Sykemelding

Mamma til A

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Hei. Mange som er sykemeldt her? Beklager for at jeg klager men d er godt å dele det med noen som forstår situasjonen:

Jeg er 28 uker på vei. I de siste 4 dagene har jeg vært veldig svimmel og hatt hevelse i armer og beina :(
Merker en god del press mot lungene :( sliter m tretthet. Typisk svangerskapsplager :p men får dårlig samvittighet av sykemelding tanken ( bare overfor mine kolleger ikke sjefen min) :( samtidig har jeg snart ik mer energi.
Sjefen min er ik happy pga graviditeten derfor presser han meg mer og forventer mer jobb av meg enn de andre. Han kontrollerer meg sinnsyk mye. D er ingen av de faste ansatter på jobben vår som melder seg inn og ut men jeg må gjøre det. Sjefen selv er ute hvertfall 1 gang i time. Og tar seg røyk, men om jeg tar meg 5 min pause så kommer han etter. Om jeg går 1 min for tidlig fra jobb så er han forbannet :(. Mye psykisk press. Uff hva synes dere? Hva burde jeg gjøre?

Utrolig vanskelig situasjon. Høres it som sjefen ikke er riktig skrudd sammen. Er det mulig for deg å si at du må ha mulighet til å få pustepauser ut fra dagsformen og ikke bli oppstressa ellers ender du med å bli fysisk ikke i stand til å jobbe. Stress under graviditet gir feks lett høyere blodtrykk og da sykemelder legen deg om du vil eller ikke....

Jeg ville gått til legen og forklart situasjonen. Legen har nok vært borti lignende tidligere.

Kjenner dessverre ikke til rettighetene, men det fins egne regler for tilpasning av arbeidsoppgaver osv.

Eg ville ha fått legen te å fiksa sjukemelding asap! Da e jo ikkje meiningo at du ska slita deg ut.. Vertfall ikkje før fødsel!:p Evt so ska dei jo tilrettelegga for deg, høyres heilt hål i håve ut at du har eit ekstra auga på deg! Sjefen din minna meg om min tidligare sjef.. Psykopat va hans mellomnavn.. O.o

Ikkje la deg hersa me! Snakk me legen din om da, ho/han støtte deg i saken og hjelpe deg vidare!:) ta vare på deg sjøl og mini!:)

Du må bare svelge den samvittigheten og sykemelde deg. Jeg og har det sånn som deg i kroppen, og har vært 100% sm i tre uker alt. Og ting blir jo ikke akkurat enklere nå som vi blir større... ;) Vil tro kollegene dine skjønner at du ikke er tullesyk og støtter deg i det :) Og han sjefen din kan i grunnen bare dra dit det er veldig veldig varmt.... Ville fortalt til legen om hvordan sjefen er i tillegg til hvordan du har det i kroppen. Da kan jeg ikke tenke meg annet enn at du blir 100% sm framover du også

Legen min vet om sjefen. Hun har spurt meg flere ganger om å sykemelde meg, men jeg ville holde ut. Men bare tanken av å se sjefen min plager meg :/ han er den mest hatet mannen vi har i vår konsernet. Pg vi er rundt 3000 ansatter.
Han er 60 år og tenker kun på penger og seg selv. Han har sagt til meg om hvor skuffet han er over meg og min graviditet og at når jeg er tilbake etter et år så har jeg en unge som er konstant syk og det vil gå utover min jobbskvalitet han er forferdelig menneske.

Hei! Som gravid har du krav på å få tilrettelegging på jobb i form av at du skal få muligheten til å sette deg ned når du har behov for det og sånn. Om sjefen din er så vanskelig så hadde jeg tatt det opp med legen og sett Ann muligheten til en sykemelding, evt en gradert sykemelding. Når det gjelder samvittigheten din for kollegaene, så har du en slik jobb at om det er behov for det, blir det satt inn vikar og du skal ikke ofre dette en tanke. Du skal ta vare på deg selv og babyen du faktisk ha inni magen din. Det er ingen som takker deg i ettertid hvis det ikke går bra eller hvis du får problemer i svangerskapet. Kollegaene dine er vel de som bør forstå den kjipe situasjonen du er i.

Tenk på deg selv og bebien først! Er selv sykemeldt og jobber kun 50 %. Syns det var helt forferdelig å si det og det var en tung kamel og svelge, men når alt kommer til alt er det din og babyen sin helse som er viktigst!! For en grusom sjef forresten! Tenk og oppføre seg sånn...

Jeg har vært sykemeldt 50% de siste to mnd pga hovne føtter på jobb..å da jeg gikk fra legen sa hun at det viktigste nå var å tenke på babyen i magen og meg selv..Har ikke noe særlig støtte på jobb, ikke like ekstremt som du, men akkurat nå må jeg bare stenge det ute å tenke på meg selv..

Håper det går bra med deg:)

Jeg er selv sykemeldt 60 % og legen min er ikke redd for å sykemelde meg fullt skulle jeg føle behov for det. Men jeg klarer meg foreløpig på jobb det lille jeg er der. Jeg ville nok tatt en ny prat med legen var jeg deg å få sykemelding om ikke fullt så ihverfall delvis sykemelding. Legen kan også skrive på "retningslinjer" til sjefen til for å unngå full sykemelding hvis du ønsker å gå litt på jobb.

Har dere en tillitsvalgt på jobb som du også kan ta det opp med som kan ta dette opp med sjefen din? Hvis sjefen din kun tenker penger så er han jo ikke tjent med å presse deg så mye at du blir sykemeldt. Men tenk på deg selv og ikke minst babyen først. Dere er ikke tjent med at du går gjennom slik press på jobb. Du skal jo gjennom en fødsel og en tid etterpå også:-)

Jeg er i uke 26, og har slitt i noen uker med bekkenet/ryggen, trøtthet og ingen energi eller ork til å gjøre noe etter endt arbeidsdag. Skal til legen i slutten av uka, og tror det ender med gradert sykemelding. Vil jobbe noe, for ønsker å gjøre noe annet enn å sitte hjemme, men vil samtidig få energien tilbake så jeg klarer å ha et liv utenom jobben også. Føler allerede at jobben har tilrettelagt nok, om det blir mer, så føler jeg selv at jeg ikke har noe der å gjøre. Jeg jobber som ped. leder på liten avdeling (0-3 år) og press fra alle kanter er allerede høy, både fysisk og psykisk. Det har gått utover matlysten og jeg spiser kun for å spise. Føler med dere som er sykemeldt, har faktisk aldri vært det og heller ikke vært særlig syk i midt liv, men etter jeg ble gravid er det endret seg. Immunforsvaret er ikke det samme og det å kjenne på at man har vondt er ikke en veldig god følelse...

Eg er berre 24 veker no, men eg er allereie 60% sjukemeldt. Er spent på kor lengje eg kan klare å jobbe i 40. Har korte dagar på jobb, der er må sove før/etter jobb, for å orke å vere saman med 2-åringen min etter barnehagen. Slit med vondt bekken/vond rygg, er kronisk trøytt og har ingen energi. Tidleg "å kaste inn handkleet" allereie no, tykkjer eg. Uvanleg å vere så tom for energi, men ein må jo berre leggje opp dagane etter det.

Jeg er snart 25 uker på vei og blir mest sannsynlig sykemeldt 50% fremover pga. vondt i ryggen/bekken. Kjedelig, men kjenner kroppen trenger det. Og akkurat nå er det jo kroppene våre og babyene våre som er det viktigste :)

28 uker på vei og er 70% sykemeldt. Utroolig kjedelig, men det må nesten til for at jeg skal fungere sånn ca på hjemmebane.. de har plikt til å tilrettelegge for deg, og de kan søke nav om støtte til evnt tiltak, så det er ikke syn på bedriften ocerhodet. Tenk på deg selv, i lengden er det ingen sndre enn du selv som kan gjøre det.

25 uker og 100% sykemeldt. Sliter med kronisk hodepine og migrene ifm svangerskapet. I tillegg har jeg et høyrisikosvangerskap pga bla alvorlig svangerskapsforgiftning og eklampsi, samt høyt bt etter forrige fødsel.
Vært sykmeldt siden uke 10 gradert og ettervært 100% sykemeldt.
Jeg jobber litt innimellom når jeg har oppgaver jeg kan gjennomføre hjemmefra i mitt eget tempo for å holde god kontakt med jobben. Avtaler da bare med NAV at arb.giver betaler for de timene jeg har jobbet.

Termin januar 2015

Ikke sykemeldt, men jobber lite siden jeg er arbeidsledig men styrer på med prosjekter hjemme når jeg ikke tar ekstra vakter/ søker jobber;)

Er 60 % sykemeldt nå frem til torsdag. Skal til legen da for ny vurdering. Sliter med bekkenløsning og litt kynnere når det er hektiske dager på jobb. Har heldigvis en forståelsesfull lege som ikke er bekymret for å sykemelde meg

Back
Topp