Sykemelding og arbeidstimer

Azalea

Flørter med forumet
Hei. Er for tiden 50% sykemeldt og ønsker halve dager. Jobber til vanlig 8 timer hver dag(da inkl lunsj, uten lunsj 7,5) som blir 37,5 timer fast i uka. Skal også sies at jeg har fastlønn. Hvor mange timer skal jeg da jobbe hver dag? Skal jeg jobbe 50% av 8 timer, altså 4 timer pga ikke opparbeidet lunsj? Eller skal jeg jobbe 50% av 7,5 timer? 

da jeg jobbet 50% så jobbet jeg 50% av 7.5, for det var det sjefen min sa var rikgit,men når advokaten kikket på det så sa han at en skulle jobbe 50% av 8 timer pga lunsjen
Så er egentlig usike rpå hva som blir riktig

Hør med arbeidsgiver. Jeg har fått beskjed om å jobbe 50% av 37,5 timer (jeg jobber ikke halve dager, men riktig antall timer fordelt på 3 dager i uka).

Nei, de sa jeg måtte jobbe 4 timer på jobb pga jeg ikke hadde opparbeidet meg timer for lunsj? Skjønner ikke.. I kontrakten står det at jeg jobber 37,5 timer hver uke, og da er jo det uten lunsj. Hadde jeg fått betalt lunsj ville det ha stått 40 timer(8x5) på kontrakten. Dvs at jeg da skal jobbe kun 3 timer og 3 kvarter, ikke sant? 

Pinpon skrev:
Nei, de sa jeg måtte jobbe 4 timer på jobb pga jeg ikke hadde opparbeidet meg timer for lunsj? Skjønner ikke.. I kontrakten står det at jeg jobber 37,5 timer hver uke, og da er jo det uten lunsj. Hadde jeg fått betalt lunsj ville det ha stått 40 timer(8x5) på kontrakten. Dvs at jeg da skal jobbe kun 3 timer og 3 kvarter, ikke sant? 

Det er fordi at hvis du jobber under 5 timer, så har du ikke krav på lunchpause.

Om jeg tar mine faste 37,5 timer i uka og deler på 5 dager får jeg 7,5 time. Får ikke betalt lunsj så da skal jeg ikke regne med det heller, ikke sant? Dvs at jeg skal ta 7,5/2 = min arbeidsdag med 50% sykemelding. Right?

Det var vertfall slik jeg gjorde det, har heller ikke betalt lunsj. Av og til tok jeg alikavell lunsj sammens med kollegaer, da jobbet jeg  0,5 t lenger den dagen.

Back
Topp