Sykemelding

Vært sm i 4 uker nå. 2 vært inlagt på sykehus hypermesis og de 2 siste har jeg vært hjemme men må være helt i ro... sier kroppen... sm går ut i morgen så vet ikke hvor lenge jeg blir sm videre. Har merkelig nok dårlig samvittighet....men samtidig så klarer jeg jo ikke ta meg av hjem eller barn så da ville det vært uforsvarlig å ta seg av pasienter. Men tankegangen er der.....

har vært 40 % sykemeldt i to uker, skal tilbake til legen i dag for å vurdere videre. Sykemeldt pga kvalme/oppkast og trøtthet.

Jeg har ikke vært sykemeldt så langt, men har slitt veldig med ekstrem trøtthet og gjør det fortsatt.
Pratet med legen min om dette, og forklarte at det er veldig tungt med full dag på jobb. Jeg er så trøtt når jeg kjører hjem fra jobb at jeg sliter med å holde meg våken i bilen, og må såve noen timer i det jeg kommer inn døren hjemme. Nesten all fritid blir brukt til å såve og slappe av etter jobb:(

Legen svarte meg da at det går over og at svangerskap ikke er en sykdom....
Jeg har aldri vært sykemeldt før, og syns det var et dumt svar å få når man selv føler at man virkelig trenger det.
Bare litt reduserte dager på jobb hadde hjulpet meg veldig gjennom disse ukene:(

Dette er sykmelding☺️ Svangerskapspenger gjelder vel kun ved uheldig/skadelig miljø på jobb?
Skal vell kunne få det viss tilrettelegging ikke er mulig, og du ikke klarer å utføre jobben resten av svangerskapet. Men skjønner meg ikke helt på det selv, tok det med jordmora sist, hun fikset opp i det :)

Trengte ikke nå i eksamens og skoleavslutningsperioden. Som lærer har jeg jo ferie til midten av august, så det blir ikke så mye sykmelding før den tid :)

Blei jaggu 60% sykemeldt neste uke, så får man se etter 4 uker ferie! Konstant vondt, så håper bekkenet blir bedre med fysio!

Back
Topp