Sykemelding og ledende stilling

Junie

Glad i forumet
Er 20% sykemeldt pga migrene. Migrene utløses av stress og at jeg blir sliten, nå blir jeg sliten veldig fort. Er nødt til å ta ned tempoet litt, sier nei til reising på jobb og sover myyye mer enn før. Lytter jeg ikke til kroppen får jeg anfall, og da er det 24t i senga uten smertestillende. Gjør det meste for å slippe dette.... Alle svangerskap og plager er individuelle, men blir provosert når jeg hører at gravide sykemeldes for lett, eller at svangerskap ikke er en sykdom. For meg er svangerskap=sykdom selv om (er fullstendig klar over det) en midlertidig tilstand.

Det som plager meg nå er at med en dag mindre på jobb egentlig bare gjør de resterende 4 dagene mye mer hektisk, ingen avlaster meg mens jeg er borte. Det er ingen til å gjøre det slik vi er organisert. Lærer opp en vikar men han er nok ikke selvstendig før lenge etter jul. Med opplæring og full jobb på 80%tid blir dagene alt annet enn rolig.

Det er bakdelen med selvstendig/ledende stilling som det heter på fint....?

De to tidligere sv.skapene kunne jeg sykemeldes og vite at andre overtok oppgavene mine, det er stor forskjell nå.

Jeg kan umulig være eneste som har det slik? Noen med geniale råd? Huff, dette ble langt og sutrete men kjenner jeg er sliten...

Hadde jeg blitt delvis sykemeldt hadde jeg og fått mer å gjøre de andre dagene. Ingen gjør min jobb om jeg er borte heller :(

Jeg driver to frisørsalonger nå, imens hun jeg eier sammen med er i permisjon. Har fulle lister frem til jul, og ingen mulighet til å roe ned. Kjenner følelsen, og vil bare ønske deg lykke til. Det er tøft, og skulle virkelig ønske det gikk an å ta det med ro i praksis også, ikke bare i teorien :)

Ha ha, jeg er i samma situasjon! Jeg har bestemt meg for å lage en prioritetsplan som jeg skal sende til sjefen! Den skal inneholde tid og frister på mine forskjellige arbeidsoppgaver, slik at de kan se hva jeg jobber med. Så hvis det kommer noe nye arbeidsoppgaver kan jeg vise til planen og spørre dem hva jeg skal prioritere hvis noe plutselig haster! For noe må det gå utover!!!! ;) man må rett og slett være litt tøff nå og fortelle dem hvor landet ligger!

Kjenner meg igjen, er leder og får ikke mindre å gjøre om jeg er mindre på jobb. Eneste løsning jeg har funnet er å være ekstremt streng med meg selv. Jeg har vært dønn ærlig med min leder, sagt at jeg er nødt til å styre tiden inforhold til hva jeg tror fungerer best for å holde meg frisk. Jeg kommer sjeldent tidlig og drar sjeldent sent. Men jeg jobber hjemme når jeg orker, og holder et mye høyere tempo når jeg først er på jobb enn det jeg gjorde før. Så jeg får gjort like mye nå som før. Er ikke sykemeldt, men jobber færre timer (Sjefen min sa at han ikke ville at jeg skulle bli sykemeldt men heller styre det selv :) ). Vet ikke om dette var til hjelp for deg, men det er hvertfall det som har funket for meg :)

Jeg jobber og mye hjemmefra. Det hjelper på. Ellers har jeg tatt det opp med min leder igjen at de sakene jeg føler opp skal jeg ha ansvar for, mens jeg ikke skal ta inn nye saker jeg ikke vil kunne følge opp.
Nå har jeg en jobb hvor dette og, lar seg gjennomføre.

Slet med at ingen kunne ta mine oppgaver lenge, men har endelig funnet en som kan tre inn i min rolle så nå slapper jeg godt av hjemme :)

Jeg er også leder og sliter med det samme. Jobber 100% fordi det ikke ville vært en reell avlastning/støtte for meg å jobbe redusert da jeg måtte gjort de samme arbeidsoppgavene bare på kortere tid... I tillegg må jeg tilrettelegge og organisere tiden for to av mine ansatte som er gravide og jobber redusert. Det er tøft å være leder, og jeg tror få tenker over hvor belastende det er når det ikke letter på situasjon å jobbe redusert.

Vet hvordan det er. Hadde det akkurat likt. Pluss når jeg var sykemeldt i to uker, var ingenting av mine oppgaver gjort, så måtte ta det igjen! Neste periode jeg var sykemeldt og kom tilbake i full stilling, hadde jeg blitt frarøvet alle mine oppgaver som gjorde meg til leder. Jeg ble ikke informert om møter osv. Det var tungt. Men jeg stod bare i det. Fikk jo samme lønn. Jeg skifter jobb etter permisjonen. Min sjef er det umulig å kommunisere fornuftig med.
Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt om det var noen som kunne avlaste deg med noen av dine oppgaver, siden du jobber redusert.
Lykke til! Og husk; helsen kommer først:) Spesielt når man har et lite under å ta vare på og:)

Ha ha, jeg er i samma situasjon! Jeg har bestemt meg for å lage en prioritetsplan som jeg skal sende til sjefen! Den skal inneholde tid og frister på mine forskjellige arbeidsoppgaver, slik at de kan se hva jeg jobber med. Så hvis det kommer noe nye arbeidsoppgaver kan jeg vise til planen og spørre dem hva jeg skal prioritere hvis noe plutselig haster! For noe må det gå utover!!!! ;) man må rett og slett være litt tøff nå og fortelle dem hvor landet ligger!
Det var god ide!!!

Kjenner meg igjen, er leder og får ikke mindre å gjøre om jeg er mindre på jobb. Eneste løsning jeg har funnet er å være ekstremt streng med meg selv. Jeg har vært dønn ærlig med min leder, sagt at jeg er nødt til å styre tiden inforhold til hva jeg tror fungerer best for å holde meg frisk. Jeg kommer sjeldent tidlig og drar sjeldent sent. Men jeg jobber hjemme når jeg orker, og holder et mye høyere tempo når jeg først er på jobb enn det jeg gjorde før. Så jeg får gjort like mye nå som før. Er ikke sykemeldt, men jobber færre timer (Sjefen min sa at han ikke ville at jeg skulle bli sykemeldt men heller styre det selv :) ). Vet ikke om dette var til hjelp for deg, men det er hvertfall det som har funket for meg :)
Problemet er jo at det er/blir ekstremt hektisk når jeg er på jobb. Idag hadde jeg ikke lunsjpause og er helt skutt når jeg kommer hjem.

Problemet er jo at det er/blir ekstremt hektisk når jeg er på jobb. Idag hadde jeg ikke lunsjpause og er helt skutt når jeg kommer hjem.
Nå vet jeg ikke hva du jobber med, men da høres litt håpløst ut ja. Hadde ikke jeg hatt pauser hadde ikke jeg fått til å være på jobb i det hele tatt. Det høres ikke helt bra ut sånn du har det. Der jeg jobber har man mer frihet som leder og kan styre mer av sin egen arbeidshverdag, så det å være leder er engentlig en fordel i så måte. Men jobben må gjøres uansett, jeg kan bare flekse litt mer. Kjedelig at det ikke fungerer bedre hos deg.... Håper du finner en bedre ordning, for pauser må du jo ha!

Jeg var 20 % sykmeldt de første fire mnd pga av svangerskapskvalme, har også migrene som trigges av stress selv om det har blitt utrolig mye bedre etter forrige svangerskap... Og har en jobb som ingen andre gjør om jeg er borte. For min del fant jeg ut at det var bedre (og nesten nødvendig) å fordele sykemeldingen utover uka, slik st jeg hadde et par timer mindre jobb hver dag, da slapp det å bli en hel dag og ta igjen, og arbeidsdagene ble kortere og mindre stressende :) håper du kommer frem til en ok løsning til slutt :)

Ja, kanskje 2t mindre pr dag er bedre... Men trenger så sårt søvn så dagene jeg er hjemme går m på å sove. Og en tur i frisk luft. Det rekker jeg ikke mellom 14-16. Vi har lenge hatt en prosess gående på å få ansatt en til, siden arb.mengden er altfor stor. Ser ut til at vi kan få det til ila perm.perioden, så det vil nok bedre seg på sikt. Pr idag er jeg mellomleder uten mulighet til å delegere, en meget ugunstig situasjon. Har kun en under meg men han er fullbooket for å si det mildt.

Back
Topp