Sykehusvalg?

hherre

Blir kjent med forumet
Hei,

Jeg ser tråden med hvor alle skal føde, og så tenker jeg hvordan vet dere dette allerede? Jeg har vært hos legen bare for å bekrefte, men skal ikke på 1. kontrol før i juli og da er jeg 13 uker på vei. Det er først da hun lager dette svangerskaps kortet eller hva det heter, og først da jeg blir registrert inn i systemene som gravid, så jeg får jo ikke søkt før da. Har dere søkt allerede? Jeg vil jo ikke komme langt ned på liste fordi jeg søker sent.

H

Med mindre man bor i byer med flere sykehus så tror jeg det er det man hører til man skal føde på. Men hvis man heller vil på et annet sykehus kan man søke seg over til et annet. Jeg fikk mine svangerskapspapirer når jeg var på tidlig ul, for da ble den ul ført opp der. I går fikk jeg brev fra sykehuset om ordinær ul :D

Jeg bor i Asker, så jeg hører vel tilBærum men jeg kan også søke Oslo. Men dessverre så bor jeg i en krets der det er køer for absolutt alt, så jeg bare håper jeg får de UL'ene jeg skal ha når jeg skal ha de..  Jeg er bare redd for at det allerede blir fullt på f.eks Bærum eller der jeg har lyst til å føde, fordi jeg søkte for sent.

Er ikke så mye jeg får gjort med det men man tenker jo på det..

Føder der jeg hører til jeg :-) Det er ikke så mange valg her akkurat!

Jeg har valgt å føde på et annet sykehus enn jeg sogner til..  Bor ca midt i mellom og har valgt Drammen framfor Kongsberg. Ga beskjed om dette når jeg var hos gyn i uke 8 og har alt fått brev om ordinær ul

Har bare ett sykehus å velge mellom :P

Jeg bor i Oslo, men hører til Ahus. Jeg kan jo også søke om Ullevål og rikshospitalet, men da må man søke tidlig. 

Forrige gang søke jeg fødeplass i uke 12, da fikk jeg beskjed om at sjansen var liten for å få plass på Ullevål eller Rikshospitalet da måtte man søke mye tidligere.

Venninnen min som bor i Oslo, fikk fødeplass på Bærum sykehus, fordi hun søke for sent fødeplass i Oslo.  Men det kommer nok veldig an på hvor mange som skal føden rundt samme tid.

Jeg har ikke bestemt meg enda, men jeg tipper det blir Hammerfest, Kirkenes er en mulighet også, men det er omtrent like lang reisevei til begge stedene, og Hammerfest er større.

Her er det 2 sykehus. SKal føde der eg hører til,ingen søking her i gården

Har du født i Drammen før?

Har kun ett i nærheten, så det blir det.

her har vi to. Vi bor midt i mellom, 1 time til det ene og 55 min til det andre, så jeg kan i grunnen bare bestemme meg den dagen fødselen starter, men de ser helst at vi bestemmer oss litt før, så de kan sende kopiene. Sist var jeg veldig i tvil så de sendte kopi av papirene til begge to.

Det ene kan man kun føde på om man har et risikofritt svangerskap, og ligger ann til en risikofri fødsel...

vel, det er bare ett sykhus her jeg bor:) men har allerede fått papirer om det:) trenger ikke søke jeg, legen min gjør det for meg. visste ikke at en måtte søke om dette selv??
Hvis du glemmer det ut da? ¨må en føde hjemme da?

Fordi det sykehuset jeg hører til ligger 20 minutter unna. Skal jeg velge et annet ligger nærmeste over en time unna. Valget er derfor ganske enkelt dersom jeg merker at fødselen er ganske nærme.

Blir jeg satt i gang, slik jeg håper at jeg blir, så kan det hende jeg velger feks elverum, men da blir det lenger å kjøre for BF som helt sikkert ønsker å være sammen med oss hver dag.

regner med at det blir Ahus, siden det er der jeg "tilhører"..men får vel høre mer om det når jeg skal på UL neste uke 

vi blir 4 i jan skrev:
vel, det er bare ett sykhus her jeg bor:) men har allerede fått papirer om det:) trenger ikke søke jeg, legen min gjør det for meg. visste ikke at en måtte søke om dette selv??
Hvis du glemmer det ut da? ¨må en føde hjemme da?

He he, ja hva skjer dersom en ikke søker eller ikke går til noen offentlige kontroller?
Her også er det som nevnt bare ett alternativ og da går prosessen automatisk.

Jeg sokner til det sykehuset siden det er nærmest meg så jeg har førsteprioritet. Dessuten er det et stort sykehus og Januar er jo ikke akkuratt høysesong for fødsler så jeg får garantert plass :P

Back
Topp