Sykemelding pga kvalme?

Teeny

Teeny
Julegavene 2019
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Har selv vært sykemeldt i minst et par uker med alle mine 3 svangerskap pga hyperemesis. Nå øker kvalmen mer og mer og lurer på hvor grensen går. Tar kvalmestillende men har ikke begynt å spy enda, utenom å brekke meg et par ganger. Så lurte på hvor grensen burde gå for å ta sykemelding? I går jobbet jeg 12 timer i strekk og følte meg kvalm hele dagen og ble selvfølgelig veldig trøtt av ekstra kvalmestillende jeg tok på dagtid.
Er det andre som er sykemeldt pga dette? Får jo så dårlig samvittighet for kollegaer. Er jo bare i uke 6, så har vel ikke nådd toppen på kvalmen.

Jeg er ikke sykmeldt, men har ei venninne som var 100% sykmeldt fra uke 6 og til uke 32-33 pga HG. De siste ukene jobbet hun vel 20% eller noe sånt, mest for å se folk etter å ha vært mer eller mindre isolert i et halvt år (hun er lærer, så var på jobb i underkant av 4 timer i uka. I tilstedeværelse tilsvarer det ca 10% av en vanlig 37,5-timersuke).

Jeg tenker at du må sette deg selv og din familie foran kolleger. Du har, om jeg skjønner det rett, tre barn du skal følge opp også.

Back
Topp