• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Sykehusbaggen!

StineH

Elsker forumet
Nå begynner det jo faktisk å nærme seg voldsomt her! 
Jeg har jo ikke termin før 21. Januar så har jo enda noen uker igjen, men for dere som har termin tidlig Januar er det jo absolutt ikke lenge til dere har knøttene deres på plass!

Jeg har tenkt litt frem og tilbake på hva jeg har lyst til/bør ha med meg på sykehuset. Dette er jo min første erfaring med fødsel, og min første erfaring med sykehus noensinne. Så du kan vel si at jeg er helt blank.

Hva har dere planer om å pakke i den berømte sykehusbaggen, hva er ditt "must have" og kanskje noen litt mer erfarne "fødere" kan komme med noen stalltips på hva som er lurt å ha tenkt på i forveien?

Jeg har egentlig ikke kommet lengre enn til at jeg har funnet ut at jeg skal ha med meg nok energidrikk, sånn at jeg har påfyll i løpet av riene.

klær til babyen (får man låne klær på sykehuset er det ikke mye man trenger å ha med seg), klær til deg selv, tøfler/innesko, paracet (enklere å ha selv enn å spørre etter hver tablett), toalettsaker og kamera.

ellers så står det en liste her.

http://www.jordmoren.com/2011/08/fdebagen-hva-pakker-man.html

Paracet var lurt.. Det har jeg ikke lest noe om noe annet sted..

Jeg tenker jeg har lyst til å ha med litt klær til lille hjemmefra, liker ikke helt tanken på å pakke inn babyen min i sykehusklær.. Jada, jeg er sær! =P

Siljon skrev:
Paracet var lurt.. Det har jeg ikke lest noe om noe annet sted..

Jeg tenker jeg har lyst til å ha med litt klær til lille hjemmefra, liker ikke helt tanken på å pakke inn babyen min i sykehusklær.. Jada, jeg er sær! =P

da er vi flere som er sær for jeg å har tatt med klær hjemme fra og hatt på barna.

husker første gang jeg fødte så fikk vi ikke lov på fødeavdelingen og bruke egne klær på barna.

Kjempe fin link du la ut turboquattro! Tenker jeg pakker bagen før jul siden vi skal bort, greit å ha i bilen hvis det skulle skje noe :)

Hm...
Vannflaske, amme bh, ekstra mange truser, behagelige bukser, bøker, musikk,singletter, hjemreise klær til baby, toalettsaker, shampo, balsam, dusjsåpe, krem til å smøre hendene ( blir så tørr av å vaske hendene hele tiden i begynnelsen) ammeinnlegg, crocs, strømper,gensere, nattklær, stort håndkle ( de små servitettene de har på sykehuset passer ikke min kropp hi hi)
 tror det er det egentlig

Jeg håper jeg kan reise hjem samme dag eller dagen etter (det gjorde jeg sist gang) , så jeg pakker vel egentlig bare en joggebukse,en singlet og en god varm genser til å reise hjem i. Gode,STORE truser (ellers så stjeler jeg et par nettingtruser ;) ) Amme-bh. Ullinnlegg. Salve til brystvortene!!! 
Toalettsaker + klær til babyen <3
Og KAMERA - oppladet :)
Paracet er lurt, ja ... hadde mye etterrier forrige gang, og følte jeg maste og maste på paracet hele tiden :)

Jeg skal pakke den i romjula.
Da skal jeg pakke:
En Tights og en joggebukse
Sokker
Et par singletter
Toalettsaker; såper, kremer, sminke, tannbørste
Rettetang :x hihihi
Ullsokker (er ikke noe glad i tøfler/innesko, så heller ullsokker)
Kamera
Lader til kamera og mobil
Smertestillende (nap..etellerannet)
Hjemreiseklær til babyen
Gave til storebror
Kanskje en truse for sikkerhetsskyld, men skal satse på nettingtrusene, de var jo digge!

Jeg pakket mye mer forrige gang, eller så var det mengden som kanskje det var mye mer av, men jeg fikk bruk for så mye. Jeg håper jeg kan reise hjem veldig fort uansett, så trenger ikke så mange av alt. Er ikke krise uansett, bor ikke så langt fra sykehuset, så samboeren min kan jo bare hente eller foreldra mine komme innom hvis jeg skulle trenge noe:-)

Der var det jo en sånn tråd jo :) Jeg lagde akkurat en sånn en..

Jeg har termin den 7. januar, ikke pakket noe jeg. Vet jeg burde tenke på det snart, men er litt treig jeg...

Sminke,sminkefjerner,Tannbørste,tannkrem,dusjsåpe,shampo,truser,amme bh,ullinlegg,sokker,raggsokker,pysj bukse,topper,joggebukse+jakke jomper,bukse,
Paracett,stor vannflaske,kamera,lader til kamera,lader til mobil,boddyer,hentesett og teppe

Jeg skjønner at det er veldig lurt å pakke denne baggen i GOD tid før man er kommet så langt at man skal føde..

Om dagen er jeg så distrè at jeg er overrasket når jeg husker meg selv når jeg går i butikken. Diverse ladere, sokker og truser er ting jeg lett kunne glemme å ta med meg.. Det viktigste for meg (som bor 6 min unna sykehuset) er jo egentlig å huske alt til selve fødselen. Om jeg glemmer noe jeg trenger i etterkant er det ingen krise, er vel alltids noen man kan sende hjem på oppdrag.

Så da er det dette jeg har notert meg enn så lenge :

Fødebaggen:

- Vannflaske/flaske med energidrikk
- Kamera + lader
- Mobil + lader
- Ullsokker (Jeg er allergisk mot å gå med sko inne)
- Musikk/lydbok
- Bøker
- Matpakke til pappa'n
- Noe lett å spise til meg selv
- Lipsyl!!
Noe mer som er viktig å få med i "fødebaggen" ?

Barselsbaggen:
- Truser, sokker og ammebh
- Ammeinnlegg i ull (disse er jeg forøvrig avhengig av allerede)
- Naproxen (Disse som hjelper meg til vanlig om jeg har mensensmerter, så er vel disse som er best også til eventuelle etterrier? Har til vanlig ingen effekt av Paracet )
- Shampo, balsam og såpe
- Håndkle (leste noe om frimerkehåndkler tidligere her)
- Tannbørste og tannkrem
- Hårbørste!
- Joggebukse, store gensere og en tights
- 2-3 bodyer til lille
- Strømpebukse til lille
- Fleecedress
- Sokker, lue og votter til lille
- Ullteppe som bestemor har strikket til lille
Noen viktige mangler her?..

Skjønner jo at det er individuelt, men jeg vil heller pakke litt for masse enn å ligge der på sykehuset å angre på at jeg ikke tok med ditt og datt.. -,-

Siljon skrev:
- Naproxen (Disse som hjelper meg til vanlig om jeg har mensensmerter, så er vel disse som er best også til eventuelle etterrier? Har til vanlig ingen effekt av Paracet )

Jeg skal kjøpe naproxen selv. Noen som fortalte meg at det er den sykehuset gir ut, til etterriene(men kanskje ikke overalt? haha jeg vet ikke) og den funker ganske bra. :-)

Hårstrikk ja! Det må jeg IKKE glemme.. Ser for meg at jeg ligger der i aktiv fødsel med masse hår som klistrer seg til ansiktet og bare er i veien. Mareritt!
Kanskje greit med noen fliseklemmer også, sånn at alt håret holdes på plass..

Da blir det i allefall Naproxen på meg. Skal kjøpe ved første anledning tenker jeg, går med denne følelsen i kroppen. Så det er vel bare å være klar..

Back
Topp