Sykehuset skriver ikke lapp

MammaTilEnMillion

Glad i forumet
Februarlykke 2022❄️
✨️Julestjernene2023✨️
Var på KK i Bergen. I luken på ultralydavdelingen, har de klistret opp denne lappen (bilde).

Så for dere som tenkte å be om det, bør kanskje gå privat.

Hun som tok ul på meg i går, var veldig opptatt av at kjønn hadde ikke hun noe med. Tydeligvis har hun fått pes for en feil hun har gjort. Hun lovet aldri om det ville bli jente eller gutt, sa hun.

Har dere planer om å avsløre kjønnet på baby på en litt spesiell måte?

Vedlegg

• IMG_20210712_104520.jpg
    IMG_20210712_104520.jpg
    2 MB · Visninger: 285
Var du på fosterdiagnostikk eller ordinær ? På fosterdiagnostikk ser de på helt andre ting en kjønn :)

Jeg og dattera mi på 13 år skal på privat ul imårra og da skal jenta mi få en slik lappe, regner med det går fint siden det er privat som du skrev:)

Jenta mi og tanta til samboeren (som er helt syk på å lage fine kaker) skal lage kake til gender reveal party etter ønske fra jentungen:D hun hadde så lyst til å gjøre noe utav det, så hvorfor ikke liksom❤

Var på KK i Bergen. I luken på ultralydavdelingen, har de klistret opp denne lappen (bilde).

Så for dere som tenkte å be om det, bør kanskje gå privat.

Hun som tok ul på meg i går, var veldig opptatt av at kjønn hadde ikke hun noe med. Tydeligvis har hun fått pes for en feil hun har gjort. Hun lovet aldri om det ville bli jente eller gutt, sa hun.

Har dere planer om å avsløre kjønnet på baby på en litt spesiell måte?

Har sett den lappen hver gang og lurt på hvorfor de ikke gjør det:pompus: Kan jo ikke være veldig forskjell på å si det eller skrive det på lapp, så lenge man er langt nok på vei til at kjønn er synlig:cat:

Var du på fosterdiagnostikk eller ordinær ? På fosterdiagnostikk ser de på helt andre ting en kjønn :)

Det er samme resepsjonsluke for både TUL og OUL.....

Har sett den lappen hver gang og lurt på hvorfor de ikke gjør det:pompus: Kan jo ikke være veldig forskjell på å si det eller skrive det på lapp, så lenge man er langt nok på vei til at kjønn er synlig:cat:

Ja, merkelig at de kan si det, men ikke skrive det o_O

Eg skal på OUL 6 august der og hørte også at de ikke skriver lapper. Jeg er ikke så glad i overraskelser. Så noe sprekking av ballong og slikt hadde det nok ikke blitt her uansett

Jeg er ikke noe fan av gender reveal, jeg syns det er kleint så stort det har blitt i Norge, men skjønner at noen syns det er koselig å gjøre en liten ting av det hjemme! Men den lappen der var bare så sykt firkantig at det er pinlig. Jeg forstår veldig godt hva jobben til en jordmor består av, for guds skyld, og at kjønn er uvesentlig i det store bildet, men det er en ørliten, men veldig koselig, ting å gjøre for den gravide. Og så i dag hvor mange ikke får være med på OUL pga forkjølelsessymptomer etc :banghead:

Sniker fra august. De lagde ikke lapp til meg på OUL, men hun lot meg få filme for pappaen siden han ikke fikk være med. Det sto også lapp om at det ikke var tillatt med filming, men etter å ha gått igjennom alt med meg ba hun meg finne frem mobilen :)

Hører også med at på OUL betalte jeg for bilder, på ultralydene jeg tar på vekstkontroll (vært på 5 stk fra uke 12) i første etasje på kk har de printet noen bilder uten å spørre om jeg vil ha, med unntak av nå sist i uke 35 og har aldri betalt. Stor forskjell innad i samme organisasjon med andre ord!

Jeg måtte betale 200 kr for UL-bilder i 2. etasje på KK.

Tenker de kunne skrevet lapp om f.eks. mor vil vite , men ikke far. Eller omvendt.

Sniker fra august. De lagde ikke lapp til meg på OUL, men hun lot meg få filme for pappaen siden han ikke fikk være med. Det sto også lapp om at det ikke var tillatt med filming, men etter å ha gått igjennom alt med meg ba hun meg finne frem mobilen :)

Hører også med at på OUL betalte jeg for bilder, på ultralydene jeg tar på vekstkontroll (vært på 5 stk fra uke 12) i første etasje på kk har de printet noen bilder uten å spørre om jeg vil ha, med unntak av nå sist i uke 35 og har aldri betalt. Stor forskjell innad i samme organisasjon med andre ord!
På OUL betaler jeg, men på de andre ultralydene på gyn poliklinikk 1.etg på KK får jeg de gratis:p

På OUL betaler jeg, men på de andre ultralydene på gyn poliklinikk 1.etg på KK får jeg de gratis:p

Utrolig teit at det er så stor forskjell på OUL og de andre. Bildene jeg har fått i første etasje var mye finere enn de på OUL også! Ser faktisk mer på de gratis jeg fikk i uke 12 enn de dyre fra uke 18 :shifty:

Utrolig teit at det er så stor forskjell på OUL og de andre. Bildene jeg har fått i første etasje var mye finere enn de på OUL også! Ser faktisk mer på de gratis jeg fikk i uke 12 enn de dyre fra uke 18 :shifty:
Ja, utrolig teit. Fikk 4-5 stk også :p

Tenker jo at sikkert mange har bedt om at kjønn skrives på lapp fordi man vil få vite kjønn sammen med partner også.. nå har jo mange partnere ikke fått være med inn pga korona..

Back
Topp