Sykemelding...

Sykemeldt for det samme og det er jeg super glad for også :) sjefen derimot er ikke glad men men

Så fint dere har fått sykemelding når det har vært behov for det :) jeg tenker som så at man må tenke på seg selv og den lille først og fremst, så får jobben komme i annen rekke. Sjefer og andre kan synes hva de vil, men å ta seg av lille i magen er mye viktigere :)

Ekstra time hos legen i dag og har fått meg en sykemelding på 2 uker for kvalme Trøster meg med at kvalmen er et godt tegn på mange måter og mest sannsynligvis vil gå over etterhvert[emoji173]️

Heldig som har en fastlege som ikke har sykemeldingsvegring, da! Han jeg har må man visst krangle med eller være halvveis død for å få en sykemelding fra:) Ikke at jeg har hatt behov for det nå heldigvis, men kan bli spennende å se fremover i svangerskapet. Forrige svangerskap lå jeg hjemme på sofaen med PC i fanget og jobbet. Sykemelding var ikke et tema. Det var jo litt min egen feil også siden jeg ikke foreslo det selv, men jeg skjønte jo ikke at jeg var syk. Det burde kanskje han ha skjønt etter hvert..

Jeg fortalte sjefen hva det gjaldt, hun ble veldig glad på mine vegne og forsto godt at jeg ikke kunne jobbe med sånn kvalme :) Jeg sa også at jeg ikke ville noen skulle vite det enda, ledere har taushetsplikt :)

nei han vet ikke hva det gjelder skal ha møte med han så forteller nok da men han sa jeg måtte enten sykemelde meg langtid eller ikke komme med sykemelding mer

Hva i alle dager? Snodig ting å si! Skjønner jo at det er lettere for en arbeidsgiver å forholde seg til en langtidssykemelding, men det er jo legen som fastsetter varigheten på sykemeldingen. Og de er restriktive med langtidssykemelding fordi situasjonen kan endre seg... Hvis arbeidsgiver blir frustrert over sykemeldinger bør han ikke vise det, og spesielt ikke når han ikke vet årsaken til sykemeldingen...

jeg vet... jeg gråt i tlf med han så får se hvordan det går... :) har ut til mandag så får se om jeg må ha mer dager etterpå

Da et jeg også sykemeldt! To uker for hjernerystelse! Flott.... skal nok ikke skrive på forum, men et eller annet sted må man søke sympati ;p

Så fint dere har fått sykemelding når det har vært behov for det :) jeg tenker som så at man må tenke på seg selv og den lille først og fremst, så får jobben komme i annen rekke. Sjefer og andre kan synes hva de vil, men å ta seg av lille i magen er mye viktigere :)

:thumleft Så enig!

Back
Topp