Sykemelding

J-40675750

Flørter med forumet
Heiheii! Jeg jobber som personlig brukerstyrt assistent for en med funksjonsnedsettelse og skal ut i permisjon 13/6.
Den siste tiden har ting vært utrolig tungt, men jeg har stått i det og gått på jobb. I går derimot fikk jeg beskjed av min arbeidsleder at det ikke var en skam å sykemelde seg og at de hadde full forståelse hvis jeg endte opp med en sykemelding. Selv om jeg selv ikke har tenkt tanken på det, da jeg har vært veldig motivert for å klare å stå i jobben frem til permisjon. Nå i ettertid tenker jeg mye på dette, at kanskje en sykemelding kan være lurt? At jeg ser så sliten ut at min arbeidsleder tar opp det med sykemelding? Det er klart tungt å jobbe nå, men jeg er jo også innstilt på at jeg skal jobbe de siste ukene.

Har dere noen erfaring med dette? Burde jeg høre på arbeidsleder, eller er det rett av meg å prøve litt til på jobb først?

Ingen grunn til å slite seg ut unødig. Når til og med leder nevner det så tenker jeg det er noe du burde vurdere. Det er ingen skam i det :)

Vi er svært mange inne på skjult som er helt eller delvis sykemeldt på dette punktet i graviditeten! :)

Høres ut som noe som er verdt å vurdere. Et par spørsmål som kan hjelpe er: Bruker jeg opp alle kreftene på jobb, eller har jeg noe igjen til ettermiddagen/husarbeid/livet ellers? Og: Ville det vært greit å fortsette slik jeg gjør nå med tanke på krefter også hvis det skulle bli en tidlig fødsel?

Høres forresten ut som du har en arbeidsleder som bryr seg, da er du heldig!

Sleit med virdering jeg og. Jobber og som BPA. Men jeg har slete mye med smerter og sånt og vært utrolig sliten. Følte invendig press på å holde ut så lenge som mulig. Men bestemte til slutt at jeg måtte tenke på meg sjølv og babyen. Går det fint på jobb så går det fint, det er jo forskjellig på alle. Men sliter du deg ut og/eller stresser, så er jo ikke det bra for verken deg eller baby. Ingen skam i å fortsette på jobb og ingen skam i å bli hjemme å slappe av. :Heartbigred

Vi er svært mange inne på skjult som er helt eller delvis sykemeldt på dette punktet i graviditeten! :)

Høres ut som noe som er verdt å vurdere. Et par spørsmål som kan hjelpe er: Bruker jeg opp alle kreftene på jobb, eller har jeg noe igjen til ettermiddagen/husarbeid/livet ellers? Og: Ville det vært greit å fortsette slik jeg gjør nå med tanke på krefter også hvis det skulle bli en tidlig fødsel?

Høres forresten ut som du har en arbeidsleder som bryr seg, da er du heldig!
Ja er utrolig heldig med arbeidslederen min! De har vært utrolig flink til å prøve å tilrettelegge mest mulig for meg på jobb. Og jeg fikk jo beskjed om at de satte pris på at jeg kom på jobb og at det var veldig til hjelp for de, men at de hadde full forståelse hvis jeg trengte sykemelding nå. Jeg hadde de med meg ut på gården her hos meg og måtte på et tidspunkt sette meg ned på en stein, det var da kommentaren om sykemelding kom inn i bildet.

Jeg ser jo for meg at jeg klarer å stå i jobb, ja det er selvfølgelig tungt til tider. Men jeg sliter like mye hjemme om det gir mening. Jeg kan bli utslitt og svimmel bare av å ta oppvasken, så jeg ser ikke for meg at det blir noe bedre av å sykemelde meg. Lurer jo også på om denne varmen vi har nå også gjør at jeg takler litt mindre enn jeg vanligvis ville gjort?

Jeg jobbet frem til forje tirsdag i ca 40 % på sykehjem men valgte å ta 100% sykemelding da sjefen ville behandle meg som en kasteball mellom avdelinger den kvelden og null tilrettelegging. Begynte å føle meg som en byrde for de andre på jobben og når alle sier jeg burde bare sykemelde meg 100% istedenfor å jobbe 40% så er det vel på tide og gi seg :smiley-ashamed004 dråpen som fikk meg ut i sykemelding også var at jeg nesten ble sparket i magen. o_O

Back
Topp