Sykemeldt å ferie

Catlady92

Andre møte med forumet
Hei, jeg er i graviditetsuke 10. Dette er min første graviditet.
Jeg jobber som frisør men har vært 50% sykemeldt de 2 siste ukene på grunn av at jeg blir veldig utslitt å sliten. Har ellers vært veldig heldig å bare hatt mild kvalme. Men søndagen ble jeg veldig dårlig å begynte å kaste opp å sliter med å engang stå oppreist å brette klær. Så nå er jeg 100% sykemeldt ut uka. Det er mest sansynlig på grunn av varmen jeg har blitt så mye dårligere. Vært over 32 grader her daglig helt siden lørdag med påfølgende tropenetter. Kvalmen er litt bedre nå etter å ha fått resept på xonvea, men med en gang jeg anstrenger meg litt så blir jeg uvel.

Men til helga starter jeg 3 uker ferie, å vi hadde planlagt å reise nordover for å besøke familie i ferien. Men jeg får så dårlig samvittighet fordi jeg føler at kollegaene mine blir å tenke at hvis jeg klarer å reise bort så klarer jeg jo også å møte opp på jobb. Sikkert bare jeg som overtenker alt men..

Tror det blir bra for meg å reise på besøk til familien, også er det mildere temperaturer nordover enn her vi bor. Jeg har gleda meg til dette lenge , å vi får nok ikke mulighet til å reise dit til neste sommer med en liten baby.
Men det er den fordømte samvittigheta da..

Du har jo ferie, så ingen grunn til dårlig samvittighet. Og du trenger vel heller ikke å informere kollegaene dine hva du driver med i ferien din?

Det er også noe helt annet å stå på jobb enn å dra på ferie. Du kan også bli bedre på et par uker.
Det er et helt annet stressnivå å stå på jobb, enn å være på ferie; så at man kan føle seg bra nok til å slappe av på ferie, betyr ikke at man er frisk nok til å stå i jobb. Så nei, det skal du ikke ha dårlig samvittighet for..! Det må nå forsåvidt bare være greit at du bruker ferien til å bli bedre på og? :)

Det er også noe helt annet å stå på jobb enn å dra på ferie. Du kan også bli bedre på et par uker.
Det er et helt annet stressnivå å stå på jobb, enn å være på ferie; så at man kan føle seg bra nok til å slappe av på ferie, betyr ikke at man er frisk nok til å stå i jobb. Så nei, det skal du ikke ha dårlig samvittighet for..! Det må nå forsåvidt bare være greit at du bruker ferien til å bli bedre på og? :)
Ja du har helt rett, det blir noe helt annet å stå hele dagen enn å sitte i ro i en bil å sammen med familien❤️

Back
Topp