Sykemelding?!

Strekkoden!

Glad i forumet
Noen har som har blitt sykemeldt pga barns sykdom / andre problemer? Eller at far har blitt det?

Noen sier det går, noen ikke.

Egentlig har ikke leger lov til å sykmelde pga slike ting. Men det er leger som gjør det. Men dem sykmelder deg da for "noe annet"!

Nei, legen min sykemelder ikke meg når det er jenta mi som er syk.. tror ikke de har lov til det..

Du har vel sykt barn dager igjen? De går jo fra januar til desember..

Er ikke for meg, er mannen min som jobber i nordsjøen som har blitt sykemeldt, men så sier arbeidsgiver at det ikke er lov [:-]

ORIGINAL: Strekkoden!

Er ikke for meg, er mannen min som jobber i nordsjøen som har blitt sykemeldt, men så sier arbeidsgiver at det ikke er lov [:-]

Nei, det er ikke lov å sykemeldes for andres sykdom, man kan kun sykemeldes for EGEN sykdom. Er han ikke syk har han ikke krav på sykemelding.. Punktum... Og ja, det finnes leger som gjør dette men de må da "finne på" en diagnose og ofte da av psykisk art, det kan skape problemer senere i forhold til forsikringer, i tillegg løper legen en stor risiko da de risikerer å miste refusjonsretten til nav om de blir tatt i å skrive ut feilaktige sykemeldinger...

Back
Topp