Er det noen som har god peiling på dette? Finner liksom ikke helt svaret mitt på nett..
jeg jobber i redusert stilling, 80%, for en periode (har egentlig 100% men da jeg begynte å jobbe etter morspermisjon i høst var jeg ikke helt klar for full guff), og vet at legen kommer til å ville sykemelde meg tidlig denne gangen også.
Jeg vil jo gjerne opparbeide meg rett til sykemelding i 100%, slik at det også videreføres til permisjonen.
Er det sånn at det er 4 uker jeg må være oppe i 100% før jeg kan sykemeldes?
jeg jobber i redusert stilling, 80%, for en periode (har egentlig 100% men da jeg begynte å jobbe etter morspermisjon i høst var jeg ikke helt klar for full guff), og vet at legen kommer til å ville sykemelde meg tidlig denne gangen også.
Jeg vil jo gjerne opparbeide meg rett til sykemelding i 100%, slik at det også videreføres til permisjonen.
Er det sånn at det er 4 uker jeg må være oppe i 100% før jeg kan sykemeldes?
Aner ikke hvor lenge man må jobbe fult for å få krav til sykemelding basert på 100% lønn, men synes i utgangspunktet 4 uker hørtes lite ut 

ikke helt krise men superkjipt å gå glipp av di 20% i lønn, først sommsykemeldt et svangerskap og så i permisjonstiden. Jeg skulle jo etter planen trappe opp i 100% nå fra februar nettopp pga økonomien. Jeg må vel bare ringe, håpe å treffe en behjelpelig sjel
blir helt tussete av å lese om dette!