Sykemelding eller ei?

Babykos<3

Forelsket i forumet
Huff.. et lite klageinnlegg fra meg. Er så lei av denne kvalmen og oppkasten, tar helt kreftene fra meg! Har virkelig toppet seg de siste dagene, og det å komme seg gjennom en travel hverdag på jobb er et mareritt. Lurer på om eg skal ringe legen i morgen og be om en gradert sykemelding, men kjenner jeg kvier meg sånn. Vil liksom ikke være den som klager heller;/

Kjære deg. Det er ingen som takker deg senere for at du er dårlig på jobb. Det går kun utover deg selv og barnet. Synes du skal ringe legen jeg, og få deg en sykemelding :) Ikke ha dårlig samvittighet for noen! :)
Du må følge din egen kropp, og ingen kan si hva du orker og ikke.
Det er ikke bare bare å være gravid, og det vet alle som har vært igjennom det selv.

Masse god bedring 

Gjør det som er rett for deg, viss du er dårlig og trenger å jobbe mindre, kortere dager eller færre dager så gjør du det. Viktig at du tenker på deg og familien din :) Ikke ha dårlig samvittighet for det, fordi om å være gravid ikke er en sykdom, så er det lov å ta det rolig når du er dårlig :) 

RLD skrev:
Gjør det som er rett for deg, viss du er dårlig og trenger å jobbe mindre, kortere dager eller færre dager så gjør du det. Viktig at du tenker på deg og familien din :) Ikke ha dårlig samvittighet for det, fordi om å være gravid ikke er en sykdom, så er det lov å ta det rolig når du er dårlig :) 

Kunne ikke vært mer enig! 

Rådene jeg får fra alle tidligere gravide er: sykmeld deg hvis du blir dårlig , el har vondt! Og det høres jo ut som du har en legitim årsak til å være hjemme.

vet akk hvordan du føler det,gikk slik selv ,bare at jeg har en låsning i bekkene...
gikk å presset meg gjennom en arb.dag,var faktisk så gåen når jeg kom fra jobb å skulle lage middag at jeg måtte sitte å lage mat....
så nå jobber jag bare 50 % å klarer å fungere på hjemmebasis også...
så gå å sykemeld deg,ingen som takker deg for at du går å sliter deg ut uansett ;)

Tusen takk for gode svar dere;)

Skjønner jo veldig godt hva som er det beste for meg, men har bare en slags sperre for dette med sykemelding. Jeg ville oppfordret andre til å sykemelde seg i samme situasjon, men er bare litt annerledes når det gjelder en selv. 

Men nå går det jo bare ikke, jeg ser det, så skal gjøre noe med det!

Back
Topp