Sykemelding

C78

Glad i forumet
Kanskje et litt teit spørsmål, men jeg har ikke peiling.
Har 3 uker igjen å jobbe før jeg skal ut i permisjon, men har tenkt å sykemelde meg den siste uken. Ringte til legen idag for å få time slik at det skal klaffe at jeg får SM siste uken. Men legen hadde ikke ledig time før uken etter. Kan jeg bare ringe til legen da om en to ukers tid, og be om å få sykemelding på tlf. Holder det at  jeg snakker med de på legekontoret da? Ville ikke spørre de på legekontoret idag om dette, da ser det liksom ut til at jeg planlegger å sykemelde meg. Har jobbehelg den siste uken min, og de er veldig tunge.

Legene (alle jeg kjenner til, i hvert fall), har alltid noen åpninger for "akutte" tilfeller. Dersom du ikke får en time som passer, så kan du ringe tidlig om morgenen dagen/dagen før du trenger sykemelding, og si du må inn til legen og få sykemelding da.
De er generelt veldig lite glade i å ta det pr. telefon, særlig etter de nye retningslinjene som gjør at de kan få smekk på fingrene for ikke å sjekke opp pasientene godt nok.

ORIGINAL: ~Star83~

Hvorfor skal du sykemelde deg da!?

Kjenner det begynner å bli tyngre å jobbe no, men har lyst å holde ut til jeg skal ha den siste uken. Skulle kanskje klart å gå siste uke også om det ikke hadde vært for at jeg har jobbehelg. Jobber i helsevesenet, og vi er ofte underbemannet i helgene. Dukkker alltid opp "problemer" i helgene som følge av lite folk og masse nye vikarer. Veldig stress.

jeg bare ringte og sa hvordan jeg hadde det jeg og det var ingen problem med SM.Jeg hadde vært hos han mye i sv.sk og han kjenner meg godt.Håper du får ordnet opp i det.Kos deg i den siste tiden i svangerskapet[:D]

Ja...Da kan det jo bli tøft om det allerede er litt så som så...
Du hadde ikke fått noen andre til å ta vakta i stede da!?
Går nok ikke utover permisjonspengene for det...

Noen leger gir sykemelding på telefon, kommer vel an på hvor godt de kjenner pasienten osv. Men som sagt før her, alle leger har akuttimer. Så det bør vel ikke være noe problem å få komme til. Ring den dagen du trenger det, og så forklarer du bare hvordan det ligger an. At du ikke klarer å jobbe. Så får du sikkert enten komme til legen, eller han skriver ei sykmelding som du henter på legekontoret...

Jeg var sykemedlt fra uke 20 og det gikk ikke utover permisjonspengene...Anbefaler deg å prøve å få sykemelding..ihvertfall når det er slitsomt på jobb..

Back
Topp