Sykemelding og søvn

Athea87

Flørter med forumet
Noen som har blitt sykmeldt på grunn av problemer med søvn / insomnia? 2 måneder til termin, og har blitt sykmeldt på grunn av at jeg sover 4 t i snitt de siste månedene. Synes dere det er innenfor? Legen foreslo det. Er redd sjefen ikke er fornøyd. Noen som har tips til hvordan få sove? Har ikke slitt med dette før graviditeten.

Jeg har ikke erfaring med det selv, men tenker det er innafor. Hvis du ikke har overskudd til jobb er det grunn nok, og legen hadde ikke gitt deg sykemelding hvis han/hun ikke vurderte det som nødvendig. Håper søvnen din snart blir bedre!

Jeg har vært delvis sykemeldt siden uke 9-10 med insomnia som diagnose. Våkner ila natten og ligger våken i flere timer uten å få sove igjen. Har en fra før, så jeg må opp på morgenen uansett. Jobber turnus, og det hjelper overhodet ikke, men får i det minste sovet på dagtid når jeg har kveldsvakter. Er nå i uke 25.

Uten søvn så blir vi syke så ja det er helt innafor og ikke noe arbeidsgiver har noe med. Han trenger ikke å få vite hvorfor du er sykemeldt

Jeg har vært delvis sykemeldt siden uke 9-10 med insomnia som diagnose. Våkner ila natten og ligger våken i flere timer uten å få sove igjen. Har en fra før, så jeg må opp på morgenen uansett. Jobber turnus, og det hjelper overhodet ikke, men får i det minste sovet på dagtid når jeg har kveldsvakter. Er nå i uke 25.

har det akkurat på samme måten! Hva kan årsaken være, til søvnproblemet? Har du fått noen forklaring?

Spiller ingen rolle hva sjefen mener, han/hun har ikke rett til å vite diagnose uansett. Er man sykemeldt så er man sykemeldt.

har det akkurat på samme måten! Hva kan årsaken være, til søvnproblemet? Har du fått noen forklaring?

Økt søvnbehov og hormoner i kroppen som forbereder oss på våkennetter i følge jordmor. Hadde samme problemet med eldste. Da forsøkte jeg å spise/stå opp/lese/strikke/hvile, men det fungerte ikke. Så regner med hormonene lever sitt eget liv :-) Nå er jeg så vant at jeg enten bare slapper helt av eller leser litt. Sovner igjen etterhvert , men tar som oftest ett par timer.

Du er jo gravid - ganske vanlig å bli sykmeldt i den tilstanden. Ingen har noe med å bedømme akkurat hvilke plager i svangerskapet som gjør at legen anbefaler en sykemelding ;) Du trenger ikke si noe annet til sjefen enn at du mp sykmeldes pga utmattelse.
Søvnhormonproduksjonen synker drastisk mot slutten av svangerskapet derfor blir det vanskelig p sove, og å sovne ved oppvåkninger. Stress med at du burde sove fordi du snart skal opp å jobbe hjelper heller ikke på :) klapp på skuldra med å ha jobbet til nå tenker jeg

Jeg var sykemeldt siste 2-3 måneder før termin, i 2019 :) Jeg slet virkelig med å sove, og sovnet ikke før 7 på morgenen. Og jeg kjørte ut hjemmefra 8 :eek: Hadde 30 min kjørevei til jobben, og dette var på vinteren. Livsfarlig å kjøre i den tilstanden! :wideyed: Og sjefen er den siste du skal tenke på. Tenk på deg selv, og hva som er best for deg :)

Back
Topp