Sykemelding?

Hva ville du gjort?

• Delvis sykemelding

Votes: 3 25,0%
  • Ikke sykemelding

Votes: 5 41,7%
  • Full sykemelding første del av svangerskapet

Votes: 4 33,3%

• Antall som har svart
    12

3Topp

Glad i forumet
Er interessert i å høre hva dere ville gjort..

Vi har prøvd å bli gravid i 4 år. Det siste året har vi stått på venteliste til ivf og gjennomført to forsøk. Vi fikk satt tilbake to egg for to uker siden og testen viste endelig to streker! (Har aldri hatt en positiv test før)

Mitt spørsmål da er; ville dere tatt ut en delvis sykemelding rett og slett for å forebygge stress (har en fysisk jobb som innimellom er ganske stressende og i høyt tempo), og ha muligheten til å ta det litt mer med ro i svangerskapet, eller ville dere kun tatt ut sykemelding om man rett og slett ikke klarer å gå på jobb?
Legger til en poll for morro skyld:)

Nå er jo ikke sykemelding noe man bare kan ta ut som man selv ønsker, men jeg ville diskutert problemet med fastlegen. Og jeg tror jeg ville prøvd å høre om en delvis sykemelding en periode, for å se hvordan kroppen reagerer og for å forebygge stress. Hvis jobben din er både fysisk og psykisk tung og de ikke kan tilrettelegge, ville jeg kanskje sett på muligheten for svangerskapspenger.

Usikker, tenker litt på dette selv... Skal snart ha innsett. Spørs veldig på hvor mye press man utsettes for og i tillegg formen. Hva føler du er mest riktig for deg selv? [emoji173]️

Jeg ville vurdert om det gikk an å ta en prat med arbeidsgiver så tidlig i svangerskapet? Det kan jo være de er forståelsesfulle og positive til tilrettelegging? Selv ville tatt ut sykemelding bare dersom jeg hadde plager som gjorde at jeg ikke kunne gått på jobb. Har også vært gjennom IVF. Gravid på første forsøk og er i uke 34 nå. Har ikke vært sykemeldt en dag men har ikke en fysisk tung jobb. Mye stress i forhold til frister, lange dager til tider men det må jeg prøve å tilpasse best selv.

Er interessert i å høre hva dere ville gjort..

Vi har prøvd å bli gravid i 4 år. Det siste året har vi stått på venteliste til ivf og gjennomført to forsøk. Vi fikk satt tilbake to egg for to uker siden og testen viste endelig to streker! (Har aldri hatt en positiv test før)

Mitt spørsmål da er; ville dere tatt ut en delvis sykemelding rett og slett for å forebygge stress (har en fysisk jobb som innimellom er ganske stressende og i høyt tempo), og ha muligheten til å ta det litt mer med ro i svangerskapet, eller ville dere kun tatt ut sykemelding om man rett og slett ikke klarer å gå på jobb?
Legger til en poll for morro skyld:)
Gratulerer med positiv test! [emoji4] Jeg ville sett det an litt og prøvd å jobbe som vanlig, merker du at det er mye på jobb og du blir stresset så snakk med fastlegen din om hvordan du føler det og hva han/hun tenker. Selv har jeg tenkt at det å jobbe og ha noe å gjøre er bedre enn å gå hjemme å tenke for mye på det som skjer kanskje..Men du må kjenne på hvordan kroppen reagerer og ha dialog med fastlegen din, evt med arbeidsgiver. IA-bedrifter har plikt til å tilrettelegge dersom du har behov for det.

Tusen takk for alle svar :) Det er så fint å se hva andre som også har vært igjennom mye tenker.
Jeg skal selvfølgelig snakke med fastlegen og høre på hva hun sier. Det er bare så utrolig viktig for meg å gjøre hva jeg kan for at den lille spiren skal trives og vil vokse seg stor:)

Back
Topp