Sykemelding

Guest
Jeg er nå i uke 13. Har vært endel kvalm og er generelt veldig sliten. Har det i tillegg ganske tøft på jobben (frisørlærling). Jeg fikk ordnet meg en sykemelding nå i en uke. Men syns det var veldig ekkelt da jeg nærmest måtte krangle meg til en. Legen min sa hun måtte helst ha en diagnose om hun skulle sykemelde meg. Svarte jo med at jeg er jo ikke syk, bare gravid med plager, og trenger en pause. Da fikk jeg bare til svar "ja men alle er jo gravide for tiden". Jeg er fortsatt dårlig og slapp og ønsker og forlenge sykemeldingen min med en uke. Men gruer meg veldig til dette siden jeg ble mottatt på den måten jeg ble sist. Så lurer på om har jeg ikke rett på sykemelding? Er det ikke god nok grunn det jeg har? Har hele tiden blitt fortalt at jeg skal høre på kroppen min nå, så prøver jo å gjøre det. Men hun fikk meg bare til å føle meg lat og giddesløs..
 
Heisan!

Det er ikke alltid lett å være gravid....
Det er heller ikke alltid lett å være lege - men det er viktig å ta gravide på alvor.
De fleste gravide opplever jeg som seriøse og ABSOLUTT IKKE late, og noen ganger må det være lov å si at en er på felgen og trenger en time-out.
Spesielt i ditt yrke, der en driver med service - og skal stå deler av dagen, det krever at en er i form.
Som regel gir kvalmen seg i løpet av 12--14 uker, så ikke være redd for å si hva du har behov for, om så sykemelding en uke og to til.
Kanskje kan du da begynne igjen, og føle at du har både krefter og arbeidslyst!

Det er bare du som kjenner hvordan DU har det ;)

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp