Sykemelding...

Lene!

Glad i forumet
Hei alle dere flotte augustmammaer.

Jeg trenger å lufte noen tanker og følelser! Er gravid i uke 22, og de siste ukene har jeg merket at bekkenet slår seg vrang i tide og utide. I dag skal jeg til lege, og det er vel en fare for at jeg får en sykemelding. Jeg har nettop begynt igjen i jobb etter mange ukers sykemelding pga kvalme og infeksjon i kroppen!
Jeg tror jeg lider av "flink pike" syndromet, for jeg kjenner at jeg føler meg helt mislykket i forhold til jobb dersom jeg blir sykemeldt igjen! Dette svangerskapet har ikke vært helt som forventet i forhold til plager!
Er det flere som kjenner på dette?

Takk for svar!

Jeg var sykemld ifjor pga nakke og skuldre over mange måneder.... begynte å jobbe igjen i oktober 09 - og oppdaget i desember at jeg var gravid... var ikke i form, pga kvalme men klarte å holde ut.
Men i mars ble jeg halvt sykemld pga bekkenplager - noe som var et nederlag for meg... konstant dårlig samvittighet. Nå i begynnelsen av april - sykemeldte legen min meg helt pga bekkenplager og pga at jeg er veldig sliten.
Det var ihvertfall et nederlag for meg - hadde håpet å holde ut litt lenger. Jeg får så dårlig samvittighet overfor arbeidsplassen min, men som legen sa at du må begynne å ta vare på deg selv, jeg har jo tross alt mann og to barn hjemme som trenger meg mer enn arbeidsplassen min.

Nå som jeg har gått hjemme i to uker - så har jeg begynt å venne meg til tanken. Fyller dagene med diverse gjøremål.

Hei Lene,

jeg trodde virkelig dette svangerskapet skulle bli likt det forrige, men NEIDA!
Alle sa at det er tyngre å gå svanger når du har barn, men jeg trodde ikke folk.... litt opptimistisk..

Har vært en god del i det siste, men nå jobber jeg 70% enn så lenge, så se vi hvor lenge det holder.

Jeg skjønner godt at du syntes det er vondt i forhold til jobb, men 2 ting skal du vite:

1: Ingen som takker deg for at du var der så lenge
2: det er nå du virkelig skal ta vare på deg selv og baby i magen!!!!

Husk dette vær så snill [:)][:)]

Ønsker deg masse lykke til hos legen, håper du kan komme deg til en kiropraktor eller noe som kan hjelpe deg.... Du må IKKE gå sånn [&:]

God bedring [:D]

Enig, du må ikke føle dårlig samvittighet......... hvis legen sykemelder deg så trenger du sykemelding :-) tenk på deg selv! [:)]

Jeg lagde en post for en tid tilbake angående det å ha dårlig samvittighet for å være sykemeldt, og jeg var ikke den eneste.

Først 2mnd 100% pga ekstrem kvalme, nå har jeg hatt 50% (halve dager) i to mnd pga trøtthet. Trodde endelig jeg var på bedringens vei og hadde egentlig planer om å be om å få litt lavere sykemeldingsgrad, sånn at jeg kunne jobbe 5 timers dag istede for 4. Men nå har bekken/rygg/hofter begynt å tulle seg den siste uken, og jeg halter omkring. Så 4 timer i barnehage er mer enn nok, i tillegg til at jeg ikke kan gjøre alt, feks påkledning, turer ol.

Jeg tenker som så at det er bedre å være i jobb en 100% hjemme, for da går dagene saaaakte og man blir sprø. Og hvis jeg jobber for mye nå er jeg redd jeg vil få meg en knekk og ende 100% sykemeldt om en stund. Så da er det bedre å jobbe deltid og ta det rolig. Er jo masse jeg likevel kan finne på på jobben.

Så hvis du iallefall klarer en liten stillingsprosent i jobb, så er det bedre enn ingenting for din egen del psykisk, men om du blir 100% så tenk på at det er det beste for de to viktigste personene i verden, en mamma og hennes baby.

Lykke til iallefall!
Klem [:)]

Tusen takk for svar!

Det varmer med støtte og oppmuntring! Nå er det 50 minutter til legetimen min, og jeg kjenner meg mer positivt innstilt!

Takk!

Lene

Lykke til med legetimen [:D] Og husk å ta vare på deg selv!!! Du trenger det nå!

Det med sykemelding er jammen meg ikke lett...
Jeg også er sånn som sliter med dårlig samvittighet ovenfor jobben med en gang jeg er borte.
Men jeg måtte kaste inn håndklet selv, og i går ble jeg sykemeldt 50% fordi jeg er sliten og det blir for lange dager og jobbe fullt.
(bor et stykke unna jobben, så jeg drar hjemmefra kl 7 og er hjemme tidligst kl 18)

Ikke lett for hodet og akseptere at kroppen blir fortere sliten enn det den normalt gjør, men sånn er det bare, så da får man bare ta det med ro og lytte til kroppen og gjøre det som er best!
Nå er det ikke bare oss selv det gjelder lenger, men et lite nurk inni magen som betyr mer enn noe annet i hele verden! [:)]

ORIGINAL: Lene!

Hei alle dere flotte augustmammaer.

Jeg trenger å lufte noen tanker og følelser! Er gravid i uke 22, og de siste ukene har jeg merket at bekkenet slår seg vrang i tide og utide. I dag skal jeg til lege, og det er vel en fare for at jeg får en sykemelding. Jeg har nettop begynt igjen i jobb etter mange ukers sykemelding pga kvalme og infeksjon i kroppen!
Jeg tror jeg lider av "flink pike" syndromet, for jeg kjenner at jeg føler meg helt mislykket i forhold til jobb dersom jeg blir sykemeldt igjen! Dette svangerskapet har ikke vært helt som forventet i forhold til plager!
Er det flere som kjenner på dette?

Takk for svar!

Har det akkurat likedan dessverre... Flink pike syndromet gir også dårlig samvittighet...

Back
Topp