sykemeldt etter å ha operert ut visdomstenner?

**Moonlight**

Forumet er livet
blir man det automatisk? Tenker på at man kanskje trenger litt mye smertestillende et par dager,ikke så lett med bilkjøring og fysisk jobb da kanskje?noen erfaringer?

Jeg ble ikke sykemeldt nei, tok fri resten av dagen, og gikk på jobb som vanlig dagen etter ! jeg hadde ikke mye smerter og brukte ikke noe smertestillende utenom paracet og ibux !

Lujele skrev:
Jeg ble ikke sykemeldt nei, tok fri resten av dagen, og gikk på jobb som vanlig dagen etter ! jeg hadde ikke mye smerter og brukte ikke noe smertestillende utenom paracet og ibux !

sign

Jeg ble operert en fredag, så hadde jo 2 dager å komme meg på.
Var borte fra jobb mandagen også (kunne sikkert ordnet sykemelding, men tok egenmelding). Så jo fader meg ikke ut.
Jeg hadde ikke så intenst vondt, men var så hoven, så så jo ikke ut! Jobber i butikk.

Jeg ble automatisk sykemeldt i 3 dager..

Men pga betennelse å utrolig hoven i kinnet så fikk jeg sykemelding i 3 uker.. Når jeg kom tilbake på jobb så var ennå ikke hevelsen gått helt ned..

det er ikke vanlig å bli sykemeldt for noe slikt! 

her "opererte" manne ut en visdomstann og var på jobb dagen etterpå (han dro til tannlegen etter jobb). han har hatt mye smerter og åpent kjeveben, men har ikke vært nødvendig å være vekke fra jobb (type kontor jobb). 

Spørs om man har betennelse, mye hoven, smerter osv..og hva man jobber med, ikke minst.

Jeg jobbet med face2face kundeservice, og mat, og mye stress, bøying opp og ned..hadde en sinnsyk infeksjon, og måtte gå på antibiotika i nesten to uker. Tok ca en uke før smerten dempet seg. Jeg hadde ikke sjans i havet å gå på jobb før etter en uke, og selv da var jeg i uggen form..

Mine visdomstenner ligger delvis under kjevebeinet, noe som har ført til ganske brutale operasjoner. har alltid blitt sykemeldt i dagene etter..både pga smerter men også pga hevelse. kan hverken snakke eller spise noe av betyding.

JallowBee skrev:

Spørs om man har betennelse, mye hoven, smerter osv..og hva man jobber med, ikke minst.

Jeg jobbet med face2face kundeservice, og mat, og mye stress, bøying opp og ned..hadde en sinnsyk infeksjon, og måtte gå på antibiotika i nesten to uker. Tok ca en uke før smerten dempet seg. Jeg hadde ikke sjans i havet å gå på jobb før etter en uke, og selv da var jeg i uggen form..

ok,da får man bare se dett ann.De er ikke kommet opp,men de driver og det er overhodet IKKE plass til dem,så må ringe tannlegen asap i morgen...Jobber på sykehus,med mye tunge oppgaver,og mye nærkontakt med både syke og friske folk....

Er ikke vanlig å bli sykemeldt. Men lurt å få time en fredag, sånn at du har helgen å komme deg på. 

Jeg ble sykmeldt i 1 uke, grunnet fare for infeksjon. Jobber innen helsevesnet. Var vel borte i 1 uke, om jeg ikke husker feil...

Jeg ble ikke sykemeldt, dro på jobb dagen etter

ehmm..nei.Gikk på jobb dagen etter. hoven og med en del smertestillende...ikke noe problem!!

Jeg jobbet som hjelpepleier i hjemmesykepleien da jeg opererte ut mine visdomstenner. Ble automatisk sykmeldt, fordi legen mente jeg ikke burde ta tunge løft etc de første dagene etter inngrepet. Hadde ikke så vondt, men fikk ikke i meg mat, så formen ble ganske dårlig de første dagene. Hadde nok ikke vært forsvarlig for meg å være på jobb da.

Back
Topp