Jeg tenker det får være, nå har jeg gjort mitt.

Jeg ringte, hun tok ikke telefonen. Sendte henne en sms. Hun har lest den, men ikke svart. Jeg tenker det får være, nå har jeg gjort mitt.
Så bra, da har du hvertfall gjort ditt og prøvd å ringe. :) Skrev du at du ville ha bekreftelse/svar på mottatt melding? Kan hende hun ringer eller svarer deg senere da om hun er opptatt. Er jo frekt å bare lese meldingen og ikke ønske deg god bedring engang om det er det hun ender opp med å gjøre.. Rart hvor mange ufølsomme ledere vi har i helsevesenet. Føler kvinnelige ledere nesten er de verste!

Så bra, da har du hvertfall gjort ditt og prøvd å ringe. :) Skrev du at du ville ha bekreftelse/svar på mottatt melding? Kan hende hun ringer eller svarer deg senere da om hun er opptatt. Er jo frekt å bare lese meldingen og ikke ønske deg god bedring engang om det er det hun ender opp med å gjøre.. Rart hvor mange ufølsomme ledere vi har i helsevesenet. Føler kvinnelige ledere nesten er de verste!
Nei jeg skrev bare at jeg ikke kom på jobb at jeg var sykemeldt og ikke vil gå nærmere innpå det. Fikk ingen svar og vil nok ikke få det. Sendte den igår. En annen kollega ringte inn og da svarte hun med en gang.

Ja er helt enig med deg. Det er jo ofte fordi de er under press, men likevell veldig dårlig.

Nei jeg skrev bare at jeg ikke kom på jobb at jeg var sykemeldt og ikke vil gå nærmere innpå det. Fikk ingen svar og vil nok ikke få det. Sendte den igår. En annen kollega ringte inn og da svarte hun med en gang.

Ja er helt enig med deg. Det er jo ofte fordi de er under press, men likevell veldig dårlig.
Ja er hvertfall ikke sånn en beholder ansatte. Da passer de faktisk ikke som ledere. Har vært borti to sånne ledere før og jeg vet godt at det er ikke god plass å være og har kommet meg bort. Guilt trippers. Tror de finner ut etterhvert at teknikken deres å jobbe på ikke funker på sikt, men heller lager et dårligere forhold mellom ansatt og leder. Er bedre å spille på lag med ansatte enn imot. Være litt mellommenneskelig og vise gjensidig respekt.

Her i min jobb får man orkidé eller bukett på døra fra jobb med god bedring kort om man er sykemeldt mer enn 2 uker sammenhengende..

Ja er hvertfall ikke sånn en beholder ansatte. Da passer de faktisk ikke som ledere. Har vært borti to sånne ledere før og jeg vet godt at det er ikke god plass å være og har kommet meg bort. Guilt trippers. Tror de finner ut etterhvert at teknikken deres å jobbe på ikke funker på sikt, men heller lager et dårligere forhold mellom ansatt og leder. Er bedre å spille på lag med ansatte enn imot. Være litt mellommenneskelig og vise gjensidig respekt.

Her i min jobb får man orkidé eller bukett på døra fra jobb med god bedring kort om man er sykemeldt mer enn 2 uker sammenhengende..
Det er helt sant, det er faktisk flere som har meldt inn klager på leder når de slutter. Og jeg har jobbet der i 10 år og aldri vært på medarbeidersamtale.

Back
Topp