Sykemelding grunnet korona.

B36id

Andre møte med forumet
Er det noen av dere som er sykemeldt på grunn av korona? Jeg er lærer, men jobber ikke med barn, er i uke 29 og alt er fint med meg og baby.
Jeg vet om andre som er sykemeldt kun fordi de ikke skal bli utsatt for smitte, og det er den veien det går med meg også, men jeg har aldri hatt en egenmeldingsdag en gang, da sitter det så langt inne å sykemeldes når jeg er frisk!

Dersom du er gravid og frisk, men ikke kan være på jobb grunnet risikoforhold på arbeidsplassen så skal det søkes svangerskapspenger, ikke sykemelding :) dette kan gjøres av jordmor eller fastlege.

Jeg også trodde jeg i utgangspunktet det var regelen, men de jeg vet om er sykemeldte. Og det er ikke slik at jeg skal være borte frem til permisjonsstart, men se det an uke for uke (I forhold til smittetrykk)...vet ikke om svangerskapspenger fungerer slik? Legen min snakket hvertfall om sykemelding.

Leger er veldig ofte på sykemeldinger fordi det er det systemet de kjenner til. Jeg ville hørt litt med jordmor om jeg var deg!

Takk for svar. Jeg går ikke til jordmor, men kan eventuelt høre med NAV hvordan ting fungerer. Åpner vi på gult nivå så blir det hvertfall noen egenmeldingsdager før jeg finner ut hva jeg skal gjøre.
TS

Hvordan har det gått?

Har fått hjemmeskole denne uken, men det får ikke i det lange løp...skal snakke med legen igjen på torsdag, men sånn jeg forstod det, så blir det sykemelding om vi skal se det an fra uke til uke, og svangerskapspenger om det blir bestemt at jeg skal være borte frem til perminsjonstart. Er snakk om 7 uker...

Ts

Back
Topp