Sykehusoppholdet!

Petit

Elsker forumet
*MIA*
Hvilke tanker har du om sykehusoppholdet?
Noen erfaringer fra sist? Barsel avd eller hotell?

Jeg var så heldig å få ligge på barselhotellet etter forrige fødsel. Nå har sykehuset avskaffet denne muligheten, noe jeg syns er veldig trist. Mulig jeg hadde valgt å være alle 3 dagene om jeg fikk mulighet til å velge dette igjen.
For meg frister ikke tanken særlig på å ligge med flere andre på et rom og deres nyfødte skrikende babyer ;) man får liksom ikke samme roen som for seg selv evnt hjemme eller på hotell..Men det positive er jo at det ofte stiftes nye bekjentskap og jordmødrene er lett tilgjengelige :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har planer om å dra hjem så fort jeg får lov. :)

Lå på barselhotellet på Ullevål sist. Det var greit nok, men jeg fikk liksom ikke roet meg ordentlig før jeg kom hjem.
Det var også mye stress med amming der, slitsomt med alle som skulle dra meg i puppene, og vise hvordan det best skulle gjøres. Det gikk mye bedre når vi kom hjem, og fikk finne ut av det selv. :)

Sent from my iPad using Tapatalk

Her er det vel kun barselavdeling, så kommer nok absolutt til å være der noen dager :-)
Kommer til å ønske slik familierom så sambo kan være sammen med oss. Liker meg veldig godt der jeg har folk rundt meg som kan hjelpe meg med ammingen (hadde litt startproblemer sist) :-P
Her er det vel såkalt mor-barn-vennlig avdeling der de skal være sammen uten forstyrrelser og be om hjelp ved behov :-)

Kjenner jeg gruer meg veldig til å være på sykehuset, spesielt siden jeg nesten 100% sikkert må ha Ks. Klarer ikke mangw mennesker rundt meg (mtp fellesrom) og blir fryktelig lett stresset av mennesker som blir påtrengende.. håper vi får ligge på barsel hotellet eller får enmans rom hvis det er ledig.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kjenner jeg gruer meg veldig til å være på sykehuset, spesielt siden jeg nesten 100% sikkert må ha Ks. Klarer ikke mangw mennesker rundt meg (mtp fellesrom) og blir fryktelig lett stresset av mennesker som blir påtrengende.. håper vi får ligge på barsel hotellet eller får enmans rom hvis det er ledig.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Skal føde på et anna sykehus nå enn sist, enda vi får noe lengre kjørevei denne gangen:p..
Begge sykehusene er mor og barn vennlige, så det er jo supert:)..
Lå på familierom sist, syns det var helt gull! Sambo var der sammen med oss de 3 nettene vi lå der, vi hadde et fint opphold, ingenting å utsette på den biten:)..
Når neste nå blir født, blir jeg nok bare å være på vanlig barsel, alene med bebis, for ønsker ikke å måtte "sette bort" storesøster, bare for å at pappa'n skal få være på sykehuset de dagene jeg blir liggende. Han hjelper ikke til på natten uansett, han sover gjennom nattevåk:p.. Håper jeg er iform til å dra hjem etter 2døgn, men kommer til å se ann formen veldig, vil ikke dra hjem for tidlig heller.. Vil være iform til å ta meg av begge ungene mine når jeg kommer hjem, så storesøster slipper å føle seg så tilsidesatt:).. Vet første tiden kan bli tøff uansett, men ønsker å idet minste kunne orke å kose meg litt med henne også:)..

Eneste jeg håper på enerom, helst med eget bad.. Vet de har større "utvalg" av det på sykehuset vi skal på nå, enn sist.. Der var det fellesdusj, og doer i gangen.. Jeg har helt angst for å dusje å risikere at andre kan se meg, syns heller ikke det er spesielt koslig med de bleiebøttene alle slenger de brukte greiene sine i, som står å godgjør seg å lukter på doene..:p
Må jeg dele rom med noen, blir nok oppholdet helt forferdelig:/

Delte rom sist og det gikk jo det også på et vis! Selv om det er irriterende når babyene vekker hverandre og hun hadde mye besøk og spiste mye fastfood;) første gang hadde vi familierom, helt topp å ha pappaen der. Nå blir det ikke det, han er nok hjemme m guttene. Jeg vil ikke hjem med en gang, synes det er greit å ha litt tid før det braker løs hjemme..

Blir nok sykehuset denne gangen da det blir KS. Var på Barsel hotell sist, og det var supert. Var som å være på hotell.. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Håper på å reise fort hjem, for vi bor bare 10 min unna :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg er spent på hvordan det blir.
Jeg får føde på Stord om det ser ut til å gå mot "naturlig" fødsel (barnet ligger rett, fødselen starter av seg selv, osv..)
Om ikke må jeg til Haugesund.
Har selv vert innom i føden i forbindelse med utdanningen min, og det er fine nye familierom og fine "vanlige" rom.

Det virker som om det er babyboom hvor jeg bor, maange med termin februar/mars/april. Det blir derfor spennende å se om det er stappfult på føden når det endelig er min tur, hehe :P Hadde vært koslig med familierom, men på en annen side bor jeg bare en 10-15 minutters kjøretur fra sykehuset, så sambo er uansett ikke langt vekke :)

Jeg drar hjem så fort som overhode mulig!

Vil ikke føde på et operasjonsbord og vil helst være på "fødeloftet"..
Skal hjem så fort legen har sett på babyen..

Jeg får ikke komme på barselhotellet, men barsel har enerom her så pappan kan være med oss hele tiden. Håper å komme fort hjem uansett da :)

Jeg skal hjemså fort jeg får lov. Blir ks her, men sist hadde jeg ks på en tirsdag og dro hjem tidlig fredag. Håper ikke på noe lenger nå for å si det sånn;p

Håper på grei fødsel så vi kan være på barselhotell med pappan :) Hvis ikke spørs det om vi satser på pasienthotellet så vi kan få litt ro. Og så er det veldig koselig å kunne få være familien sammen :) Merka det i praksis at det fort kunne bli veldig slitsomt på barsel (mas om amming og alle hadde hver sin måte og kjefta nesten på mor når a gjorde som en annen hadde lært) - deet orker jeg ikke. Men vil være på sykehuset så jeg har muligheten til å oppsøke hjelp i begynnelsen (førstegangs) :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Håper på at vi har barnevakter til snuppa slik at samboeren kan være med på fødselen, og hadde vært kos å få en natt sammen på familierom etterpå også, men regner ikke med at vi får slik luksus som andregangsfødende. Så håper bare alt går greit så jeg kan få reise hjem ganske kjapt. Ikke så veldig fristende å ligge på flersengsstue med masse andre gråtebabyer :p

Siden jeg har hatt svangerskapsforgiftning begge tidligere svangerskap, så har jeg måttet ligge på barsel. Forrige gang var det jo tvillinger i tillegg, så da var parsienthotellet uaktuelt uansett. Men denne gangen håper jeg vi får en natt på pasienthotell. Vil egentlig hjem så raskt som mulig, men vil gjerne være på sykehuset den første natten.

Back
Topp