sykemelding/sykepenger

jeppjepp

Andre møte med forumet
Hei! Noen som kan svare på dette: Jeg er for tiden lærervikar i 100% stilling, og har kontrakt til skoleslutt. Vil jeg få utbetalt 100% lønn hvis jeg blir sykemeldt før kontrakten går ut... og jeg feks. blir sykemeldt over en lengere periode? Jeg har byttet jobb for noen mnd. siden, og får nå dårligere lønn enn fra min forrige arbeidsgiver. Hvordan blir sykepengene beregnet, inntekten har vært betydelig større for noen mnd siden enn det den er nå? Håper på svar... (termin i januar)

så lenge man har vært ansatt i 4 uker har man krav på sykepenger. Du får da den lønnen du har i dag. Mens permisjonspengene kan evt bli beregnet noe gjennomsnitt fra den andre jobben du har hatt. Kommer ann på hvor lenge siden ol. Har du termin i januar 2009? Må du evt bli 100% sykemld fra nå til permisjon begynner i desember, eller få deg en ny jobb, siden vikariatet ditt går ut nå i  juni. For å ha krav på fødselspenger må man ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før permisjon begynner. sykemld teller som arbeidsinntekt. les på www.nav.no under famile og omsorg- foreldrepenger...

men ang sykemld så får du lønnen din ja, enten fra jobben eller nav.

Tusen takk for svar:-) Termin i januar 2009 ja:-)

Back
Topp