Sykemelding..!!

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Legen min vil sykemelde meg siden jeg er kvalm 24- 7, spyr og jobber med mat..!! Dårlig kombinasjon..! Men jeg har en 50 prosent stilling.. I juli er jeg satt opp på jobbing i 100 prosent stilling.. Vil jeg da miste de 50 prosentene hvis betalingen går over på NAV??

ja det skulle en tro.. om du blir sykmeldt nå.
Du får ikke sykepenger for annet enn det du har pr nå.... økning i lønn o.l. i sykmeldingsperioden får ikke den sykemeldte f.eks.

TonjeJenta skrev:

ja det skulle en tro.. om du blir sykmeldt nå.
Du får ikke sykepenger for annet enn det du har pr nå.... økning i lønn o.l. i sykmeldingsperioden får ikke den sykemeldte f.eks.

Okei takk,det var det jeg trodde..!! Får bare prøve alle kjerringråd og holde ut da.. !!

Ja, du vil kun få sykepenger fra din 50 % stilling. For å få 100% som grunnlag må du jobbe i stillingen - i teorien er det nok med en dag, men i realiteten går jo nav ut fra de siste 4 ukene når de beregner sykepenger så du måtte i såfall holdt ut i hele juli....

prøv akupunktur f.eks.. hjalp litt her.. spøy ikke no særlig iallefall.. bare kvalm. Det gjorde det jo litt lettere

TonjeJenta skrev:
prøv akupunktur f.eks.. hjalp litt her.. spøy ikke no særlig iallefall.. bare kvalm. Det gjorde det jo litt lettere

Har prøvd.. Hjalp ikke meg.. :(

Prøvde alt forrige svangerskap... Eneste jeg ikke har prøvd tror jeg er ingerfærkapsler, så tenkte og prøve det.!

Pearl skrev:
Ja, du vil kun få sykepenger fra din 50 % stilling. For å få 100% som grunnlag må du jobbe i stillingen - i teorien er det nok med en dag, men i realiteten går jo nav ut fra de siste 4 ukene når de beregner sykepenger så du måtte i såfall holdt ut i hele juli....

Okei..! Takk.. Målet er ikke å få mest mulig sykepenger altså.. Men hadde vært digg med litt ekstra penger i august bare.. =) Men det er jo lov å håpe at kvalmen gir seg og at jeg holder ut..! Jeg jobber en del ekstra hele tiden så ville sikkert fått litt mer enn i 50 prosent stilling uansett... :)

Frk.MammaMor skrev:
Legen min vil sykemelde meg siden jeg er kvalm 24- 7, spyr og jobber med mat..!! Dårlig kombinasjon..! Men jeg har en 50 prosent stilling.. I juli er jeg satt opp på jobbing i 100 prosent stilling.. Vil jeg da miste de 50 prosentene hvis betalingen går over på NAV??

spørs hvor du jobber, eller hvordan jeg skal forklare det, jeg er kommune annsatt, og blir jeg syk når jeg er satt opp på ekstravakter så mener jeg at jeg skal ha utbetalt iallefall et gjennomsnitt av ekstra vaktene, har noe med om nav betaler sykepengene direkte til deg å gjøre eller om du får det fra arbeidsgiver og de får igjen fra nav.... dårlig forklart men håper du forstår hva jeg mener!!

Back
Topp