Sykehuset åpner for at partner får være med selv ved covid-smitte

eple83

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
På Haugesund Sykehus der vi skal føde har de nå oppdatert retningslinjene og åpner for at partner får være med på fødsel selv ved covid-smitte! Jeg håper virkelig flere sykehus gjør dette også snarest. :Heartred

Fortsatt best om partner ikke er positiv da hen blir isolert på rommet ved smitte og ikke får komme tilbake om hen forlater sykehuset. Covid-smittet partner får heller ikke være med ved keisersnitt. Men jeg er uansett så takknemlig for at de ikke ser ut til å lenger nekte en fødende å få ha med partner på vanlig fødsel om noen av de er smittet.

9F6C365E-48FE-427F-837A-C298D24B456E.png
 
Håper sykehuset her følger etter snart. Vi har ikke hatt covid enda, og merker det stresser meg at pappaen kanskje må bli igjen på utsiden/hjemme.
 
På sus har de også endret reglene! Heldigvis så har mannen min fått korona og blitt ferdig! Sønnen min fikk det i dag. Så da er det kun meg og datteren min igjen!
 
Det var på tide! Er smitte i bhg nå, så satser egentlig på at vi får det ila et par uker. Men godt å vite at han sannsynligvis får være med uansett.
 
Håper sykehuset her følger etter snart. Vi har ikke hatt covid enda, og merker det stresser meg at pappaen kanskje må bli igjen på utsiden/hjemme.
Skjønner deg godt! Det har stresset meg og min samboer masse også. Så mye at når eldste barnet (på 13) kom smittet hjem fra skolen nylig så valgte vi (etter mye diskusjon om ulike scenarioer, fordeler/ulemper) å ikke holde han isolert likevel, men å la oss utsette for smitte nå. Vi tenkte det var vel bedre å gjennomgå smitte nå og gjøre det mindre sannsynlig at pappaen kunne gå glipp av fødselen på grunn av smitte nærmere tid for fødsel. Men nå har alle andre enn pappaen i huset her blitt smittet foreløpig da… :wacky::hilarious: Heldigvis har vi alle hatt veldig mild sykdomsforløp som har stort sett vært over på 1-2 døgn.
Håper dere slipper smitte og noe styr med at far ikke får være med på fødsel.
 
Skjønner deg godt! Det har stresset meg og min samboer masse også. Så mye at når eldste barnet (på 13) kom smittet hjem fra skolen nylig så valgte vi (etter mye diskusjon om ulike scenarioer, fordeler/ulemper) å ikke holde han isolert likevel, men å la oss utsette for smitte nå. Vi tenkte det var vel bedre å gjennomgå smitte nå og gjøre det mindre sannsynlig at pappaen kunne gå glipp av fødselen på grunn av smitte nærmere tid for fødsel. Men nå har alle andre enn pappaen i huset her blitt smittet foreløpig da… :wacky::hilarious: Heldigvis har vi alle hatt veldig mild sykdomsforløp som har stort sett vært over på 1-2 døgn.
Håper dere slipper smitte og noe styr med at far ikke får være med på fødsel.

Kjenner meg igjen i dette.. Er så stresset for at han ikke skal få være med, og vil derfor bare bli ferdig med corona. Samtidig er jeg veldig stresset for å få corona, har redusert lungekapasitet til vanlig, nå med en baby som sitter i seteleie og presser hodet opp er det ikke lettest å puste om dagen :eek: Har en i barnehagen, hver gang vi får melding om smitte er det en tanke som streifer innom og håper vi bare kan bli ferdig med dette.. Vanskelig situasjon!

Godt å høre dere kom unna med et mildt sykdomsforløp. Håper mannen enten blir ferdig med det hos dere, eller er varig immun :rolleyes:
 
På Kalnes er det fortsatt veldig strengt - ser at partner/ledsager må være uten mistenkt smitte OG uten luftveissymptomer. Det betyr jo i teorien at selv en vanlig forkjølelse kan føre til at far ikke får vært med. Men dette kan jo endre seg fremover. Vet heller ikke hvor strengt det praktiseres. Høres voldsomt ut om man skal bli nektet å være med på fødsel ved litt snørr/hoste:eek:
 
På Kalnes er det fortsatt veldig strengt - ser at partner/ledsager må være uten mistenkt smitte OG uten luftveissymptomer. Det betyr jo i teorien at selv en vanlig forkjølelse kan føre til at far ikke får vært med. Men dette kan jo endre seg fremover. Vet heller ikke hvor strengt det praktiseres. Høres voldsomt ut om man skal bli nektet å være med på fødsel ved litt snørr/hoste:eek:
De har ikke oppdatert nettsiden, så håper det bare er der det ligger.
 
Siste nytt fra KK i Bergen: «Partnar som er smitta med covid-19 kan vere med under fødsel, men må bruke munnbind og vil bli isolert på føderommet saman med den fødande under opphaldet»
 
Back
Topp