Sykehusbesøk

Siv H

Flørter med forumet
Har vært veldig lite inn her i det siste, dels fordi jeg ikke har orket, dels fordi det har vært mye å gjøre å dels fordi vi har vært en del syke her.

Etter 2 uker med forkjølelse stikker jeg nå til sykehuset for å sjekke om jeg muligens lekker fostervann. Har ikke tenkt så mye over det før nå siden jeg lekker en del urin fra før av pga svekket bekkenbunn, men de siste dagene har det kommet ut ganske mye når jeg har hostet. Er usikker på om det er urin eller noe annet som kommer så jeg ringte til St.Olav som ville jeg skulle komme inn på en sjekk for sikkerhets skyld siden jeg ikke er mer enn 26 uker på vei enda.
Jeg skal oppdatere så snart jeg kommer hjem eller kan. Krysser fingrene for at jeg bare må ta det med ro og det ikke er noe alvorlig.
 
Off.. Masse lykke til. Håper det ikke er fostervannet da :0S
 
Håper alt går bra <3
 
Lykke til!!
 
Så... Kommer ned på føden og må kun sitte i noen få minutter å vente før det dukker opp en jordmor jeg har sett før. Hun husker meg, og jeg husker å ha sett henne før men klarer ikke helt å plassere henne...

Inn til undersøkelse å må først ta urinprøve. Bruker hele 10 minutter på å få ut noen få dråper til å teste med... Finner noe bakterier der.
Så på med CTG for å måle hjerterytme, alt fint der. (Forresten ikke like enkelt å måle når du kun er 26 uker på vei som det er når du er inne for å føde når du er 40 uker!!)
Fikk målt blodtrykk, litt høyere enn normalt, men godt innenfor grensen til det vanlige.
Så kommer en lege inn og foretok en UL. Alt bra der, normale mengder med fostervann. Det lå også litt foran hodet sa hun og det var et godt tegn på at vannet ikke holder på å gå for da hadde det vært litt vann der.
Etterpå ble det en vanlig GU for å se om hun kunne se noe lekkasje fra livmormunnen. Hun så ingen (Det er ikke så morsomt å ligge avkledd og klar i bøylene når telefonen til legen ringer i ett sett.)

Konklusjon: Mulig UVI som gjør at jeg lekker urin mer og oftere enn normalt. Prøve har blitt sendt inn til dyrkning og skal ringe for svar på den på onsdag.

Har aldri vært så glad for å nesten måtte bruke bleie i hele mitt liv...
 
Det var godt å høre =D
 
Back
Topp