Sykemelding

Ullegull

Stol på den som viser det!
Septemberlykke 2021
Er det noen her som er sykemeldt på grunn av trøtthet og lite ovetskudd. Føler meg så trøtt på jobb og orker ikke noen ting når jeg kommer hjem. Men tørr ikje å sykemelde meg, selv om jeg kanskje burde. Er vel ikke bra å slite seg helt ut heller.

Viktig å tenke på seg selv og lille i magen! Kanskje en ukes sykemelding hadde gjort at du kom deg litt ovenpå igjen?

Det er absolutt viktigst å tenke på deg selv og lille spire.
Enig med de over her.

Har selv vært sykemeldt pga kvalmen t.o.m i dag, men skal nå over på svangerskapspenger pga arbeidsplassen min

Det er absolutt viktigst å tenke på deg selv og lille spire.
Enig med de over her.

Har selv vært sykemeldt pga kvalmen t.o.m i dag, men skal nå over på svangerskapspenger pga arbeidsplassen min

Kan jeg spørre om hva du jobber med?
Er også sykemeldt, men dette er grunnet økt sjangs for SA/MA. Er litt usikker på hvor realistisk det er å komme tilbake i en jobb der det er mye stress, tungt fysisk arbeid, utagerende atferd med spark, slag, klyp, biting, etc.
Bekymrer meg for at det kanskje ikke er helt bra for meg og den lille :oops:

Kan jeg spørre om hva du jobber med?
Er også sykemeldt, men dette er grunnet økt sjangs for SA/MA. Er litt usikker på hvor realistisk det er å komme tilbake i en jobb der det er mye stress, tungt fysisk arbeid, utagerende atferd med spark, slag, klyp, biting, etc.
Bekymrer meg for at det kanskje ikke er helt bra for meg og den lille :oops:

Jobber som møbeltapetserer, hvor det er fysisk tungt arbeid og arbeid med løsemidler.

Utifra hva du skriver så høres det jo ut som du har krav på dette du og? Men det kommer helt an på om du er frisk nok til å jobbe osv. Siden du ikke skal gå på svangerskapspenger om du i utgangspunktet er for syk til å jobbe.
Ville snakket med legen om det, sidem det ikke er ideelt med sykemld i hele svangerskapet så lenge det kan unngås.

Står mye bra info på nav sine sider og Arbeidstilsynet. Det ligger linker i tråden om arbeidsmiljø og svangerskapspenger som er festet til toppen er ;)

Jeg er saksbehandler i et inkassobyrå, og føler jeg blir ekstrent trøtt å sliten etter ca halve dagen på jobb, og lite overskudd når jeg kommer hjem. Er blitt slik nå at jeg ser frem til kvelden når gutten og mannen har lagt seg for å få alene tid uten noe som skal gjøre sånn eller slik. Og liker det ikke... har holdt meg hjemme i dag pga migrene, men hodepine har jeg hver dag og hele dagen, og det er utrolig slitsomt..
Tør ikke gå spørre om sykemld, for føler ingen skjønner hvorfor...

Hva jobber du med, Mammaslykke?

Jeg jobber som dyrepleier på dyreklinikk. Veldig stressende og krever full fokus.

Jeg har ikke hatt behov for det denne gangen syntes jeg. Men med første ble jeg sykemeldt pga jeg sovna over alt og når som helst, jeg klarte ikke å holde meg våken.

Jeg er sykemeldt nå..til min store frustrasjon.. Men det var nå eller å gå helt på felgen.. Du vet selv hva du trenger! Som jeg fikk beskjed om både her og av andre; ta vare på deg selv og minien♡

Back
Topp