Sykehuset tv3

JA:-) Sitter å ser på det nå.

Men hvordan kjenner jordmoren hvilken vei babyen ligger? kjenner hun det alltid eller er det UL senere i svangerskapet, nærmere termin for å finne ut hvilken vei babyen ligger?
noen som vet???

Det var ikke spreke greiene [8|]

Vet ikke helt hvordan de sjekker sånne ting jeg, blir vell bare tatt UL i sånne tilfeller som feks hun på sykehuset ikveld hadde vil jeg tro.

Okei:) For vis babyen ligger i seteleie og moren har et trangt bekken, blir det vel haste keisersnitt da... Blitt så redd for at snuppa mi ikke ligger riktig vei, siden jeg er så "lita" av meg, og har panikk for haste keisersnitt [:-]

ORIGINAL: Marlene89

Okei:) For vis babyen ligger i seteleie og moren har et trangt bekken, blir det vel haste keisersnitt da... Blitt så redd for at snuppa mi ikke ligger riktig vei, siden jeg er så "lita" av meg, og har panikk for haste keisersnitt [:-]

Jordmoren kjenner det sikkert enten utpå eller inni, men hvis hun er usikker så blir det vell ekstra ul [:)]

Okei:-)

Tusen takk for svar :)[:)]

Jordmoren kan som regel kjenne etter hvilken vei babyen ligger, ved å kjenne på magen, føle seg fram til kroppsdeler for å si det sånn. Er man i tvil, tar man UL. Ellers kan en jo kjenne selv etter hvor babyen sparker...sparker den nedover ligger som regel barnet i seteleie..oppover som regel i hodeleie. Men sikreste måten er jo UL da[:)]

Kjenner det nok utenpå også, eller ser med ul som på tv.
Legen min kjente at jenta mi ligger i hodeleie her om dagen ihvertfall... kunne kjenne føttene på toppen av magen.

Trenger ikke ha noe og si om du er "liten" av deg[:)] Kommer ann på bekkenet..en kraftigere person,kan ha smalere bekken enn en forholdsvis tynnere person..men er de i tvil sender de deg på en ekstra UL..eller for enda mer undersøkelse Røntgen av bekkenet[:)]
Her lå snuppa i sideleie..4dager før termin gjorde de et forsøk på å snu henne..Hjalp ikke stort,ble sendt på ny Ul for å sjekke bekkenet itilfelle seteleie..Og at legen mistenkte jeg hadde veldig smalt bekken. Ble deretter sendt på røntgen.Heldigvis snudde ungen seg etter litt hjelp og jeg kunne føde pga såpass liten baby[:)] Og takk gud for at hode til snuppa bare var 32cm[8D][:D]

JA:-) Sitter å ser på det nå.

Men hvordan kjenner jordmoren hvilken vei babyen ligger? kjenner hun det alltid eller er det UL senere i svangerskapet, nærmere termin for å finne ut hvilken vei babyen ligger?
noen som vet???

Ultralyd i uke 36 for å se hvilken vei babyen har lagt seg... [:)]

Back
Topp