Sykemelding

minoja

Elsker forumet
Er det noen som er sykemeldt nå? Kan jeg spørre om hvorfor du er det?

Jeg er så tappet for energi om dagen, sover dårlig og må opp å tisse. På jobben står og går jeg så og si hele tida. Lunsj i 30min hvor jeg sitter(er lærer). Jeg holdet på å sovne hvis det blir for stille og jeg setter meg i ro på klasserommet. Jeg sovner hver ettermiddag etter middag. Og går nå å kjenner på en klump av kvalme hele tida. Er potte tett av forkjølelse og astma, 3.uka dette. Så jeg må konsentrere meg for å ikke hoste til jeg spyr. Holdt på å gå galt på jobb i går et par ganger. Men føler så innmari dårlig samvittighet om jeg drar til legen mtp lærer som står igjen alene om jeg skulle hatt noen dager å hente meg inn...hva i alle dager skal jeg tenke?

Jeg er ikke dårlig i det hele tatt, med unntak av litt mindre energi og lite fokus foreløpig. Er også heldig med at det er stille og rolig på jobb om dagen, så blir ikke tappet for energi der. Forstår den dårlige samvittigheten din, men jeg tenker du hovedsakelig må tenke på deg selv. Hvis du får hvile noen dager vil du kanskje komme i bedre form og kan gjøre en bedre innsats når du kommer tilbake. Jeg er sjeldent sykemeldt og har høy terskel for ikke å dra på jobb, men vet at jeg kommer til å prioritere meg selv og den lille i magen under dette svangerskapet. Presser du deg for hardt kan det være du ender med lenger sykemelding enn nødvendig.
God bedring og lykke til:Heartred

Jeg er ikke dårlig i det hele tatt, med unntak av litt mindre energi og lite fokus foreløpig. Er også heldig med at det er stille og rolig på jobb om dagen, så blir ikke tappet for energi der. Forstår den dårlige samvittigheten din, men jeg tenker du hovedsakelig må tenke på deg selv. Hvis du får hvile noen dager vil du kanskje komme i bedre form og kan gjøre en bedre innsats når du kommer tilbake. Jeg er sjeldent sykemeldt og har høy terskel for ikke å dra på jobb, men vet at jeg kommer til å prioritere meg selv og den lille i magen under dette svangerskapet. Presser du deg for hardt kan det være du ender med lenger sykemelding enn nødvendig.
God bedring og lykke til:Heartred

Takk:Heartred Og der var det min tur å rope på dodraugen....jaja, da er jeg tydeligvis i gang med den biten også:meh:

Jeg er kjempe trøtt, hodepine, totalt energiløs og til tider kvalm.
Jeg har en ikke fleksibel jobb og har lange og stressende dager. Når jeg drar fra jobb skal jeg hente to små barn, lage middag, underholde de også legge de.

Jeg tenker det er jo livet, sykemelding er ikke aktuelt for min del. Jeg er aldri borte fra jobb, med mindre jeg ligger for døden. Jeg bor i et land hvor man ikke bare kan sykemeldes heller...

Du kjenner uansett din kropp best og hva som er best for deg :)

Jeg tenker at du må tenke på deg selv og den lille. Forstår samvittigheten for den andre læreren, men om du ikke tar hensyn til deg selv nå, så kan det jo hende du blir borte lengre periode om en stund. Jeg er hjemme nå, men det er fordi jeg har en kronisk sykdom og er dårlig i perioder og er da borte fra jobb. Kjenner også på fryktelig dårlig samvittighet, men om jeg ikke tar hensyn til kroppen min så varer jeg nok ikke veldig lenge i den jobben jeg har heller. Det er frustrerende og kjipt, men jeg håper de på jobb forstår.
Det er lov å ta hensyn til seg selv. Du må kjenne etter selv. Og de på jobb klarer seg helt sikkert noen dager uten deg :Heartred
God bedring! :)

Jeg er kjempe trøtt, hodepine, totalt energiløs og til tider kvalm.
Jeg har en ikke fleksibel jobb og har lange og stressende dager. Når jeg drar fra jobb skal jeg hente to små barn, lage middag, underholde de også legge de.

Jeg tenker det er jo livet, sykemelding er ikke aktuelt for min del. Jeg er aldri borte fra jobb, med mindre jeg ligger for døden. Jeg bor i et land hvor man ikke bare kan sykemeldes heller...

Du kjenner uansett din kropp best og hva som er best for deg :)

Nå har jeg vært gravid 3 ganger før og hadde glemt litt - men kjenner jo nå at det går samme vei som sist. Tidligere er det snakk om vektnedgang pga oppkast og at det eneste jeg får i meg er kapteinkjeks og vann. Måtte proppe i meg postfen som ikke bidrar til mer energi akkurat.

Må bare si at jeg tar absolutt ikke lett på sykemelding, derfor jeg føler meg så usikker på hvor langt jeg kan tøye strikken før jeg kontakter legen. Nå i dag ble det hjemmedag, da hodepinen smalt meg i bakken etter jeg kasta opp. Min drøm er å få gå på jobb hver dag fram til permisjon for jeg har virkelig ikke lyst til å være hjemme å se i veggen. Husker fra tidligere svangerskap at jeg føler virkelig jeg «feiler» når jeg ikke klarer å gå ut døra og dra på jobb... Alt jeg ønsker meg er et svangerskap uten plager med oppkast og bekken, jeg er så misunnelig på de som «får det til»...

Hvis legen sier du bør sykemeldes så er det bare å ta i mot det med åpne hender og uten dårlig samvittighet :) Viktigst er at du og magebeboer ikke stresser og har det bra :)

Hvis legen sier du bør sykemeldes så er det bare å ta i mot det med åpne hender og uten dårlig samvittighet :) Viktigst er at du og magebeboer ikke stresser og har det bra :)

Ja, jeg skal se litt an ut i neste uke før jeg snakker med legen. Og da får høre hva han synes. Jeg håper i det lengste at formen kan komme seg :p

Ville hørt med legen for råd ;)

Hvilke fag har du som lærer og hvilke trinn underviser du? Kanskje du kan tenke utover boksen, inkl læring ved å ta undervisning utendørs for å få frisk luft el inkl læring ved fysisk aktivitet hvor du deltar for å holde deg i bevegelse ergo ikke kjenne på trøtthet. Dette går jo ikke hele tiden, men kan evt funke på dager som kjennes ekstra tunge.

Mulig jeg er førstemann? :(

Hadde to en halv dager med egenmelding siste halvdel av uka som var, men må krype til korset og sykmelde meg i morgen da helga ikke har gjort noenting for formen. Har ikke sjans til å fungere hverken på jobb eller hjemmebane. Fryktelig slapp og uvel :(

Tenker at man må tenke på seg selv og den lille først, men flink pike syndromet tar jo ofte overhånd. :)
Jeg jobbet redusert fra uke 5 forrige graviditet. Håper jeg slipper det nå, men må jeg så må jeg.

Hvert sykemeldt 2 uker allt. Funket ekstremt dårlig med kvalm, svimelhet og ekstremt trøtthet på nattevakt. Får se hvordan det går når eg ska tilbake på dag/kveld.

Er det noen som er sykemeldt nå? Kan jeg spørre om hvorfor du er det?

Jeg er så tappet for energi om dagen, sover dårlig og må opp å tisse. På jobben står og går jeg så og si hele tida. Lunsj i 30min hvor jeg sitter(er lærer). Jeg holdet på å sovne hvis det blir for stille og jeg setter meg i ro på klasserommet. Jeg sovner hver ettermiddag etter middag. Og går nå å kjenner på en klump av kvalme hele tida. Er potte tett av forkjølelse og astma, 3.uka dette. Så jeg må konsentrere meg for å ikke hoste til jeg spyr. Holdt på å gå galt på jobb i går et par ganger. Men føler så innmari dårlig samvittighet om jeg drar til legen mtp lærer som står igjen alene om jeg skulle hatt noen dager å hente meg inn...hva i alle dager skal jeg tenke?

tenk på deg selv! Og det er et godt sted å starte med legebesøk og i alle fall bare diskutere med legen, det skader jo ikke.
Hilsen ei som kun gikk til jordmor forrige gang og da jeg endelig hadde en legetime hos fastlege så,sa hun at hun ville ha sykmeldt meg for lenge siden

Har vært innom tanken noen ganger, med 2,5-åring i hus blir det rimelig begrensede muligheter til å hente seg inn kombinert med full jobb, jeg er rett og slett i svima selv om jeg legger meg i god tid og sover uforstyrret. Og på jobb må jeg være 100% tilstede, det er skikkelig ubehagelig egentlig, å føle at jeg ikke fungerer. Det har gått såvidt til nå, men med noen egenmeldingsdager innimellom, så får vel bare se!

Jeg burde sikkert, jobben er krevende, jeg er skamforkjølt med bihulebetennelse i tillegg til typiske gravidtegn som kvalme og trøtthet, har en toåring hjemme som krever sitt og en mann som er på sjøen til jul. Jeg et helt peist[emoji28]
Men så vet jeg at jeg blir hjemmeværende iallefall hele siste halvdel av svangerskapet, og da har jeg såå lyst å komme meg gjennom disse ukene..

Med de andre var jeg konstant kvalm og dårlig form. Gikk ned 10kg under begge svangerskapene. Det som hjalp var Postafen. Tok ut sykemelding mot 3.trimester pga skikkelig vonde kynnere ved bevegelse og jeg jobbet på sengepost på sykehus.

tenk på deg selv! Og det er et godt sted å starte med legebesøk og i alle fall bare diskutere med legen, det skader jo ikke.
Hilsen ei som kun gikk til jordmor forrige gang og da jeg endelig hadde en legetime hos fastlege så,sa hun at hun ville ha sykmeldt meg for lenge siden

Ja, jeg fant ut at jeg fikk snakke med legen som egentlig er beste ekspert på dette. Så nå er jeg hjemme i 100% sykemelding. Jeg må prøve å komme meg på plussiden igjen. Som legen sa jeg hadde god nok grunn for å ta vare på meg selv nå. Når fokus på jobb blir å planlegge hvor jeg kan kaste opp om jeg må og ha brekninger og kjenne kvalmen på lur konstant ble det jo logisk for meg også når jeg snakket med legen.
Jeg er litt skuffa for jeg ikke klarte lengre før jeg måtte ha pause, men jeg kjenner jo egentlig til hvordan jeg reagerer på svangerskap. Men det summer jo i bakhodet alle de friske som sier og tenker «å være gravid er ikke en sykdom - bare ta deg sammen». Å gå med influensafølelse/omgangssjukefølelse i kroppen er ikke gøy og jeg unner ingen det. Heldigvis hjelper Afipran litt nå. Så jeg håper jeg kan klare å hente meg inn for en fin førjulstid på jobben :)

Er inne på samme tanken selv, døgnet har ikke mange nok timer til å få nok søvn for meg når jeg har barn i tillegg, jeg har en jobb jeg må være 100% til stede på, kan liksom ikke gjemme meg med papirarbeid. Men det sitter langt inne ja. Jeg har jo blodtrykket i bakhodet og, jeg vet at jobben min ikke er blodtrykksvennlig og jeg gikk med småhøyt blodtrykk hele forrige svangerskap. Men får se. Det er jo ikke noe jeg vil! Har snakket med en kollega om at jeg burde vurdere å diskutere med legen min om gradert sykemelding, og jeg kjenner jo det selv. Men det er så kaos på jobb at jeg ikke kommer meg til legen engang, så jah. Foreløpig klarer jeg meg med en og annen egenmeldingsdag men er jo ikke noe varig løsning det heller

I tillegg til konstant kvalme og trøtthet, som egentlig var ille nok i seg selv. Så har jeg nå fått bihule betennelse, og har blitt sykemeldt en uke i første omgang.

I tillegg til konstant kvalme og trøtthet, som egentlig var ille nok i seg selv. Så har jeg nå fått bihule betennelse, og har blitt sykemeldt en uke i første omgang.

Uff riktig god bedring!

Back
Topp