Sykemelding ved sykt barn

MickeyMouse

Andre møte med forumet
Hvor lenge kan du egentlig være borte fra jobb grunnet sykt barn? Er det 3 dager? Og etter den 3 dagen så må du få legeærklæring?

Har vært svært lite borte i fra jobb så aner ikke hvordan reglene er [;)]

ORIGINAL: MickeyMouse

Hvor lenge kan du egentlig være borte fra jobb grunnet sykt barn? Er det 3 dager? Og etter den 3 dagen så må du få legeærklæring?

Nå i disse svinedager er det vel utvida til 8 dager.
Man får ikke sykemelding pga sykt barn...

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

hva får jeg då da? er det egenmeling eg skal bruke?

Jeg har fått sykemelding pga sykt barn flere ganger.
Når man ikke har opptjent seg rett til egenmelding så har man begrensede muligheter..

Men det er egenmelding man skal bruke. Man har 1o sykt barn dager i året..

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

hva får jeg då da? er det egenmeling eg skal bruke?

Du må bruke egenmelding de dagene hun er syk ja. For tiden er det åtte dager, men normalt er det vel tre mener jeg og tro.
Etter det må du være hjemme uten penger.
Man kan sikkert få en sykemelding fra en lege ved sykehus vel og merke om barnet ditt er alvorligt sykt...

ORIGINAL: Bymusa

man har 10 omsorgsdager som brukes ved sykt barn/barnepasser.

Synes å huske at Arbeidsgiver kan kreve legeerklæring etter 3 dagen, men de færreste krever dette.

Oki så då kan jeg være 3 dager hjemme med barnet då.. Å etter det så må vi til legen? Å etter dette så har vi 7 dager "igjen" ?

man har 10 omsorgsdager som brukes ved sykt barn/barnepasser.

Synes å huske at Arbeidsgiver kan kreve legeerklæring etter 3 dagen, men de færreste krever dette.

Oki så då kan jeg være 3 dager hjemme med barnet då.. Å etter det så må vi til legen? Å etter dette så har vi 7 dager "igjen" ?

De fleste arbeidsgivere krever ikke sykmelding, og man kan være hjemme med barnet i 10 arbeidsdager totalt. Så ja, er du hjemme i 3 så har du 7 igjen.

Hør med arbeidsgiveren din om du skal komme med sykmelding etter 3. dagen.

Men jeg må vel leverere inn et eller annet sjema når jeg kommer på jobb igjen? Er nytt for meg dette her, hehe [;)]

ORIGINAL: Bdancer

foreldrene har 10 "sykt barn dager", men etter 3 dager med egenmelding må du ha sykemelding.
Jeg har fått sykemelding pga sykt barn flere ganger.

Av vanlig lege?
Det har ikke jeg fått de gangene jeg gjerne har hatt behov for det...
Da måtte det være en annen grunn for det en at barnet var sykt. feks at mor var utslitt pga sykt barn eller noe i den duren...

Back
Topp