Sykemelding etter innsett?

Lillemirakel2020

Elsker forumet
Januarlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Hei :happy:

Vi har vært gjennom to mislykkede IVF uten at de har noen grunn for at det ikke går. Vi skal nå ha fryseforsøk i mai og jeg lurer på om jeg burde bli sykemeldt etter innsett for å ta det helt med ro. Er det andre som har erfaringer med dette? Noe for eller imot? Jeg jobber i barnehage med 0-3 åringer, så det er en ganske fysisk jobb.

Jeg prøvde begge deler, den runden jeg ble gravid så jobbet jeg etter innsett☺️ Jobber på barnevernsinstitusjon, så måtte ut i svangerskapspenger et par uker etterpå! Men det gikk helt fint i starten!

Jeg kommer til å ta sykemelding etter innsett pga jeg har fysisk jobb. Er anbefalt å gå turer da. For å holde blodsirkulasjonen i gang :)

Ble sykemeldt denne runden pga påkjenninger og psykisk, og det klaffet, er 10+4
Første og andre gang jobbet og stresset jeg mye, og da gikk det ikke..

Ble sykemeldt denne runden pga påkjenninger og psykisk, og det klaffet, er 10+4
Første og andre gang jobbet og stresset jeg mye, og da gikk det ikke..
Gratulerer :happy: det blir min 3. insett også. Får snakke med de og høre hva de anbefaler. Kjenner bare det er godt å høre litt andre erfaringer også før jeg tar det opp med legen

Hei :happy:

Vi har vært gjennom to mislykkede IVF uten at de har noen grunn for at det ikke går. Vi skal nå ha fryseforsøk i mai og jeg lurer på om jeg burde bli sykemeldt etter innsett for å ta det helt med ro. Er det andre som har erfaringer med dette? Noe for eller imot? Jeg jobber i barnehage med 0-3 åringer, så det er en ganske fysisk jobb.
Har samme jobb som deg, og kun blitt gravid når jeg har vært i jobb. To graviditeter via ivf.
Nå sist var det veldig hektisk, alene med bare nye vikarer, jammen ble jeg gravid, på fjerde innsett :)
Har også jobbet og ikke blitt gravid, vært sykemeldt og ikke blitt gravid. Så jeg tror ikke det spiller så stor rolle.
Masse lykke til :)

Har samme jobb som deg, og kun blitt gravid når jeg har vært i jobb. To graviditeter via ivf.
Nå sist var det veldig hektisk, alene med bare nye vikarer, jammen ble jeg gravid, på fjerde innsett :)
Har også jobbet og ikke blitt gravid, vært sykemeldt og ikke blitt gravid. Så jeg tror ikke det spiller så stor rolle.
Masse lykke til :)
Takk :happy: jeg synes egentlig det er mer behagelig å jobbe enn å sitte hjemme å tenke mens jeg venter på svar...

Det kommer vel veldig an på hva slags jobb man har?

Det kommer vel veldig an på hva slags jobb man har?
Selvfølgelig har typen jobb mye å si på sykemelding. Min jobb med 0-3 åringer i barnehage er til tider både stressende og fysisk krevende. Men jeg kjenner også at når jeg er hjemme klarer jeg ikke å få tankene bort fra det som skjer eller ikke skjer inni kroppen min. Så jeg vet ikke hva som er best for at en eventuell spise skal feste seg :(

Selvfølgelig har typen jobb mye å si på sykemelding. Min jobb med 0-3 åringer i barnehage er til tider både stressende og fysisk krevende. Men jeg kjenner også at når jeg er hjemme klarer jeg ikke å få tankene bort fra det som skjer eller ikke skjer inni kroppen min. Så jeg vet ikke hva som er best for at en eventuell spise skal feste seg :(

Jeg ser den. Har også en fysisk jobb, så kommer til å sykemelde meg et par dager etter innsett. Etter det så har jeg gitt beskjed om at jeg kan jobbe, men jeg kan ikke holde på med løftingen og bæringen :)

Jeg er ufør, så trenger ikke tenke på det, men jeg tror jeg hadde sykemeldt meg.
Og heller gått turer og vært aktiv på andre måter for å få tida til å gå.

Jeg har ett mislykket IVF bak meg, (og ett frys, så to innsett) og sprøyter nå til IVF nummer to.
Men jeg har ikke satt meg ned. Første gangen malte jeg ett soverom til den store gullmedaljen, andre gangen gikk jeg mye turer.
Det festa seg begge gangene, men endte i tidlig abort begge to.
Så vet ikke hva jeg kan gjøre bedre nå. Må spise sunnere, så prøver å bli flink der.

Back
Topp