Sykemelding i oppsigelsestiden?

surriana

Forelsket i forumet
Noen her som har fått sykemelding ut oppsigelsestiden når dere har sagt opp pga. forhold på arbeidsplassen?
Har en venninne som er i ferd med å møte veggen skikkelig pga forhold på arbeidsplassen hennes, hun har nå bestemt seg for å si opp. Men kan hun bli sykemeldt slik at hun slipper å jobbe oppsigelsestiden??

Takk for svar[:D]

ja,det mener jeg da man kan[8|] uten å være 100% sikker

Jeg ble sykemeldt pga det [:)]

---
Edit : og så snakket jeg med noen høyere opp, så slapp jeg oppsigelsestiden og hele driten. Var mobbing på arbeidsplassen av sjefen + mye sladder og faenskap. Da kunne jeg begynne i ny jobb, istedetfor å sitte på ræva og vente på at oppsigelsestiden skulle gå over [8D] (sjefen var ganske sur, da hun hadde sagt hun skulle gjøre oppsigelsestiden verst mulig for meg..)

ORIGINAL: AnaBanana

---
Edit : og så snakket jeg med noen høyere opp, så slapp jeg oppsigelsestiden og hele driten. Var mobbing på arbeidsplassen av sjefen + mye sladder og faenskap. Da kunne jeg begynne i ny jobb, istedetfor å sitte på ræva og vente på at oppsigelsestiden skulle gå over [8D] (sjefen var ganske sur, da hun hadde sagt hun skulle gjøre oppsigelsestiden verst mulig for meg..)

Høres ut som en herlig sjef[:'(] at det går an!

ORIGINAL: mom09

ORIGINAL: AnaBanana

---

Høres ut som en herlig sjef[:'(] at det går an!

Vi var ikke helt på nett, så skjønner ikke hvorfor hun ikke bare var glad for å bli kvitt meg [:D]
Var mange som slutta da, kanskje derfor [8D]

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

ja,det mener jeg da man kan[8|] uten å være 100% sikker, men nesten helt sikker.

Ja du kan det. En jeg kjenner gjorde det, og fikk forkortet oppsigelsestid.

Har fått det slev! Blei psykisk syk av jobben/sjefen! 

ORIGINAL: Lissyjane

De kan kreve at hun jobber den tiden hun hadde igjen.

Kan de? [:o]

de kan ikke kreve at hu jobber når legen sykemelder!

ORIGINAL: *mamman t lillemann*

JEPPZ..ENIG,DERMED BASTA[;)][:D]

nei, det kan de ikke[;)] blir hun sykmeldt etter oppsigelsen er levert, løper oppsigelsestiden mens hun er sykmeldt!

ORIGINAL: Hilly77

Jo, men de KAN det. Ikke dermed sagt at de gjør det. De kan krevet at hun jobber ferdig oppsigelsestiden etter hun er blitt frisk. Var sånn på ene arbeidsplassen min.

Jeg har blitt sykemeldt ut oppsigelsestiden..
Å da fikk jeg beskjed fra legen at selvom du er syk så går oppsigelsestiden videre :)

Om jobben hadde satt seg på bak beina (noe jeg tviler på at de gjør) så får man jo bare bli sykemeldt lengere da[8D]
Ta igjen med samme mynt liksom...[8D]

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Hilly77

Jo, men de KAN det. Ikke dermed sagt at de gjør det. De kan krevet at hun jobber ferdig oppsigelsestiden etter hun er blitt frisk. Var sånn på ene arbeidsplassen min.

min forrige arbeidsgiver kunne funnet på det, men det sa legen min var uaktuelt, og om så var skulle jeg komme å få ny sykemelding!

Jeg ble sykemeldt pga det, og fikk sånn ordning av legen og nav at jeg kunne si opp jobben min og så fikk jeg 100% sykepenger i 12 uker etterpå, de ukene kunne jeg bruke på å finne meg ny jobb, og hvis jeg ikke fant ny jobb innen den tid, så gikk jeg over til dagpenger.

ORIGINAL: Venus83

Jeg ble sykemeldt pga det, og fikk sånn ordning av legen og nav at jeg kunne si opp jobben min og så fikk jeg 100% sykepenger i 12 uker etterpå, de ukene kunne jeg bruke på å finne meg ny jobb, og hvis jeg ikke fant ny jobb innen den tid, så gikk jeg over til dagpenger.

Det hørtes ut som en kjempefin ordning! [:)]

ORIGINAL: mom09

ORIGINAL: Venus83

Det hørtes ut som en kjempefin ordning! [:)]

Det var det, ordningen har jo selvfølgelig et navn, men jeg husker ikke hva det var.
Legen må i hvert fall sende inn noen papirer til Nav, som de skal godkjenne, og når det er godkjent så er det bare til å si opp jobben og finne en ny [:)]

Back
Topp