Sykemelding

mars2025baby

Blir kjent med forumet
Marsmagi 2025
Hei, er det noen som er sykemeldt? Jeg sliter så ekstremt med helsa. Er enda kjempekvalm (13+1), og all min energi brukes opp på arbeid, så resten av dagen vil jeg bare ligge på sofaen, men det går jo ikke med to barn fra før av. Jeg har hatt hodepine fra uke 11. og er ganske nedstemt (er nok for at jeg er så ekstremt sliten). Jeg har bestilt meg time hos lege i dag, og håper jeg kan få en gradert sykemelding så jeg ikke sliter meg fullstendig ut, men er usikker på om jeg har god nok grunn. Noen med erfaring?
 
Hei, er det noen som er sykemeldt? Jeg sliter så ekstremt med helsa. Er enda kjempekvalm (13+1), og all min energi brukes opp på arbeid, så resten av dagen vil jeg bare ligge på sofaen, men det går jo ikke med to barn fra før av. Jeg har hatt hodepine fra uke 11. og er ganske nedstemt (er nok for at jeg er så ekstremt sliten). Jeg har bestilt meg time hos lege i dag, og håper jeg kan få en gradert sykemelding så jeg ikke sliter meg fullstendig ut, men er usikker på om jeg har god nok grunn. Noen med erfaring?

Ingen tvil om at en sykemelding er bra! 100% i 2 uker så får du hentet deg inn og kvalmen er forhåpentligvis borte etter dette.

Jeg var sykemeldt både gradert og helt i min graviditet og det var ikke andre alternativer for meg.
 
Hei, er det noen som er sykemeldt? Jeg sliter så ekstremt med helsa. Er enda kjempekvalm (13+1), og all min energi brukes opp på arbeid, så resten av dagen vil jeg bare ligge på sofaen, men det går jo ikke med to barn fra før av. Jeg har hatt hodepine fra uke 11. og er ganske nedstemt (er nok for at jeg er så ekstremt sliten). Jeg har bestilt meg time hos lege i dag, og håper jeg kan få en gradert sykemelding så jeg ikke sliter meg fullstendig ut, men er usikker på om jeg har god nok grunn. Noen med erfaring?
Jeg er gravid med nr 3 og er sykemeldt 100% for tredje uke nå. Skulle egentlig jobbe 50% fra neste uke men har bedt om 100% minst en uke til. Sliter med kvalme også og er så sliten. Familie er viktig for meg,og de fortjener den energien jeg har.

Be om hel sykemelding med en gang,er mitt råd,så får du hentet deg helt inn uten å tenke på jobb i tillegg :) blir ikke bedre grunn enn dette spør du meg! Lykke til <3
 
Hei, er det noen som er sykemeldt? Jeg sliter så ekstremt med helsa. Er enda kjempekvalm (13+1), og all min energi brukes opp på arbeid, så resten av dagen vil jeg bare ligge på sofaen, men det går jo ikke med to barn fra før av. Jeg har hatt hodepine fra uke 11. og er ganske nedstemt (er nok for at jeg er så ekstremt sliten). Jeg har bestilt meg time hos lege i dag, og håper jeg kan få en gradert sykemelding så jeg ikke sliter meg fullstendig ut, men er usikker på om jeg har god nok grunn. Noen med erfaring?
Er 50% sykmeldt og er halve dager på jobb. Jobber på starten av dagen, så kan dra hjem og hvile/sove en time og har faktisk litt energi igjen på slutten av dagen når mann og barn kommer hjem! På mandag, før sykemelding, var jeg så sliten etter jobb at jeg gråt i bilen når jeg hadde parkert hjemme. Trøtt, sur og grinete hele ettermiddagen/kvelden, orket ikke gjøre noe særlig, noe legen var helt enig i at ikke er greit. Du har absolutt en god grunn til å få sykemeld for en periode, og forhåpentligvis er du (og vi) snart over det verste :Heartred
 
Har vært 100 prosent sykemeldt i fire uker - akkurat begynt å jobbe 20 prosent igjen nå. Har slitt masse med kvalme og trøtthet, har også en liten en fra før av. Det har vært helt avgjørende for meg med sykemelding for å komme meg gjennom den siste tiden til tross for at jeg går på kvalmestillende. Jeg er veldig glad i jobben min, og blir nedstemt av lange dager hjemme - men prøver å finne en balanse der jeg ikke sliter meg helt ut, men også får påfyll i form av mestring, utfordring og sosialt på jobben <3

Helsen og familien kommer faktisk først, uansett! Det kommer jeg til å være ganske streng på dette svangerskapet.
 
Jeg har fått tilpasset min jobbhverdag. Sku opprinnelig ha jobbet noen veker Nattskift men har fått tilpasset å kun jobbe dagtid på kontor istedenfor. Er heldig har hjemmekontor nå.
 
Om en ikke kan utføre den jobben en skal er det veldig viktig å oppsøke Jordmor og lege på et tidlig tidspunkt for da kan de sammen med bedriftslegen (om en har det) finne en god løsning sammen med deg. Basert på utfordringene du har. Hvis ikke de klarer å tilpassse finne god løsning er d mulig å søke sykepenger
 
Ikke vært sykemeldt enda i dette svangerskapet, men ble 50% sykemeldt sist i uke 25 pga tvillinger. Syns det hjalp veldig å jobbe annenhver dag
 
Har vært sykemeldt 100 fire uker i juli og tok ferie to uker etter. Så sammenlagt har jeg været borte fra job i seks uker.

Jeg var kvalm 24 timer i døgnet og fik nesten ikke sovet på grunn av kvalmen. Så om dagen kunne jeg nesten kun sove og prøve at få noe å spise.
Det var ikke noe problem å få 100% sykemelding av legen. Hun foreslo faktisk fire uker med det samme. Nu er jeg tilbake og er stadig kvalm om morgen, men kan jobbe.
 
Back
Topp