Sykemelding

J-40675750

Flørter med forumet
Heiheii! Jeg jobber som personlig brukerstyrt assistent for en med funksjonsnedsettelse og skal ut i permisjon 13/6.
Den siste tiden har ting vært utrolig tungt, men jeg har stått i det og gått på jobb. I går derimot fikk jeg beskjed av min arbeidsleder at det ikke var en skam å sykemelde seg og at de hadde full forståelse hvis jeg endte opp med en sykemelding. Selv om jeg selv ikke har tenkt tanken på det, da jeg har vært veldig motivert for å klare å stå i jobben frem til permisjon. Nå i ettertid tenker jeg mye på dette, at kanskje en sykemelding kan være lurt? At jeg ser så sliten ut at min arbeidsleder tar opp det med sykemelding? Det er klart tungt å jobbe nå, men jeg er jo også innstilt på at jeg skal jobbe de siste ukene.

Har dere noen erfaring med dette? Burde jeg høre på arbeidsleder, eller er det rett av meg å prøve litt til på jobb først?

Ingen grunn til å slite seg ut unødig. Når til og med leder nevner det så tenker jeg det er noe du burde vurdere. Det er ingen skam i det :)

Vi er svært mange inne på skjult som er helt eller delvis sykemeldt på dette punktet i graviditeten! :)

Høres ut som noe som er verdt å vurdere. Et par spørsmål som kan hjelpe er: Bruker jeg opp alle kreftene på jobb, eller har jeg noe igjen til ettermiddagen/husarbeid/livet ellers? Og: Ville det vært greit å fortsette slik jeg gjør nå med tanke på krefter også hvis det skulle bli en tidlig fødsel?

Høres forresten ut som du har en arbeidsleder som bryr seg, da er du heldig!