SYkemelding?

lilyofthevaley

Glad i forumet
Hei.. jeg ser at det går mot sykemelding for meg... selv om jeg ikke vil.. men nå må jeg bare skjerpe meg å tenke på hva som er viktigst her i livet..... jobben eller familielivet (altså mageboeren og kroppen og psyken min)
Jeg skal til legen i dag.. gruuuer meg.. for jeg har så lett for å underdrive... plutselig har jeg sagt at jeg vil jobbe fullt to uker til..

Uff.. høres sikkert dumt ut.. å jeg mener ikke som skryt.. men jeg får litt angst av å være borte fra jobben...

Har den fantastisk tullete illusjon av at det er bedre om jeg er der;) hehe.. den dumme "uunværlig" følelsen!!! som er helt tullete...! må skyve bort!
Så jeg lurer på ... ER dere sykemeldt? og hvorfor?

Hei, jeg er sykemeldt denne uken pga sykdom. Har utover det vært 20% sykemeldt pga jeg har vært veldig dårlig(kvalm, vondt i hodet, trett). Syns det er en psykisk påkjenning å ikke strekke til. Hva er grunnen til at du sykemelder deg? Hvor mye er det snakk om? Om du ikke føler deg bra skal du ta hensyn til det. Lykke til!

preggysue skrev:
Hei, jeg er sykemeldt denne uken pga sykdom. Har utover det vært 20% sykemeldt pga jeg har vært veldig dårlig(kvalm, vondt i hodet, trett). Syns det er en psykisk påkjenning å ikke strekke til. Hva er grunnen til at du sykemelder deg? Hvor mye er det snakk om? Om du ikke føler deg bra skal du ta hensyn til det. Lykke til!

Da har jeg vært hos legen min. Han sykemeldte meg 40 prosent, i to uker.
Jo, grunnen til min sykemelding er at jeg har bekken plager og sliter med energi. (som alle)
Jeg har fått to dager i uken til å restituere.. Spesielt nå som det er glatt og holke:)
Det tar på i midten;)

Hadde litt høyt blodtrykk i dag, så skal inn igjen om to uker for å sjekke det.
Da skal vi snakke om sykemeldingen. Det blir da enten forlengelse av 40%, 20% eller full jobb igjen:)
Jeg klarer jobben. Men har tilrettelagt og deligert oppgaver jeg ikke klarer... :)

Jeg er sykemeldt 60 % ( det blir tre kortere dager i uken på jobb) og det blir nok å fortsette. Vondt i bekkenet, mange kynnere og sliten. Må føle at jeg strekker til hjemme også :) Det er faktisk viktig. Har ei liten ei på 2 år som krever sitt. Mannen min er flott og gjør mye hjemme, men han er ikke heller i toppform.

Akkuratt nå er jeg 100 % sykemeldt i en uke. Har hatt kynnere nesten konstant noen dager og to "anfall" med ekstra ubehagelige kynnere, småvonde, nedpress og jeg ble skikkelig uvel. Så ringte legen og fikk en nødtime, fant ut at jeg har urinveisinfeksjon. Fått medisiner nå, men beskjed å ta det med ro.

Jeg er glad det var noe som kan kureres med tabletter, verre om det bare var noe naturlig som man må plages med

Jeg har lyst å jobbe litt lengre før jeg gir meg, men er realistisk og trur jeg blir å trappe ned til to dager jobb i februar og så slutt i mars en gang.

Hør på legen din og kjenn på formen din.

Har vært delvis sykmeldt siden oktober, men ble fullt sykmeldt forrige mandag i 2 uker. Grunnen til at jeg har vært delvis sykmeldt er konstant hodepine, svimmelhet, generelt uvel, veldig høy puls og derav veldig sliten. Med to barn fra før, hus og hjem blir det for mye med en krevende og ansvarsfull jobb, der du må være tilstede 110% når du først er der.

Grunnen til full sykmelding de siste to ukene, er i tillegg til det som er nevnt, vonde og kraftige kynnere, samt murringer i korsryggen. Dette har blitt noe bedre når jeg har tatt det helt med ro, og det har jeg faktisk klart denne gangen! Det er dumt å risikere noe som er til skade for svangerskapet, vi er ikke uunnværlige på jobb, selv om vi føler det selv. Som sjefen min sier, jobben er det minste problemet! Men som mange andre sliter jeg med konstant dårlig samvittighet for jobben, man vil jo gjerne klare alt. Jeg har heldigvis en omsorgsfull sjef, som faktisk kom inn på kontoret mitt her for litt siden, og lurte på om jeg i det hele tatt burde vært på jobb... jeg så sliten ut, og hun mente det var bedre om jeg brukte energien min på de hjemme.

Er 50% sykmeldt pga bekkenplager.
Tror ikke jeg hadde holdt ut lenge i fullt arbeid...

Ikke sykmeldt, men ingen plager som gjør at jeg trenger det heller på nåværende tidpunkkt *bank i bordet*
Det er også første bebis, så jeg har mulighet til å slappe av hjemme etter jobb de dagene vi ikke finner på noe (og kan også velge det litt selv).

Kjenner dog til den å underdrive.. Godt det løste seg hos legen og håper du merker forskjell! :)

Full jobb. SLiter litt med bekkenet, men jeg har bestemt meg for å fortsette til det ikke går mer. Får mye variasjon i jobben min og tror det er bra for meg at jeg jobber så lenge som jeg kan :)

Jobber fullt. Med kontorjobb er den største utfordringen at beina kribler når jeg sitter mye stille.. men tar meg friheten å vandre litt rundt innimellom.. 

Akkurat blitt sykemeldt 20% pga bekkenløsning. Sånn at jeg får fri midt på dagen og slipper å undervise i gym som er slitsomt for bekkenet

Jeg har vært 60% sykemeldt siden midten av oktober. Jobber tre kortere dager i uka. Var sykemeldt på grunn av sterk svangerskapskvalme og oppkast, etterhvert pga mykoplasmalungebetennelse (som tar 6-8 uker hvis man ikke går på antibiotika).

Neste legetime blir det nok videre sykemelding pga bekkenet. 
Og så er det faktisk viktigere at jeg bruker de få kreftene jeg har for tiden hjemme på barna og mannen min enn på jobb. Tross alt. Dette er sikkert siste barnet og jeg skal jobbe i maaaange år fremover.
Må føye til: Jeg er veldig glad i jobben min. Det er ikke lett å gi slipp, men jeg vet jeg kommer sterkere tilbake.

Jeg ble 100 % sykmeldt fra i dag , men det er på grunn av tvillingsvangerskap. Føler meg ikke i så værst form egentlig, men det er nok en fordel og ta det me ro og ha overskudd til 2åringen her hjemme så lenge det går. Blir sikkert godt for deg og få et par dager i uka fri, spesielt hvis du sliter med bekkenet.

Jobber 100% som lærer, men er begynt å ha en del vondt i bekkenet. Tviler på at jeg klarer å fortsette i 100% frem til permisjon, men tar en uke av gangen og ringer legen når jeg må gå ned i stilling.

*FrøkenS* skrev:
Jobber 100% som lærer, men er begynt å ha en del vondt i bekkenet. Tviler på at jeg klarer å fortsette i 100% frem til permisjon, men tar en uke av gangen og ringer legen når jeg må gå ned i stilling.

Er du også lærer? Jeg har nedtelling til vinterferien:) Nesten "bare" 6 uker igjen.

*FrøkenS* skrev:
Er du også lærer? Jeg har nedtelling til vinterferien:) Nesten "bare" 6 uker igjen.

jeg er også lærer... men vi skal skifte kjøkken i viterferien, så jeg gleder meg til påske :p

Nei jeg er ikke lærer... 

jeg trykket på svar med sitat.. :) er ikke lærer.. er pedagog:) Jobber som SFO LEDER på skole

Jeg jobber som førskolelærer og er foreløpig i 100% jobb. Er usikker på hvor lenge til jeg jobber 100% da jeg har mye problemer med bekkenet. Har legetime til uka, så får se da hva det blir til.

Jeg har 40 prosent sykemelding nå, MEN jeg har ikke minket NOE på arbeidstimene enda.. hehe.. det er ikke enkelt. MEN nå fikk jeg sykemeldingen på onsdagsmorran.. så fra mandag skal jeg klare å trappe ned..

Jeg fikk bekkenløsning i uke 11.

Pga litt dårlig tilretteleggning fikk jeg 25% i 2 (?) uker trur jeg, så gikk den opp til 40% i noen uker, så så kom bekkenløsninga, fikk da en uke 100% av legevaktlegen. 
Har mener jeg 80% i en mnd, og nå 100% i 3 uker...

Så satser på en god mnd med trening og fysio gjør sitt :) Håper på å jobbe mer etter disse ukene!

Back
Topp