Sykemelding. Skal, skal ikke?

lykketrollet87

Flørter med forumet
Jeg har vært så heldig å fått jobbet 50% i høst uten at det går utover foreldrepengene.
Nå etter nyttår har jeg begynt å jobbe 100% igjen og egentlig kjempe godt tilrettelagte arbeidsdager. (Er pedagogisk leder i barnehage) men kjenner meg så sliten allerede:(
har en mann med reisejobb, som er så og si borte hele februar, så er da aleine med vår sønn på 15mnd og hunden.
Jobben får betalt av nav tre dager i uka for tilrettelegging av meg, men føler sjefen utnytter situasjonen, og jeg føler meg rett og slett litt "brukt" av hun.
Så mitt store spørsmål i alt dette maset mitt er, skal jeg sykemelde meg litt pga at jeg er sliten? Jeg har vært heldig hele svangerskapet uten noen vondter utenom kynnere og nå nedpress. Eller skal jeg bite tennene sammen de siste 6ukene og håpe ting går greit?
Beklager rotete skriving;)

Dette må du jo kjenne på litt selv.. hvis det er fordi du føler deg "utnyttet" synes jeg ikke det er grunn til sykemelding.. la nav og arb.g. gjøre opp seg imellom, så lenge du får tilrettelagt arbeidet best mulig for deg!

MEN dersom du føler deg sliten og ikke mestrer arbeidet, er dette en annen sak.. man skal klare å ta seg av familie og hjem, selv om man er i jobb.. så om dette går utover din evne til å ta vare på deg selv og sønnen din, ville jeg tatt en prat med legen..!

Jeg synes ikke du burde bite tenna sammen, husk at det kommer en dag da babyen i magen også kommer ut. Det er ingen god start å være en utslitt mamma. Så hvis du merker at dagen ikke går rundt pga manglende overskudd, så synes jeg du burde sykemelde deg:)
Husk man skal ha et liv utenom jobben også:)

Lytt til kroppen og ikke hva du tror de tenker på jobb... Dette er typisk "snill pike syndromet" og få dårlig samvittighet av å sykemelde seg. Gjorde det selv jeg, men så sa legen til meg at jeg er gravid en kort periode av livet og at jeg har et langt arbeidsliv foran meg etter dette! Så jeg fikk litt perspektiv på det hele! Ikke no vits å tvinge seg til å gå på jobb å slite seg ut! Når bebis kommer har du behov for den ekstra energien!
Lykke til!

Du skal jo ha energi til å ta deg av familien. Kanskje du kan prøve med litt gradert sykmelding da? Ta en samtale med legen/jm å hør. Jeg er sikker på du møter forståelse :)

Jeg har gått med samme tanker siden nyttår. Greide å bite tenna sammen før jul, men nå etter nyttår har det vært utrolig tungt. Har ikke hatt lyst til å sykemelde meg, synes ikke det å være litt sliten er god nok grunn til å sykmelde seg. Men i forrige uke ble det nok og i dag dro jeg til legen og har fått 20% sykmelding til å beynne med. Tror en fridag midt i uka er nok til å hente meg inn igjen. Hvis du føler deg veldig sliten ville jeg absolutt gjort noe med det. En liten sykemelding tror jeg kan gjøre underverker :) Jeg tenker som noen har skrevet over her at det ikke er gunstig å starte fødsel og barseltiden allerede utslitt fordi man har bitt tenna sammen for lenge. Det føles veldig godt å ha fått sykemeldingen nå, ble jo ikke mindre sliten av å gå å gruble på om jeg skulle sykmelde meg eller ikke :p

Dette må du jo kjenne på litt selv.. hvis det er fordi du føler deg "utnyttet" synes jeg ikke det er grunn til sykemelding.. la nav og arb.g. gjøre opp seg imellom, så lenge du får tilrettelagt arbeidet best mulig for deg!

MEN dersom du føler deg sliten og ikke mestrer arbeidet, er dette en annen sak.. man skal klare å ta seg av familie og hjem, selv om man er i jobb.. så om dette går utover din evne til å ta vare på deg selv og sønnen din, ville jeg tatt en prat med legen..!
Jeg ordla meg nok litt feil med det å føle meg utnytta:) mente bare at det på toppen av det hele gjorde meg enda mer fortvila av situasjonen;) er helt enig med deg at det ikke er grunn til å sykemelde seg:)

Takk for gode svar:) tok meg en tur til legen og snakka, så vi blei enige om gradert sykemelding i to uker også tok vi det litt derifra:)
Selv om det var med blanda følelser så kjenner jeg nå at jeg er glad for den avgjørelsen:)

Takk for gode svar:) tok meg en tur til legen og snakka, så vi blei enige om gradert sykemelding i to uker også tok vi det litt derifra:)
Selv om det var med blanda følelser så kjenner jeg nå at jeg er glad for den avgjørelsen:)
Så flott! Bra dere kom frem til en løsning!

Kjempe flott at du valgte den løsningen:) håper det fungerer for deg:) hvor mye jobb ble det på deg?

Nettopp det jeg ville gjort også. Sist svangerskap bet jeg tennene sammen og var helt utslitt da permisjonen kom. Ta heller en gradert sykemelding og se hvordan det går. Har på samme måte fått sykmelding i 20% selv denne uken, og kjenner at det blir godt. Elsker jobben min, men elsker barnet jeg har og det som kommer mer.

Jeg har vert sykemeldt siden uke 18, jeg møtte rett og slett veggen, utslitt, bekken som var ikke fungerende og smertefulle kynnere som var så sterke at jeg fikk blødning av de. Jeg begynte å bli deprimert siden jeg ikke kunne være med sønnen min da jeg var sengeliggende etter jobb (barnehage).
Så jeg er veldig glad jeg ble sykemeldt! Selv om jeg slet med det i begynnelsen. Forrige gang hadde jeg et problemfritt svangerskap så var utrolig surt at det ble motsatt denne gang :-/ men nå klarer jeg vertfall å være der for sønnen min, gå litt tur ol uten at det går ut over meg eller spiren i magen! :)
Ikke slit deg helt ut, kjenn på hva som er best for deg!:)

Back
Topp