Sykehusomvisning

De har sluttet med det her.
Var når jeg fikk første, fikk se de forskjellige avdelingene og rommene. Høre om smertelindring (etter det holdt jeg på å gå i bakken så måtte avslutte haha)

Har vært på informasjonsmøte. Fikk en del info om fødselsforløpet, avdelingene og smertelindring. Skulle egentlig ikke være omvisning, men siden det var en rolig dag ble vi vist rundt på slutten. Fikk se de forskjellige avdelingene. Ikke veldig mye å se, men veldig kjekt å vite hva jeg kan forvente når jeg kommer dit.

Vi har fått tilbud om det, innlemmet i et fødselsforberedende kurs. Må i så fall betale 500 kroner for hele kurset, men det kan jo være verdt det. :)

Vi var med første, for maaange år siden.
Fikk se noen rom, matsalen osv.
Ikke så veldig spennende, da det var mange på omvisning, og vi såvidt fikk stikke hodet inn døråpningen.

Og når man føder er ikke rommet så veldig viktig. :-)

Vi skal på omvisning og samtale med jordmor på sykehuset den 8.:) tror det skal være en omvisning, informasjon om ulike typer smertelindring, hjelp til å skrive en slags fødeplan og andre ting man måtte lure på :)

Vi har ikke fått gjort det enda, men det er planen! :) det får bli etter påske! Her er det bare å steppe opp tirsdager og torsdager mellom 14-16. . Så litt usikker på kvaliteten, men står at det alltid er noen som tar imot deg :)

Jeg skal på omvisning på TSS den 21 april :) gleder meg til å se ;)

Det var et kurs, som pågikk over 3 kvelder, kosta 300kr, som vi hadde meldt oss på, men glemte helt... :( men men

Noen som vet om det finnes på Ullevål? Vi får vel ta oss en tur og kikke hvertfall hvilket bygg vi skal til, så vi vet det. Er så mange av dem. Tar taxi til føden så sjåføren vet sikkert litt, men greit å finne ut selv også :)

Noen som vet om det finnes på Ullevål? Vi får vel ta oss en tur og kikke hvertfall hvilket bygg vi skal til, så vi vet det. Er så mange av dem. Tar taxi til føden så sjåføren vet sikkert litt, men greit å finne ut selv også :)
Det er veldig lett å finne fødeavdelingen på Ullevål sykehus. Ta dere en tur, så får du se selv. :)

Kan ikke huske at vi fikk noe tilbud om omvisning for 3 år siden. Men kan jo være at det var en del av kurset, men det skal de visst slutte med slik jeg forstår, og de som går nå er fulle frem til sommeren. Men som Rayne skriver: veldig lett å finne frem, og tar ikke mange minuttene å gå fra parkeringshuset og bort til føden heller for den som ev. Må dit å parkere. Føden og hotellet har inngang samme sted. Skal selv på Ullevål, og var veldig fornøyd selv. Men skal sies at jeg fødte på det perfekte tidspunkt den gang, hadde nesten hele føden for meg selv :D

Kan ikke huske at vi fikk noe tilbud om omvisning for 3 år siden. Men kan jo være at det var en del av kurset, men det skal de visst slutte med slik jeg forstår, og de som går nå er fulle frem til sommeren. Men som Rayne skriver: veldig lett å finne frem, og tar ikke mange minuttene å gå fra parkeringshuset og bort til føden heller for den som ev. Må dit å parkere. Føden og hotellet har inngang samme sted. Skal selv på Ullevål, og var veldig fornøyd selv. Men skal sies at jeg fødte på det perfekte tidspunkt den gang, hadde nesten hele føden for meg selv :D
Så digg! Når hadde du termin da? Jeg har vært på Ullevål x antall ganger men aldri vært utenfor føden hehe.

Vi har vært på SUS. Veldig bra opplegg i regi av MamaStork. Vi fikk omvisning på Fødeloftet og på fødeavdelingen, samt en veldig fin gjennomgang av fødselsforløp og litt om hva vi kan "forvente". Anbefales absolutt for førstegangsfødende! Til og med samboeren min, som var litt skeptisk, synes det var kjempebra. ;)

Så bra! Vi skal i morgen på Ringerike. Er førstegangs så tenker det er verdt å bruke en liten time på..

Skal i dag :D blir spennende og tror vi får svar på en del ting også :)

har fått sett fødestuene ,rommene,stellerom og hvor de går med dw som trenger pustehjelp osv.dageligstue og kjøkken hvor vi selv ordner brødmat og varmer opp middag:) fikk og se hvilket rom man kommer først til for å ta sjekk

Jeg skal på omvisning om to uker. :)

Back
Topp