Sykemelding og rettigheter

Jasmine

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hei. Noen som har litt peilling på rettigheter ifh til sykemelding osv? Jeg har vært sykemeldt 1 år til desember Pga operasjoner osv! For tiden er jeg 50% nå.. Hadde planer om å gå tilbake 100% etter 1 år, men nå er jeg gravid (fant ut i helgen) så da blir jeg jo mest sannsynlig sykemeldt igjen pga ulike ting om det samme skjer som med 1 barn:meh:.. Så spørsmålet er, om jeg før desember (før det har gått 1 år) går tilbake i 100%, og jobber noen uker, har jeg da rett på nye sykemeldingsdager? For etter 1 år må man være i jobb 6 måneder, men kan ikke finne noe svar om situasjoben min:shifty:

Hei. Noen som har litt peilling på rettigheter ifh til sykemelding osv? Jeg har vært sykemeldt 1 år til desember Pga operasjoner osv! For tiden er jeg 50% nå.. Hadde planer om å gå tilbake 100% etter 1 år, men nå er jeg gravid (fant ut i helgen) så da blir jeg jo mest sannsynlig sykemeldt igjen pga ulike ting om det samme skjer som med 1 barn:meh:.. Så spørsmålet er, om jeg før desember (før det har gått 1 år) går tilbake i 100%, og jobber noen uker, har jeg da rett på nye sykemeldingsdager? For etter 1 år må man være i jobb 6 måneder, men kan ikke finne noe svar om situasjoben min:shifty:

Man må jobbe 6 mnd for å opptjene nye sykemeldingsdager selv om du går tilbake i jobb før det har gått 1 år.

Ja, 6 mnd for nye rettigheter, selv om det er ny sykdom

Dersom du ikke har brukt opp alle ukene før du går tilbake i jobb vil du forskyve maks-datoen din. Du vil ikke ha opparbeidet deg nye rettigheter på sykepenger før du har vært i arbeid i 6 mnd.

Hei.
Det er som de andre har svart, at du må være arbeidsfør i 26 uker for å opptjene ny rett til sykepenger.

Men skulle du nå bli friskemeldt, så har du jo restdagene mellom nå - og max, som du kan bruke i en eventuell ny sykemeldingsperioden.

Er det sånn at du mest sannsynlig kommer til å overstige maxdatoen din, hadde jeg forhørt meg med en veileder på NAV ang. Andre stønader, f.eks AAP.

Back
Topp