Sykemelding

Babydream2022

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Påskeliljene 2022 ❤️
Septemberskattene 2023
Er det andre her som allerede har blitt eller trur de kommer til å bli sykemeldt?

Jeg fortalte sjefen min i dag at jeg er gravid, dette grunn pga jeg er inn i industrien og følger opp prosjekter så ting med tilrettelegges. Formen min begynner å bli ganske dårlig da, jeg får blodtrykksfall, fikk det mens jeg kjørte bil i dag tidlig og føltes ut som om jeg skulle svime av. Fikk beskjed av sjefen at om jeg kom til å være til og fra jobb så kom jeg til p bli permittert, for bedriften klarer visst nok ikke bære kostnadene om jeg er til og fra. Jeg sliter i tillegg med intens og til tider ganske ekstrem hodepine pga en ulykke for halvannet år siden. Jeg sitter her nå og er litt rådvill og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. For jeg har virkelig ikke råd til å bli permittert med alle de økte kostnadene som er i samfunnet i dag.

Er det andre her som allerede har blitt eller trur de kommer til å bli sykemeldt?

Jeg fortalte sjefen min i dag at jeg er gravid, dette grunn pga jeg er inn i industrien og følger opp prosjekter så ting med tilrettelegges. Formen min begynner å bli ganske dårlig da, jeg får blodtrykksfall, fikk det mens jeg kjørte bil i dag tidlig og føltes ut som om jeg skulle svime av. Fikk beskjed av sjefen at om jeg kom til å være til og fra jobb så kom jeg til p bli permittert, for bedriften klarer visst nok ikke bære kostnadene om jeg er til og fra. Jeg sliter i tillegg med intens og til tider ganske ekstrem hodepine pga en ulykke for halvannet år siden. Jeg sitter her nå og er litt rådvill og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. For jeg har virkelig ikke råd til å bli permittert med alle de økte kostnadene som er i samfunnet i dag.
Ta kontakt med fagforening. De har ikke lov å permittere deg pga graviditet. Har du ikke fagforening ville jeg snakket med fri jushjelp eller liknende.

Vel han kan vel ikke permittere deg på de grunnlagene der. Men det du kan gjøre er å ta kontakt med bedriftshelsetjeneste eller fastlegen din for å høre om mulighetene om svangerskapspermisjon. Om arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge for at du er gravid så har du rett til permisjon❤️

De har vel ikke lov til å permittere deg på en sånn bakgrunn? Høres veldig rart ut! Fagforening høres lurt ut ja.

Jeg har foreløpig ikke behov for sykemelding, er litt småuggen bare, men klarer meg fint gjennom dagen. Sist klarte jeg helt til permisjon uten fravær, spent denne gangen da bekkenet var ganske vondt sist og nå skal jeg fungere litt mer på hjemmebane også pga 3-åringen. Men håper det er lenge til eventuell sykemelding.

I følge ett Google søk så kan vist gravide permitteres. Men usikker på grunnlaget hans. Jeg kan fint jobbe om jeg kan sitte med hjemmekontor, men det er ikke alltid like lett når man jobber i bygg og anleggsbransjen. Ting skal følges opp og møter avholdes. Det et ting jeg kjenner jeg allerede nå sliter litt med.

De har vel ikke lov til å permittere deg på en sånn bakgrunn? Høres veldig rart ut! Fagforening høres lurt ut ja.

Jeg har foreløpig ikke behov for sykemelding, er litt småuggen bare, men klarer meg fint gjennom dagen. Sist klarte jeg helt til permisjon uten fravær, spent denne gangen da bekkenet var ganske vondt sist og nå skal jeg fungere litt mer på hjemmebane også pga 3-åringen. Men håper det er lenge til eventuell sykemelding.
Jeg var sykemeldt hele svangerskapet med første. Det pga jobben ja hadde det plutselig ville si meg opp, nå ny arbeidsgiver og jeg kjenner på panikken med en gang. Jeg bruker stort sett all energi jeg har på å gjøre jobben min så jeg har ingenting å gå på når jeg kommer hjem og skal være mor til vanlig, og nå er det ennå mer krevende egentlig

Jeg var sykemeldt hele svangerskapet med første. Det pga jobben ja hadde det plutselig ville si meg opp, nå ny arbeidsgiver og jeg kjenner på panikken med en gang. Jeg bruker stort sett all energi jeg har på å gjøre jobben min så jeg har ingenting å gå på når jeg kommer hjem og skal være mor til vanlig, og nå er det ennå mer krevende egentlig
Jeg ville gått til fastlegen i dag, senest i morgen og fått sykmelding.

Jeg ville gått til fastlegen i dag, senest i morgen og fått sykmelding.
Nettopp hatt telefontime med legen, fikk beskjed om at jeg måtte prøve litt til før jeg kunne sykemeldes. Satte meg opp på svangerskapskontroll og ny konsultasjon neste fredag. Så da får jeg bare pine meg gjennom det da

Nettopp hatt telefontime med legen, fikk beskjed om at jeg måtte prøve litt til før jeg kunne sykemeldes. Satte meg opp på svangerskapskontroll og ny konsultasjon neste fredag. Så da får jeg bare pine meg gjennom det da
Prøv å få dokumentert det som skjer i alle fall. Ta vare på evt mail. Skriv det på ekonsultasjon til fastlege, bare for å ha noe skriftlig.

Håper du får hjelp av fagforening.

Prøv å få dokumentert det som skjer i alle fall. Ta vare på evt mail. Skriv det på ekonsultasjon til fastlege, bare for å ha noe skriftlig.

Håper du får hjelp av fagforening.
Ja, skal prøve å få alt skriftlig. Ikke alltid like lett desverre men prøver.

Jeg kan ikke forstå at det skal være lov å permittere deg fordi du er gravid. Jeg ville hørt med fagforening, fastlegen og eventuelt jordmor.

Jeg er så kvalm at jeg funker nesten ikke i det hele tatt. I dag har jeg tatt egenmelding og venter på time hos fastlegen for å få en sykemelding.

Jeg er så kvalm at jeg funker nesten ikke i det hele tatt. I dag har jeg tatt egenmelding og venter på time hos fastlegen for å få en sykemelding.
Huff det er så grusomt å ha det sånn. Masse god bedring, håper kvalmen slipper opp for deg veldig snart :Heartred

Hvis denne graviditeten går bra så blir jeg nok sykmeldt relativt tidlig! I hvert fall gradert. Slet med kvalme i forrige svangerskap, og merker kvalmen allerede nå. Og jeg har en jobb med mye stress, så hvis ikke jobben klarer å ta hensyn så sliter ikke jeg meg ut for den..

Hvordan har det gått på jobben denne uka?

What!?
Sniker her. Men i 2017 så gav jeg bare beskjed til legen at "dette går ikke. Jeg er så svimmel at jeg ikke tør kjøre bil til arbeid engang, for jeg holder jo på å svime av.".
Var sykemeldt ut svangerskapet fra uke 10.

Sniker: Men om jobben ikke kan tilrettelegge skal du ikke sykemeldes men ha svangerskapspenger. Ring jordmor i kommunen, eller har dere bedriftshelsetjeneste? Jordmor fyller ut skjema om hva som må gjøres for at du skal stå i jobb, om sjefen mener de ikke kan legge tilrette for det så signerer han på det, papirene sendes NAV og du får svangerskapspenger.

Hvordan har det gått på jobben denne uka?
Jeg fikk sykemelding om onsdagen, i ei uke til å begynne med. Men formen blir bare dårligere. Ekstrem svimmel og kvalm, og blir dårlig av alt jeg spiser. Men kjenner det er litt tryggere å være hjemme i trygge omgivelser, så gla legen hørte etter til slutt

What!?
Sniker her. Men i 2017 så gav jeg bare beskjed til legen at "dette går ikke. Jeg er så svimmel at jeg ikke tør kjøre bil til arbeid engang, for jeg holder jo på å svime av.".
Var sykemeldt ut svangerskapet fra uke 10.
Fikk sykemelding om onsdagen, jeg føler det veldig sånn du beskriver det her. Har ved flere anledninger kjent at det svimler veldig for meg om jeg må kjøre bil lengre enn 5 min. Jeg klarer meg bort til butikken og hjem igjen, men går jo svimmel gjennom hele handleturen lissom

Back
Topp