Sykemelding når man er Ringevikar?

Nathalie_91

Glad i forumet
Noen som vet noe om dette? Jeg har ikke så mye jobb, og er ringehjelp på forskjellige plasser.. Men hva om jeg ikke kan jobbe mere? Hva skjer med meg da?

Jeg er ikke sikker, men tror nok ikke du kan få sykmelding..eller du kan vel sikkert får sykmelding, men ikke sykmeldingspenger..så lenge du ikke er satt opp på vakter/booket inn på jobber allerede da.

Det kommer vel an på hvor lenge og hvor mye du har jobbet?

Du har kun krav på sykepenger for allerede avtalte vakter. Jeg er selv ringevikar, men det hender jeg har noen vakter som avtales god tid i forveien. Fordi vi pusser opp ny leilighet og flytter nå i desember har jeg valgt å ikke jobbe nå. Men i januar er jeg satt opp på noen dager allerede. Blir jeg sykemeldt nå, og feks. ut januar, vil jeg kun få sykepenger for de dagene i januar jeg allerede har avtalt å jobbe.

Du har kun krav på sykepenger for allerede avtalte vakter. Jeg er selv ringevikar, men det hender jeg har noen vakter som avtales god tid i forveien. Fordi vi pusser opp ny leilighet og flytter nå i desember har jeg valgt å ikke jobbe nå. Men i januar er jeg satt opp på noen dager allerede. Blir jeg sykemeldt nå, og feks. ut januar, vil jeg kun få sykepenger for de dagene i januar jeg allerede har avtalt å jobbe.

Stemmer:) men tror også at man får sykepenger hvis man har jobbet :) man får bare ikke de første 16 dagene.. Også tror jeg man blir sykemeldt rett til nav og får er gjennomsnitt av det man har tjent..:) er det jeg har lest meg opp til :)

Det nathalie91 sier her er helt riktig. De regner gjennomsnittet av det du har jobber ekstra de siste 3 eller 6 månedene. For er du sykemeldt når du er ringevikar har du ikke mulighet til å jobbe noe ekstravakter.

Back
Topp