Sykemeldt etter egginnsetting?

AVE_81

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg er nå på mitt andre fryseforsøk og skal inn å testes i morgen. Jeg har tatt hjemmetest i går som var negativ, men jeg vet ikke om den stemmer da kroppen min ikke har hvert helt normal den siste uken. Jeg har hatt masse strekkninger i magen og har opplevd en del svimmelhet. Svar får jeg uansett i morgen selv om jeg ikke ser lyst på det akkurat nå.

Vel det jeg lurer på er om dere som har hatt innsetting av egg om dere fikk sykemelding? Selv måtte jeg på jobb en time etter innsettingen og sykemelding var ingen alternativ i følge klinikken min.
Jeg kjenner til et par andre som har gått gjennom det samme som oss i andre byer og de fikk sykemelding uten spm.
Jeg har en veldig stressende og tungtløftene jobb, men det hadde ingenting å si sa legen. Jeg selv er redd for at det stresset jeg har gått gjennom disse 2 ukene har hvert med på å gjøre meg så dårlig som jeg har hvert og kanskje ført til ingen festning av egg, og er dette et misslykket forsøk ønsker jeg sykemelding ved neste forsøk.

Det er ikke nødvendig med sykemelding ut fra det rent fysiske, hvis egget er liv laga fester det seg.

Jeg har vært sykmeldt i 3 av 4 rugeperioder, alle etter ferskforsøk. Da var det fastlegen som sykmeldte på bakgrunn av tunge løft og ugunstige arbeidsstillinger på jobb. Etter uttak er jo ovariene forstørret og det KAN være fare for vridning på eggleder dersom man belaster feil.
Da jeg hadde fryseforsøk jobbet jeg som vanlig [:)]

Uansett er det ikke klinikken som sykmelder, det er det fastlegen som gjør.

Ok, takk for svar... [:)]

Fikk svar fra blodprøven idag og den var negativ, men fikk snakket litt med sykesøster og fortalt om smertene så vi skulle ta en prat sammen med lege og da lurte jeg på om jeg skulle nevne sykemelding ved neste forsøk pga jobben....

Ikke helt enig Ivara...
For på Ullevål så gir dem sykemelding, man må ikke til fastlegen for å få det...
Der har de spurt meg begge gangene om jeg vil ha sykemelding, men første forsøk så tok jeg ikke imot sykemelding..Men nå er jeg sykemeldt.

ORIGINAL: Kattepus84

Ikke helt enig Ivara...
For på Ullevål så gir dem sykemelding, man må ikke til fastlegen for å få det...
Der har de spurt meg begge gangene om jeg vil ha sykemelding, men første forsøk så tok jeg ikke imot sykemelding..Men nå er jeg sykemeldt.

Da har de endret praksis [;)] Jeg fikk beskjed om at man fikk sykmelding for uttaksdagn, dagen i mellom, og innsettingsdagen. Altså 3 dager. Ut over det er det opp til fastlege å sykmelde. Nå tok jeg aldri forsøk på Ullevål da, siden vi byttet til Riksen. Men vi fikk denne beskjeden i klartekst på forsamtalen. Meget mulgi Ullevål har endret praksis på dette nå, men som hoveregel sykmelder ikke IVFkinikkene landet over [:)]

Back
Topp